Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2004, 17:14   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Sinds een aantal dagen worden er op het 'vreemdelingenbeleid en integratie" subforum een aantal zaken gepubliceerd die volgens mij in strijd zijn met de anti-racismewet en aanzetten en goedkeuren van geweld tegen buitenlanders. De uit Nederland afkomstige forumgebruiker met de vermoedelijke schuilnickname "Ben Patriot", op Politicsinfo ook bekend onder de naam "Ben Militant" begeeft zich volgens mij met sommigen van zijn postings op de rand van het onwettelijke:

Naar mate de temperaturen buiten weer stijgen, komen die Middeleeuwse woestijnratten (Marokkanen) ook weer de straat op, en bevolken zij op
ratachtige wijze onze pleintjes en bankjes, die dan weer vervolgens door de meeste Nederlanders gemeden worden.

Ben Patriot Geplaatst: Do Jun 03, 2004 21:18
Topic: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=16723

Hand in hand,
terug naar (Marokkanen) land!!

Een schuchtere poging om het overgrote deel van het geweld en terreur veroorzaakt door de zonen en dochters van Allah en Mohammed wel op een hele letterlijke manier daar aan die Haagse Hogeschool te verBLOEMEN!!
Maar goed dat ik daar niet studeer aan die Haagse Hogeschool, en mij die rozen zouden proberen aan te bieden...................!!
Ik zou ze allemaal uit hun klauwen slaan.
Zo iets delen die geitenneukers en kamelendrijvers maar in Mekka, Casablanca, Rabat, Istanboel, Ankara, Antalya, Mogadishu, Algiers, Caîro, Teheran of Kaboe(M)l
uit!!

Ben Patriot Geplaatst:Geplaatst: Do Jun 03, 2004 23:59
http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#517754

Of Ben's Topics de waarheid spreken laat ik al dan niet in het midden maar de wijze waarop over bepaalde bevolkingsgroepen wordt gesproken is ondermaats en degoutant. Ik heb dan ook metéén via de blauwe knop de moderatoren ingelicht in de waarschijnlijke veronderstelling dat zij de desbetreffende forumgebruiker zouden bannen of tenminste zijn posting censureren. Na een aantal dagen moet ik vaststellen dat de moderatoren op dit forum er blijkbaar géén graten inzien om zulke walgelijke topics te laten staan. Blijkbaar vinden de moderatoren op Politics.be dat de wet niet moet worden gerespecteerd en dat racistische bijdragen ongecensureerd moeten worden geuit. Blijkbaar is de sfeer op Politics.be stilaan naar het niveau aan het gaan van concurrent Politicsinfo.net Scheldpartijen en laag-bij-de grondse racistische spammers blijken nu ook de weg naar dit forum te hebben gevonden en nog steeds gaan de ogen bij sommigen niet openen. Zéér triestig
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:16   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Racistisch is dat niet, wel beledigend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:18   #3
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

Zal eens bespreken met de juristen van onze dienst of dit wel allemaal zomaar kan en waar nodig de gepaste stappen nemen, want de kanker is alom op het internet
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:19   #4
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Racistisch is dat niet, wel beledigend.
Kick his ass !
..kan er niet gewoon een filter geplaatst worden op de inhoud ?
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:23   #5
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Hij zegt toch de waarheid, misschien is hij literair niet zo kundig en weet ie gewoon niet hoe ie "allochtoon" moet schrijven.

Of mag de waarheid niet meer gezegd worden...
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:29   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Zal eens bespreken met de juristen van onze dienst of dit wel allemaal zomaar kan en waar nodig de gepaste stappen nemen, want de kanker is alom op het internet
De linksen zijn woedend dat er zoiets als internet bestaat waar mensen nog vrij kunnen spreken. Op allerlei manieren tracht men nu die vrijemeningsuiting op het internet aan banden te leggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:32   #7
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Zoek het woordje racisme eens op in het woordenboek zodat u weet wat het betekent.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:35   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Direct den Blok erop, en gooi ons Jantje er maar achterna
Oud 7 juni 2004, 17:39   #9
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel succes met het zoeken naar een GOEIE rechter. Mss in Gent?
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:41   #10
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De linksen zijn woedend dat er zoiets als internet bestaat waar mensen nog vrij kunnen spreken. Op allerlei manieren tracht men nu die vrijemeningsuiting op het internet aan banden te leggen.
Zoals in China... maar daar hebben ze wel met de 'progressieven' het Tien An Mien plein rood gekleurd.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:48   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

vlaamse poëzie is toch mooi... dichterlijke vrijheid...

