![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Zwaargewonde man pas na een uur in ziekenhuis
vrijdag 26 augustus 2011 GALMAARDEN - Bij een ongeval op de Markt in Galmaarden duurde het een uur voor een gewonde bromfietser in het ziekenhuis geraakte. Het is het tweede ernstige incident in één maand. Het ongeval gebeurde in het centrum van Galmaarden. Een man werd op zijn scooter aangereden door een bestuurster die van de parking kwam en de bromfietser niet gezien had. De man sloeg met zijn hoofd tegen het asfalt en bleef liggen. Omstaanders alarmeerden de 100-centrale, maar het duurde meer dan een half uur voor de ziekenwagen ter plaatse kwam. ‘Zo lang bleef ik met helse pijnen op de grond liggen', vertelt de man die niet met zijn naam in de krant wil. ‘Ik hoorde de omstanders zeggen ‘dit kan toch niet meer, waar blijft die ambulance?' Burgemeester Pierre Deneyer (CD&V), die al lang een kruistocht voert tegen deze onbegrijpelijke incidenten, vroeg het aan federaal gezondheidsinspecteur Monique Coppens. ‘De ziekenwagen van Edingen werd door de 100-centrale in Leuven om 14.42 uur gevraagd om uit te rukken. Daar arriveerde hij om 15.14 uur', legt de dokter uit. ‘De voorziene rijtijd bedraagt 10 minuten. Wij stellen vast dat de ziekenwagen er in werkelijkheid 32 minuten over deed om ter plaatse te komen. Dat is meer dan twintig minuten langer. De reden kunnen we zelf niet achterhalen.' De burgemeester begrijpt het niet meer. ‘Waarom moet de ziekenwagen uit Edingen komen? Omdat het Astrid-communicatiesysteem dat zo berekent. Maar Geraardsbergen is volgens mij veel sneller bereikbaar. Ik heb ernstige vragen bij deze rijtijden.' Daar kwam nog bij dat de ambulanciers het Nederlands niet machtig waren. Uiteindelijk kwam de patiënt tien minuutjes later aan in het ziekenhuis van Geraardsbergen. ‘Dit is toch wraakroepend,' vindt de burgemeester. ‘Ik ga overleggen met mijn collega van Henegouwen over de werking van de ziekenwagendienst in Edingen,' zegt Monique Coppens. Eind deze maand staat er ook een overleg met de burgemeesters van Galmaarden, Herne en Halle op het programma. Daarbij zullen de rijtijden zeker ter sprake komen. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=9R3EGVUV Willen ze oorlog? Wel ze krijgen oorlog. ![]() ![]() ![]() Het is echt van de pot gerukt in dit achterlijk ontwikkelingsgebied. Het moet gedaan zijn. Vlaandrs vrij Nederlanden herenigen Nu
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In HV zijn er regelmatig van die vertragingen omdat de Franstalige MUGs de straatnamen niet verstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Wat moeten die franse kloefkappers uit Edingen in Galmaarden?
Heb ff op google-map gezien: Galmaarden > Geraadsbergen= 8km Galmaarden > Edingen = 11 km Voor een gewonde is tijd en afstand belangrijk.. Om nog maar te zwijgen van de taalwaanzin. Dit is reden genoeg Belziek aan te klagen in Denhaag wegens taal rascisme. Zelf mensenlevens tellen niet voor die fransen. Alles is geoorloofd, al moeten er dooien vallen, zolang ze maar geen Nederlands moeten leren. SCHADE, 100 X SCHANDE. Ik ben hier echt laaiend over. Ik ga Dirupo eens mij gedacht zeggen, en hij gaat er nie goe van zijn. Dat die spagettivreter eens hier wat aan doet of oplazert naar Italie. Eigen ambulance eerst. ![]()
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo een land hoort onder curatele en VN toezicht. De gezondheid van zijn eigen burgers hebben ze niet meer in de hand en het is blijkbaar niet de eerste keer dat zoiets gebeurde.
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geen NL kunnen is overigens ZEVER. Hoe lang moet de cursus duren om genoeg NL te kunnen om essentiële info te vragen en te begrijpen? Ze moeten geen discussie over de filosofie van Witgenstein in 't NL kunnen voeren eh :/
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Overdrijven is ook een kunst.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Driemaal zo lang als normaal moeten wachten op een ziekenwagen is inderdaad overdreven, scherp opgemerkt van u.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=9R3EGVUV Fantsoenlijk in je eigen moedertaal begrepen worden is van vitaal belang, letterlijk levensbelangrijk in dergelijke toestand. Heeft niks met filosofie e.d vandoen. http://www.n-va.be/sos-mug/getuigenissen.htm
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n dingen gebeuren toch alleen in de USA?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Tot het je eigen familie eens overkomt. Gaat ge dan nog van overdrijven klappen?
http://www.ovv.be/page.php?ID=864
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Schoonmoeder sterft omdat Halle nog altijd geen medisch urgentieteam heeft Het zoveelste schrijnend geval: MUG half uur onderweg "Mijn schoonmoeder leefde misschien nog mocht de medische urgentiegroep sneller zijn gekomen.'' Adèle Timmermans (78) stierf twee weken geleden na een verkeersongeval in Pepingen. In Tubeke nam bij de dienst 100 een Nederlandsonkundige de telefoon op. "Vlamingen worden in het Pajottenland als tweederangsburgers behandeld'', zegt Vlaams parlementslid Mark Demesmaeker (N-VA). Op maandag 12 september reed Adèle Timmermans (78) met haar bromfiets naar huis na een middagje kaarten met vrienden. Waarschijnlijk kwam ze op de Heikruisesteenweg in het Vlaams-Brabantse Pepingen ten val. Een bus van De Lijn kon haar niet meer ontwijken. Door allerlei misverstanden moest de bejaarde vrouw meer dan een half uur wachten op het medisch urgentieteam (MUG) uit het Waalse Tubeke. Adèle overleed kort daarna in het ziekenhuis van Tubeke. "Tijd die haar misschien had kunnen redden'', zegt schoondochter Gerda Plasschaert. "De buschauffeur had de dienst 100 gebeld en kreeg iemand aan de lijn die enkel Frans sprak. Toen hij uitlegde waar het ongeval was gebeurd, werd de telefoon ingehaakt. Enkele minuten later heeft de 100 teruggebeld en moest het adres letter voor letter worden gespeld. Waarom zat daar niemand die Nederlands sprak? We weten niet of die verloren tijd Adèle had kunnen redden maar we blijven elke dag opnieuw met vele vragen achter. Waarom moest mijn schoonmoeder perse naar Tubeke worden gebracht, wetende dat haar twee kleindochters allebei in het ziekenhuis van Halle werken.'' http://www.ovv.be/page.php?ID=864 Ik noem dit schuldig verzuim grenzend aan doodslag. Belgie is ziek, moreel gestoord en de leiders crimineel. We zitten op de kap van Kaddafi maar zijn geen haar beter. ![]() Het had mijn fam. niet moeten gebeuren want dan was 't kot te klein, dat garandeer ik.
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|