Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2011, 04:12   #1
Pin en Puk
Banneling

Standaard Fortis begint klanten te stalken

Er zou klaarblijkelijk een nieuwe wet zijn om met je zichtrekening in het rood te mogen gaan.
Mijn vrouw heeft een rekening bij Fortis.
Enkele maanden geleden had men haar aan het loket trachten te overhalen om een bundel papieren te tekenen, wat volgens hen de normale gang van zaken was.
Mijn vrouw vroeg waarover dit ging en kreeg als antwoord " niets bijzonders, als je dit niet tekent kan je nietmeer in het rood gaan"
Waarop mijn vrouw antwoorde " Ik teken niets en daarbij ik ben nog nooit in het rood moeten gaan"
Dus dossier gesloten.
Nu begint men opnieuw per tel en per mail haar te overtuigen om toch maar te tekenen of anders moeten ze een AANGETEKEND schrijven sturen --->>???????

Indien ze zo ver gaan, zit er volgens mij méér achter dan in het rood gaan indien je iets tekent.

Zijn er hier nog personen die dit hebben meegemaakt of weet iemand de juiste draad hiervan, want banken (en zeker Fortis) zijn totaal nietmeer te vertrouwen
Bedankt

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 17 augustus 2011 om 04:13.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 04:48   #2
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

We zijn een aantal keer gebeld geweest om een rekening te openen voor onze zoon maar hebben dat telkens afgewezen en gezegd dat ze niet meer moesten bellen. Maar toch blijven bellen...

Ondertussen zijn we daar met alles weg naar Argenta. Alles is daar gratis terwijl je bij Fortis voor werkelijk alles moet betalen. Op het openen van en rekening na dan.

En als ik uw verhaal zo lees dan zou ik ook vertrekken. Wat een gedoe. Ze mogen in de eerste plaats al blij zijn dat ze je geld mogen beheren.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 07:03   #3
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Er zou klaarblijkelijk een nieuwe wet zijn om met je zichtrekening in het rood te mogen gaan.
Enkele maanden geleden had men haar aan het loket trachten te overhalen om een bundel papieren te tekenen, wat volgens hen de normale gang van zaken was.
Mijn vrouw vroeg waarover dit ging en kreeg als antwoord " niets bijzonders, als je dit niet tekent kan je nietmeer in het rood gaan"
Waarop mijn vrouw antwoorde " Ik teken niets en daarbij ik ben nog nooit in het rood moeten gaan"
Dus dossier gesloten.
Nu begint men opnieuw per tel en per mail haar te overtuigen om toch maar te tekenen of anders moeten ze een AANGETEKEND schrijven sturen --->>???????

Indien ze zo ver gaan, zit er volgens mij méér achter dan in het rood gaan indien je iets tekent.

Zijn er hier nog personen die dit hebben meegemaakt of weet iemand de juiste draad hiervan, want banken (en zeker Fortis) zijn totaal nietmeer te vertrouwen
Bedankt
Dit lijkt me dom.
De nieuwe wet zegt dat niemand nog in het rood mag gaan.
Indien je dus nooit in het rood gaat, of die mogelijkheid niet wil hebben, dan teken je niet.
wil je de bestaande situatie behouden, dan teken je die documenten en dan kan je indien nodig wèl in het rood gaan.
Ik vind het best gemakkelijk in noodgevallen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 07:15   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus dossier gesloten.

Bedankt
Dat heeft niks met stalken te maken. Enkel met logica ten gevolge van die nieuwe wetgeving.

Het feit dat uw vrouw die papieren krijgt, wil zeggen dat ze voordien een rekening had waarmee ze in het rood mocht gaan. Nu mag dat niet meer, en wordt "in het rood gaan" een "korte termijnlening".

Ofwel tekent uw vrouw, en behoudt ze de optie om in het rood te mogen gaan. Ofwel tekent ze niet en dan vervalt die optie.

Maar zij moet inderdaad wel actie ondernemen. Ze gaat moeten kiezen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 07:16   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
We zijn een aantal keer gebeld geweest om een rekening te openen voor onze zoon maar hebben dat telkens afgewezen en gezegd dat ze niet meer moesten bellen. Maar toch blijven bellen...