ik ben daar niet zo goed in
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 17:48   #12
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dit heeft niets te maken met vrije meningsuiting Jan. Het is de manier waarop Ben Patriot zijn standpunten verwoord. Men mag bv. wel zeggen dat allochtoon A een blanke in elkaar heeft geslagen bv. maar niet op een beledigende en systematische manier met de bedoeling onverdraagzaamheid te stimuleren, trouwens buiten racistische beledigingen maakt B.P zich ook nog schuldig aan het goedkeuren van criminele daden en het aanzetten tot geweld en dit kan volgens mij ABSOLUUT niet!!!
Oud 7 juni 2004, 17:50   #13
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Sinds een aantal dagen worden er op het 'vreemdelingenbeleid en integratie" subforum een aantal zaken gepubliceerd die volgens mij in strijd zijn met de anti-racismewet en aanzetten en goedkeuren van geweld tegen buitenlanders. De uit Nederland afkomstige forumgebruiker met de vermoedelijke schuilnickname "Ben Patriot", op Politicsinfo ook bekend onder de naam "Ben Militant" begeeft zich volgens mij met sommigen van zijn postings op de rand van het onwettelijke:

Naar mate de temperaturen buiten weer stijgen, komen die Middeleeuwse woestijnratten (Marokkanen) ook weer de straat op, en bevolken zij op
ratachtige wijze onze pleintjes en bankjes, die dan weer vervolgens door de meeste Nederlanders gemeden worden.

Hand in hand,

Een schuchtere poging om het overgrote deel van het geweld en terreur veroorzaakt door de zonen en dochters van Allah en Mohammed wel op een hele letterlijke manier daar aan die Haagse Hogeschool te verBLOEMEN!!
Maar goed dat ik daar niet studeer aan die Haagse Hogeschool, en mij die rozen zouden proberen aan te bieden...................!!
Zo iets delen die geitenneukers en kamelendrijvers maar in Mekka, Casablanca, Rabat, Istanboel, Ankara, Antalya, Mogadishu, Algiers, Caîro, Teheran of Kaboe(M)l
uit!!

Of Ben's Topics de waarheid spreken laat ik al dan niet in het midden maar de wijze waarop over bepaalde bevolkingsgroepen wordt gesproken is ondermaats en degoutant. Ik heb dan ook metéén via de blauwe knop de moderatoren ingelicht in de waarschijnlijke veronderstelling dat zij de desbetreffende forumgebruiker zouden bannen of tenminste zijn posting censureren. Na een aantal dagen moet ik vaststellen dat de moderatoren op dit forum er blijkbaar géén graten inzien om zulke walgelijke topics te laten staan. Blijkbaar vinden de moderatoren op Politics.be dat de wet niet moet worden gerespecteerd en dat racistische bijdragen ongecensureerd moeten worden geuit. Blijkbaar is de sfeer op Politics.be stilaan naar het niveau aan het gaan van concurrent Politicsinfo.net Scheldpartijen en laag-bij-de grondse racistische spammers blijken nu ook de weg naar dit forum te hebben gevonden en nog steeds gaan de ogen bij sommigen niet openen. Zéér triestig
Pff kind! Das wel makkelijk om er direkt het etiketje 'racistisch' op te plakken als ge nie tegen den tekst kunt
Oud 7 juni 2004, 17:51   #14
imponderabilia
Schepen

imponderabilia's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we beter niemand monddood make, uiteindelijk maken zo'n reacties ons er enkel attent op dat we alert moeten blijven voor racisme, moesten we deze reacties kunstmatig overal verwijderen dan zouden we wel eens in een diepe slaap kunnen gewiegd worden, en in de slaap zijn al vele mensen gestorven...
Oud 7 juni 2004, 17:55   #15
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:

Hand in hand,

uit!!

