Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2011, 22:07   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard Railvervoerders Nederland - Frankrijk mijden Wallonië

Het goederenvervoer van de NS is minimaal, de diverse particuliere internationale bedrijven hebben deze taak overgenomen.
Vooral in Wallonië laat de veiligheid te wensen over, zowel qua techniek als menselijk handelen (men is daar bv geen of weinig Nederlands, Duits en Engels machtig. Dus rijdt men om via Duitsland richting La Grande Nation.
Op het traject Maastricht - Visé en verder zijn in het verleden afspraken gemaakt tussen NS en NMBS dat machinisten de talen Frans en Nederlands machtig moesten zijn. Omdat dit bij de Franstalige machinisten en conducteurs van de NMBS/SNCB vaak niet het geval was zijn daar soms gevaarlijke situaties uit ontstaan.
Omdat die vervoerders een behoorlijk hoge prijs betalen per ton/km loopt de NMBS een behoorlijk bedrag mis.
Dit meldt het blad 'Op de rails', een blad van de Nederlande Vereniging voor Belangstellende in het Spoor en Tramwezen.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 september 2011 om 22:08.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be