Ondertussen zijn we daar met alles weg naar Argenta. Alles is daar gratis terwijl je bij Fortis voor werkelijk alles moet betalen. Op het openen van en rekening na dan.

En als ik uw verhaal zo lees dan zou ik ook vertrekken. Wat een gedoe. Ze mogen in de eerste plaats al blij zijn dat ze je geld mogen beheren.
Ge weet niet eens waarover het gaat, blijkbaar. Pfff, deze reactie is zo HLN, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 17 augustus 2011, 07:21   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat heeft niks met stalken te maken. Enkel met logica ten gevolge van die nieuwe wetgeving.

Het feit dat uw vrouw die papieren krijgt, wil zeggen dat ze voordien een rekening had waarmee ze in het rood mocht gaan. Nu mag dat niet meer, en wordt "in het rood gaan" een "korte termijnlening".

Ofwel tekent uw vrouw, en behoudt ze de optie om in het rood te mogen gaan. Ofwel tekent ze niet en dan vervalt die optie.

Maar zij moet inderdaad wel actie ondernemen. Ze gaat moeten kiezen.
Als ze kiest om niet te tekenen, dan is het toch duidelijk ?

Moeten ze u dan met hun comersjeel gezever blijven lastig vallen ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 07:37   #7
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Ik vermoed dat er vele klanten zijn die niet tekenen of vergeten te tekenen en dan gaan verschieten dat ze niet (meer) in het rood kunnen gaan. vandaar dat ze de vraag opnieuw stellen voor alle zekerheid.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 08:11   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uit de beginpost blijkt allerminst dat de bank haar met "comersjeel gezever" zou lastigvallen. Er blijkt wel uit dat de bank haar werk wil doen, omdat het nu eenmaal moet.
Oud 17 augustus 2011, 08:12   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vermoed dat er vele klanten zijn die niet tekenen of vergeten te tekenen en dan gaan verschieten dat ze niet (meer) in het rood kunnen gaan. vandaar dat ze de vraag opnieuw stellen voor alle zekerheid.
Heel wat cliënten begrijpen niet waarom ze dat papier krijgen. Waarvoor dat dient en waarom ze een beslissing op papier moeten nemen. Op zich is dat heel begrijpelijk: niemand heeft het ooit deftig uitgelegd, en, tegenwoordig zijn de bedienden in filialen ook niet meteen de slimsten. Zelfs zij weten voor de helft van de tijd amper waarover ze bezig zijn en waarvoor iets dient.
Oud 17 augustus 2011, 08:19   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus dossier gesloten.

Bedankt

Als ze u niet bellen, dan zitten ze niet in met de kleine klant en als ze u wel bellen dan zijn het stalkers. Tjah...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 08:21   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als ze u niet bellen, dan zitten ze niet in met de kleine klant en als ze u wel bellen dan zijn het stalkers. Tjah...
En als ge weet dat de bank daar al minstens een half jaar mee bezig is... wordt het misschien gewoon eens tijd dat mevrouw Pin en Puk ophoudt met onnozel te doen en de bank op papier laat weten wat ze wil.

Laatst gewijzigd door Txiki : 17 augustus 2011 om 08:22.
Oud 17 augustus 2011, 09:38   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel wat cliënten begrijpen niet waarom ze dat papier krijgen. Waarvoor dat dient en waarom ze een beslissing op papier moeten nemen. Op zich is dat heel begrijpelijk: niemand heeft het ooit deftig uitgelegd, en, tegenwoordig zijn de bedienden in filialen ook niet meteen de slimsten. Zelfs zij weten voor de helft van de tijd amper waarover ze bezig zijn en waarvoor iets dient.
Wel ik had er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd...

Het is de sossenstaat die hier weer eens komt betuttelen natuurlijk.

Je weet toch hoeveel je in het rood mag op je rekening, je weet ook dat dat duur is, als ik met mijn 2 credit cards een put graaf van 5000 euro dan is dat mijn probleem en vooral dat van de bank, als ik dat nu tijdelijk wil doen en ik betaal dat terug, is er voor niemand een probleem.

Maar omdat er een bende onozelaars zijn die niet lijken te snappen dat putten maken duur is, wordt weer heel de maatschappij ne kloot afgedraaid.

