![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Het goederenvervoer van de NS is minimaal, de diverse particuliere internationale bedrijven hebben deze taak overgenomen.
Vooral in Wallonië laat de veiligheid te wensen over, zowel qua techniek als menselijk handelen (men is daar bv geen of weinig Nederlands, Duits en Engels machtig. Dus rijdt men om via Duitsland richting La Grande Nation. Op het traject Maastricht - Visé en verder zijn in het verleden afspraken gemaakt tussen NS en NMBS dat machinisten de talen Frans en Nederlands machtig moesten zijn. Omdat dit bij de Franstalige machinisten en conducteurs van de NMBS/SNCB vaak niet het geval was zijn daar soms gevaarlijke situaties uit ontstaan. Omdat die vervoerders een behoorlijk hoge prijs betalen per ton/km loopt de NMBS een behoorlijk bedrag mis. Dit meldt het blad 'Op de rails', een blad van de Nederlande Vereniging voor Belangstellende in het Spoor en Tramwezen. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 10 september 2011 om 22:08. |
![]() |
![]() |