Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2011, 20:01   #1
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard café beboet voor rokers op stoep

Citaat:
Eerste cafés beboet voor rokers op stoep

KOEKELARE - In Antwerpen is voor het eerst een cafébaas beboet omdat zijn klanten voor zijn zaak stonden te roken en daarbij te veel lawaai maakten naar de zin van de buren. In het West-Vlaamse Koekelare worden twee cafés om dezelfde reden met sluiting bedreigd. Dat meldt Het Laatste Nieuws donderdag.

Sinds de invoering van het rookverbod in cafés op 1 juli, steken rokers noodgedwongen hun sigaretje buiten op. In het slechtste geval op de stoep voor het café. En dat zorgt voor irritatie bij de buren, die naar de politie bellen omdat hun nachtrust wordt verstoord.

De uitbater van het Antwerpse café 'De Vismijn' kreeg als eerste cafébaas in Vlaanderen van de politie een overlastboete van 250 euro omdat klanten op de stoep voor de zaak stonden te roken en te praten.

Bron: De Standaard
Nu breekt mijn klomp. Dus als ik morgen ga staan roken en schreeuwen voor de IKEA moet die een boete betalen want ik ben daar klant. ...is het dat wat we willen ?? ...en nog wat later de patrouille die op je deuren komt bonken "Aufenmachen" om te ruiken of er thuis gerookt werd...Volksgesundheid uber alles. Voor-of tegenstander, mij om het even, maar wat ik wél merk...mondjesmaat verworden we tot een politiestaat, waar enkel nog zware criminaliteit ongestraft mogelijk zal zijn. Het is gewoon beangstigend hoe men in ijltempo onze eigen cultuur de nek omwringt, als je de pro-woordvoerders hoort spreken in de media heb je gegeten en gedronken, het lijken konijnen met stembanden.
Oud 11 augustus 2011, 20:03   #2
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Tja, als je een maand geleden zei dat er overlastboetes van gingen komen lachten ze effe...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 20:06   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Rokers zorgen inderdaad voor veel overlast, hoe lang gaan we dat als maatschappij nog toelaten?
Oud 11 augustus 2011, 20:08   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

'k Ga eens staan roken en roepen voor't flikkenkot, denk ik.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 20:36   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
'k Ga eens staan roken en roepen voor't flikkenkot, denk ik.
Nog efkes wachten, de rel-bevrijders staan er blijkbaar nog tot half drie vannacht, 't is aanschuiven...
Oud 11 augustus 2011, 20:44   #6
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Rokers zorgen inderdaad voor veel overlast, hoe lang gaan we dat als maatschappij nog toelaten?
Echt, gewoon roken illegaal maken en al die lawaaimakers in't gevang steken. 't Zal ze leren verboden te respecteren!
Oud 11 augustus 2011, 21:20   #7
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Nu breekt mijn klomp. Dus als ik morgen ga staan roken en schreeuwen voor de IKEA moet die een boete betalen want ik ben daar klant. ...is het dat wat we willen ?? ...en nog wat later de patrouille die op je deuren komt bonken "Aufenmachen" om te ruiken of er thuis gerookt werd...Volksgesundheid uber alles. Voor-of tegenstander, mij om het even, maar wat ik wél merk...mondjesmaat verworden we tot een politiestaat, waar enkel nog zware criminaliteit ongestraft mogelijk zal zijn. Het is gewoon beangstigend hoe men in ijltempo onze eigen cultuur de nek omwringt, als je de pro-woordvoerders hoort spreken in de media heb je gegeten en gedronken, het lijken konijnen met stembanden.
Oh, ik dacht dat hier zo al jaren was, maar ik mocht da toen nie zeggen.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 21:20   #8
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

De dag dat ze roken illegaal maken in dit land, zal er een rookterrorist meer op de wereld zijn... over mijn lijk dus... of nog beter levenslang opgesloten worden en de staat decennialang ze tienduizenden euros per jaar kosten.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 11 augustus 2011 om 21:46.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 22:21   #9
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het heeft nog lang geduurd...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 22:51   #10
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

kan ik ergens een petitie tekenen tegen de anti)rokers wet?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2011, 23:14   #11
-Jo-
Banneling

Standaard

Cafés die toelaten dat hun klanten kabaal maken op straat kunnen daar al langere tijd voor beboet worden, het is gewoon toeval dat dit nu samenvalt met mensen die buiten kabaal maakten terwijl ze net ook buiten gingen roken.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 00:02   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Cafés die toelaten dat hun klanten kabaal maken op straat kunnen daar al langere tijd voor beboet worden, het is gewoon toeval dat dit nu samenvalt met mensen die buiten kabaal maakten terwijl ze net ook buiten gingen roken.
Wat is kabaal maken? Praten en lachen voor een deur?
Toch enkele van de dingen waarvoor de mensen naar café gaan?
Laat ze dat al rokend binnen doen als de cafébaas dat niet erg vindt.
Oud 12 augustus 2011, 07:18   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad schandalig, ... ik wil ze dat wel eens zien doen op de stoep van zo een "vzw" bvb, ik ben er zeker van dat ze niet durven...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 10:44   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Men schiet gemakkelijkheidshalve op het verkeerde doel.

