Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Els Van Weert (Spirit) - 7 tot 13 juni "Huidig Voorzitter en boegbeeld van Spirit. Tevens zetelend in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Het Vlaams-nationalisme van de vroegere Volksunie werd ingeruild voor het 'regionalisme'. Wat daar anders aan is kan u haar vragen in deze forumsessi

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 14:21   #1
alan
Vreemdeling

Standaard

waarom krijgen vreemdelingen veel rapper een sociale woning ,werk bij stad of provincie dan gewone belgen[/b]
alan is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:38   #2
Els Van Weert
Vreemdeling

Standaard

Met de beste wil van de wereld, maar wat je zegt klopt eenvoudigweg niet. Elk onderzoek die naam waardig toont dat aan. Het is jammer dat de propagandamachine van het Blok erin slaagt dergelijke onwaarheden sluipend aan de man of vrouw te brengen. Geloof me, het tegendeel is waar. Net omwille van vooroordelen en racisme vinden mensen van allochtone afkomst minder makkelijk werk dan andere Vlamingen of Belgen. Wat de toewijziging van sociale woningen betreft: daar gelden glasheldere regels, door iedereen perfect controleerbaar. Van het bevoordelen van mensen van allochtone afkomst is totaal geen sprake. Vooral de gezinsinkomens gelden als belangrijkste criterium.

Dus laat je niets wijsmaken! Onze allochtone burgers zijn heus onze vijanden niet. Laten we samen werk maken van een interculturele samenleving, en dingen mét elkaar doen in plaats van naast elkaar te leven. Dat is de toekomst, daar geloof ik in.
Els Van Weert is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:38   #3
Els Van Weert
Vreemdeling

Standaard

Met de beste wil van de wereld, maar wat je zegt klopt eenvoudigweg niet. Elk onderzoek die naam waardig toont dat aan. Het is jammer dat de propagandamachine van het Blok erin slaagt dergelijke onwaarheden sluipend aan de man of vrouw te brengen. Geloof me, het tegendeel is waar. Net omwille van vooroordelen en racisme vinden mensen van allochtone afkomst minder makkelijk werk dan andere Vlamingen of Belgen. Wat de toewijziging van sociale woningen betreft: daar gelden glasheldere regels, door iedereen perfect controleerbaar. Van het bevoordelen van mensen van allochtone afkomst is totaal geen sprake. Vooral de gezinsinkomens gelden als belangrijkste criterium.

Dus laat je niets wijsmaken! Onze allochtone burgers zijn heus onze vijanden niet. Laten we samen werk maken van een interculturele samenleving, en dingen mét elkaar doen in plaats van naast elkaar te leven. Dat is de toekomst, daar geloof ik in.
Els Van Weert is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:52   #4
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

ik meen mij nochtans te herinneren dat dit toegegeven werdt door de bevoegde minister op een mondelinge vraag van een lid van de vlaams blok fracite. ik zal het even opzoeken
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 10 juni 2004, 14:59   #5
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

vindt u het trouwens normaal dat de bevoegde ambtenaren in de meeste gevallen niet het recht hebben het kadaster van het land van herkomst in kijken. het is nu dus perfect mogelijk dat iemand die in marokko verschillende huizen heeft hier een sociale woning toegewezen krijgt
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 10 juni 2004, 15:20   #6
Pd
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Pd
Standaard

Leg me eens uit waarom iemand die in Belgie geboren is en die zijn ouders hier altijd al gewoond hebben en gewerkt hebben deze geen voorrang krijgen op niet-belgische mensen die uit een ander land komen gedwaald en hier een huis willen en een minimum inkomen?
Ik denk toch dat die belg daar meer recht op heeft dan die buitenlander. Ongeacht uit welk land hij komt, of het nu holland is of turkije.
Ik ben voorstander om ginder hun problemen op te lossen ipv dat ze hun land ontvluchten. We hebben al te kampen met zovele werklozen en er komen er dagelijks bij. Waarom dan ook nog eens dagelijks buitenlanders toelaten? Om nog meer werkloosheid te creeren?

Ik weet nog 1 ding van toen ik met mijn ouders op reis ben geweest naar Marokko. De marrokaanse gids zei toen zelf: " als wij net zoals in belgie den dop hadden, sociale woningen hadden en dergelijke dan zou er bijna niemand in marokko nog werken"
Wel als zij zo over haar volk praat dan weet ik de reden waarom ze naar hier komen, omdat wij dit allemaal wel hebben.
Wat ik wil zeggen is dat ik vind dat een belg voorrang moet krijgen op een niet belg. Of niet?

NV-A: Nodig in Vlaanderen Nuttig in Europa!
Vlaanderen leeft als nooit ervoor!
Pd is offline  
Oud 10 juni 2004, 15:52   #7
alan
Vreemdeling

Standaard

ik woon in een wijk waar sociale woningen zijn en recht over mijn straat zijn er 2 gezinnen (pakistaans broers) de ene werkt aan de provincie de andere weet ik niet maar onlangs is er in onze wijk een woning vrij gekomen en wie komt er in wonen een familie lid .dus stel ik me de vraag zijn er geen armere belgen die ook een woning zoeken ,ikzelf heb tien jaar moeten wachten maar hen niet ,ik bevoordeeld niemand maar toch zie ik dat het anders is ,en wees gerust ik ben geen lid van vlaams blok het is gewoon mijn mening
alan is offline  
Oud 12 juni 2004, 16:10   #8
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alan
ik woon in een wijk waar sociale woningen zijn en recht over mijn straat zijn er 2 gezinnen (pakistaans broers) de ene werkt aan de provincie de andere weet ik niet maar onlangs is er in onze wijk een woning vrij gekomen en wie komt er in wonen een familie lid .dus stel ik me de vraag zijn er geen armere belgen die ook een woning zoeken ,ikzelf heb tien jaar moeten wachten maar hen niet ,ik bevoordeeld niemand maar toch zie ik dat het anders is ,en wees gerust ik ben geen lid van vlaams blok het is gewoon mijn mening
Haha, een racist. Pater Leman verwittigen.
En van dat Vlaams Blok, dat geloof hier niemand. De klassieke truk : Ik ben geen Blokker. Dat gelooft toch niemand. Direct uw vertontschuldigingen aanbieden aub.
Pieter de Coninck is offline  
Oud 12 juni 2004, 20:57   #9
alan
Vreemdeling

Standaard

hier uwe antwoord ik ben van geen partij ik ben wel acv'er omdat de politiek toch allemaal hetzelfde is en van de ene meer durft dan de andere er zijn meer dingen die de mensen willen zeggen wat er in het echte leven gebeurt kijk maar eens naast u ,bij je omgeving stad gemeente ,werk enzz.... wat zeg je dan die moet veranderen
alan is offline  
Oud 12 juni 2004, 21:03   #10
alan
Vreemdeling

Standaard

ik wil u nog iets zeggen ik ben geen rasist hoor want ik heb nog gevoetbalt als enige belg bij een tunische ploeg ,u als burgemeester dus vergist u hoor maar ik hoop dat in jou gemeente niet gebeurd hoor
alan is offline  
Oud 12 juni 2004, 21:07   #11
alan
Vreemdeling

Standaard

ik wil u nog iets zeggen ik ben geen rasist hoor want ik heb nog gevoetbalt als enige belg bij een tunische ploeg ,u als burgemeester dus vergist u hoor maar ik hoop dat in jou gemeente niet gebeurd hoor wat zullen de mensen zeggen over u
alan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be