Zelfde met de maestro afzetten buiten Europa, ge zult daar maar staan in de states, ... kunt ge naar zo een stinkend duur wissel kantoor of uw Amex gebruiken om dollars uit te muur te trekken. Dat ze hun kaarten beter beveiligen, eerst een service aanbieden die door veel mensen gebruikt wordt, en dan gaan ze dat weer afzetten omdat een bende roemeense gangsters hun kaarten masaal copyeren...

Ja...
Oud 17 augustus 2011, 11:01   #13
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
En als ge weet dat de bank daar al minstens een half jaar mee bezig is... wordt het misschien gewoon eens tijd dat mevrouw Pin en Puk ophoudt met onnozel te doen en de bank op papier laat weten wat ze wil.
Mevr Pin en Puk doet niet onozel omdat ze al een 1/2 jaar telkens aan het loket meldt dat ze geen interesse heeft.
Mevr Pin en Puk heeft meer als 1 bank en als Fortis zo belachelijk blijft doen dan is ze daar weg.
Mevr Pin en Puk hoeft totaal niets op papier te zetten, zij vraagt geen kredieten.
Sinds wanneer moet je tekenen dat je geen lening wilt ??
De bank (Fortis) moet Mevr. Pin en Puk gewoon met rust laten
Zo simpel is dat
Oud 17 augustus 2011, 11:07   #14
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht

Hebt U de rating van deze spaarbank al gezien?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2011, 11:23   #15
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mevr Pin en Puk doet niet onozel omdat ze al een 1/2 jaar telkens aan het loket meldt dat ze geen interesse heeft.
Mevr Pin en Puk heeft meer als 1 bank en als Fortis zo belachelijk blijft doen dan is ze daar weg.
Mevr Pin en Puk hoeft totaal niets op papier te zetten, zij vraagt geen kredieten.
Sinds wanneer moet je tekenen dat je geen lening wilt ??
De bank (Fortis) moet Mevr. Pin en Puk gewoon met rust laten
Zo simpel is dat
Jij bent voornamelijk de lastige klant aan het spelen, zo simpel is dat, Mr Koning.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 augustus 2011, 11:29   #16
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent voornamelijk de lastige klant aan het spelen, zo simpel is dat, Mr Koning.
Mr Fox is nu zo plots een plichtbewuste BELG geworden ?
Mr Fox, hou je aub bezig met je eigen zaken en zeker je financiele

Mr Pin en Puk
Oud 17 augustus 2011, 11:35   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het op banken treiteren aankomt kan hij anders nog wel iets leren van mij...

Maar ik doe dat alleen als ze met mijn kloten spelen...

Kom ik kreeg dan toch wat ik nodig had, als het niet op een vriendelijke manier kan , dan maar op de harde manier.
Oud 17 augustus 2011, 11:46   #18
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het op banken treiteren aankomt kan hij anders nog wel iets leren van mij...

Maar ik doe dat alleen als ze met mijn kloten spelen...

Kom ik kreeg dan toch wat ik nodig had, als het niet op een vriendelijke manier kan , dan maar op de harde manier.
Groot gelijk Mr Herr Flick
Oud 17 augustus 2011, 12:16   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mr Fox is nu zo plots een plichtbewuste BELG geworden ?
Mr Fox, hou je aub bezig met je eigen zaken en zeker je financiele

Mr Pin en Puk
Wat dit met BELG zijn te maken heeft ontsnapt mij.

Verder hou ik me graag met mijn eigen financiele zaken bezig, maar als jij het echt nodig vindt om een topic op te starten omtrent uw financiele zaken hoeft het je natuurlijk niet te verwonderen dat er reactie op komt. Als u wenst dat niemand zich moeit met uw relatie met de bank dan raad ik u aan om daar geen topics over op te starten.
Oud 17 augustus 2011, 15:21   #20
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hebt U de rating van deze spaarbank al gezien?
Zojuist eens opgezocht en idd: BBB+. Maar het is geen probleem.
Overigens ben je voor je spaargeld eender waar veilig omdat het gedekt is door de overheid. Niet dat deze dekking veel waard is maar goed, kwestie is dat het op dit vlak bij iedere bank even "veilig" is.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be