Het is hier altijd dezelfde slappe koffie in dit apenland: men durft gewoonweg de echte verantwoordelijke nooit aanpakken.

Voorbeeld: als het binnen- en buitenkomend volk uit een dancing, op weg naar hun geparkeerde auto's, zingt, braakt .. enz. met zware burenlast tot gevolg, dan is het voor de overheid toch o zo gemakkelijk om de dancing-eigenaar aan te pakken.

En een beetje op voorhand nadenken: dat bestaat niet natuurlijk.
Een volkscafé in een rijhuis, dat kan best zonder veel burenhinder.
Maar als de eigenaar verandert, en de nieuwe begint met luide muziek en een heel ander cliënteel komt af op die zaak, dan ben je gejost als je daar in de buurt woont.

Wel, het spijt me niet eens, maar mijn gedacht blijft hetzelfde omtrent het roken: doe dat buiten. De pissijnen staan immers ook niet in de gelagzaal. Omdat dat zou stinken !!
En als je buiten staat te roken, dan respecteer je de geburen; anders kies je beter een ander café, met een minder bevolkte buurt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 augustus 2011 om 10:45.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 14:05   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Een volkscafe waar men gewoon binnen en buiten gaat gelijk in een gewoon huis, en waar men komt om met de kameraden eens te praten, te kaarten, etc....is geen enkel probleem.

Het zijn de cafes met veel overlast (muziek, veel verkeer, deur die open en toe gaat, volk dat op en aan komt en blijft hangen, etc...) die laat (5 a.m.) open zijn, en binnen de woonzone liggen die voor de problemen zorgen.

Wijzelf zijn in het verleden verhuisd omwille van extreme overlast door een cafe, en juridisch gezien sta je nergens. Je kan PV's laten opmaken, voor overlast, en dan komt het tot een rechtszaak en krijg je een schadevergoeding van pakweg 1600 euro. MAar als de cafebaas gewoon door blijft doen, moet je de hele rataplan opnieuw beginnen, weer een rechtszaak, en weer een schadevergoeding, zonder enige verbetering van uw situatie, want ge moet het geld niet, ge moet rust en vrede hebben ! En dit duurt jaren.

In mijn gemeente is er een feestzaal voor ongeveer duizend man, met parking voor nog geen 50. Ge kunt al rieken wat dat geeft voor overlast voor de buurt, nota bene villas. De raad van state heeft al misschien 5 keer de milieuvergunning vernietigd, maar omdat een van de eigenaars schepenen is, komt er gewoon weer een nieuwe....het drama van de machteloosheid van de burger wordt duidelijker en duidelijker.

Scheiden die handel. Feestzalen, discotheken en dergelijke nachttoestanden gewoon in de industriezone inplaatsen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 15:06   #16
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Scheiden die handel. Feestzalen, discotheken en dergelijke nachttoestanden gewoon in de industriezone inplaatsen.
Sluiten die handel zeg ik u...met zen allen gezellig komen zeiken op internetfora..als je het beu bent trek je de stekker gewoon uit..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 17:32   #17
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Sluiten die handel zeg ik u...met zen allen gezellig komen zeiken op internetfora..als je het beu bent trek je de stekker gewoon uit..
Met een groep afspreken en ene gaan drinken in een café dat u niet aanstaat(eentje met een uitgesproken links publiek) en daar veel aan de deur staan roken, roepen en lachen tot de cafébaas de boetes niet meer kan betalen ...
Oud 12 augustus 2011, 17:47   #18
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Met een groep afspreken en ene gaan drinken in een café dat u niet aanstaat(eentje met een uitgesproken links publiek) en daar veel aan de deur staan roken, roepen en lachen tot de cafébaas de boetes niet meer kan betalen ...
er zijn geen coffee shops in België..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 18:45   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die boeten gaan ook enkel maar richting Vlaamse café's he?
Als er in Antwerpen of weet ik veel in welk getto 1000 amokmakers ganse nachten op plankieren staan te lullen en brallen heeft daar blijkbaar niemand last van. Toch niet om een pv op te maken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2011, 19:29   #20
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

Als er u iets niet aanstaat, begin te wenen en de overheid regelt wel iets.
Probeer u vooral niet verantwoordelijk te gedragen anders kan je de schuld niet meer op de overheid steken.

Als er nood was aan een rookvrij café dan was er al lang iemand mee op de proppen gekomen. Waarom is dit nooit gebeurt? Omdat café's zonder rook even zinloos zijn als café's zonder bier.

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 12 augustus 2011 om 19:32.
ahuramazda is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be