Pff kind! Das wel makkelijk om er direkt het etiketje 'racistisch' op te plakken als ge nie tegen den tekst kunt

Elk normaal denkend mens vind de termen "woestijnratten" en "geitenneukers" in de context waar ze hiervoor gebruikt worden racistisch. Voor u mss niet??? Kan zijn maar iemand die in ze'n avatar met het symbool van de neo-nazigroep L.A.H pronkt kan men niet echt tot een normaal denkend mens rekenen.
Oud 7 juni 2004, 17:58   #16
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Dit heeft niets te maken met vrije meningsuiting Jan. Het is de manier waarop Ben Patriot zijn standpunten verwoord. Men mag bv. wel zeggen dat allochtoon A een blanke in elkaar heeft geslagen bv. maar niet op een beledigende en systematische manier met de bedoeling onverdraagzaamheid te stimuleren, trouwens buiten racistische beledigingen maakt B.P zich ook nog schuldig aan het goedkeuren van criminele daden en het aanzetten tot geweld en dit kan volgens mij ABSOLUUT niet!!!
Dat taalgebruik gaat inderdaad een stuk over de schreef. Ik vind ook dat er iets op mag gezegd worden.
Er zijn er nog links en rechts die qua taalgebruik wel iets te ver gaan in beschimpen, veralgemenen, goedkeuren criminaliteit, beschuldigen van dingen die nooit gebeurd zijn, enz.
Een terechtwijzing zou gepast zijn.
Oud 7 juni 2004, 18:00   #17
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imponderabilia
Ik vind dat we beter niemand monddood make, uiteindelijk maken zo'n reacties ons er enkel attent op dat we alert moeten blijven voor racisme, moesten we deze reacties kunstmatig overal verwijderen dan zouden we wel eens in een diepe slaap kunnen gewiegd worden, en in de slaap zijn al vele mensen gestorven...
Soms moet men censureren imponderabilia om er gewoon voor te zorgen dat dit forum niet verziekt wordt en ingepalmd wordt door enkelmensen met extreem-rechtse en ook extreem-linkse gedachten. Op Politicsinfo vond men op een bepaald moment ook dat men de vrije meningsuiting in ze'n totaliteit moest toepassen. Het resultaat is een allesbehalve aantrekkelijk forum, vol met racisme, haat en scheldpartijen waar rechtse extremisten (en ook een klein aantal linkse extremen) de dienst uit maken en iedere andere mening beschimpen en desnoods buiten "pesten". Dit kan toch nooit de bedoeling zijn van Politics.be
Oud 7 juni 2004, 18:00   #18
PAJOT
Banneling

Standaard

In geval van racisme kunt ge altijd gaan klagen bij de GedaPo agent ayatollah Leman.

Ik ben VOOR de vrije meningsuiting. In tegenstelling tot de GeDaPo van links.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2004, 18:03   #19
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
In geval van racisme kunt ge altijd gaan klagen bij de GedaPo agent ayatollah Leman.

Ik ben VOOR de vrije meningsuiting. In tegenstelling tot de GeDaPo van links.
Racisme en antisemietisme behoort volgens mij niet tot de vrije meningsuiting net zoals het ontkennen van de Nazi-holocaust en de communistische genocide tijdens de Oktoberrevolutie en de periode Stalin.

En ik ben absoluut NIET links, verre van zelfs 8)
Oud 7 juni 2004, 18:08   #20
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk normaal denkend mens vind de termen "woestijnratten" en "geitenneukers" in de context waar ze hiervoor gebruikt worden racistisch. Voor u mss niet??? Kan zijn maar iemand die in ze'n avatar met het symbool van de neo-nazigroep L.A.H pronkt kan men niet echt tot een normaal denkend mens rekenen.
Racisme is toch oproepen tot haat jegens x.. ik zie niet in hoe 'woestijnratten' en 'geitenneukers' kunnen oproepen tot haat; het zijn gewoon beledigende woorden daar niet van maar wij zijn bv. toch ook maar bleekscheten in de ogen van negers? Of moeten we allemaal hand in hand in een rijtje gaan staan en in volle borst de lof gaan zingen over vreemdelingen??
En ik zal ook maar zwijgen over uwen avatar

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be