![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Elke dag is er wel iets te melden:
Beginnen we met Nick Clegg The Liberal Democrats' biggest donor, who has been on the run for three years after being convicted of a multimillion pound theft, is hiding in the Dominican Republic under a false British identity, the Guardian can disclose. Michael Brown, 45, the convicted Glaswegian who bankrolled the party with £2.4m of stolen money, is being sought by British authorities on the Caribbean island but is currently at large. Brown disappeared from Britain while on parole and was sentenced in his absence to seven years in prison. The disclosure of Brown's bolthole will be an embarrassment for Nick Clegg. His party has refused to compensate Brown's victims, some of whom claim their money went directly into the party's coffers to finance the 2005 election campaign. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Het is niet altijd geld.
Soms is het ronduit morele corruptie: (torture justified) Former Vice President Cheney says waterboarding justified in interest of protecting national security |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Vrijheid is kunnen doen wat je wil. Maar daarvoor moet je over middelen beschikken. Vrijheid zonder middelen is impotent. Bovendien beweert men dat met vrijheid onlosmakelijk verantwoordelijkheid verbonden is: Voor wat je doet en laat voor wat je wil en voor wat je hebt.
Ik vind dat laatste, verantwoordeloijkheid, heel schemerig. Verantwoordelijk is tegenwoordig iets dat door machtige democraten aan de zwakkeren opgedrongen wordt en betekent dat ze maar zelf hun plan moeten trekken. Verantwoordelijkheid betekent dus niet altijd hoge moraliteit van actie maar eerder opgedrongen zelfhulp tegenwoordig. Corruptie is ongestraft je goesting kunnen doen met de verkeerde doelen en middelen. daarom is het zo dodelijk voor de DEMOCRATIE, die beweert de verdediger van de vrijheid te zijn. Denk aan Bush: altijd staan roepen Vrijheid vrijheid en wat hij deed was de vrijheid moreel om zeep helpen door onnodige oorlogen of choice en door het implementeren en goedpraten van martelpraktijken. |
![]() |
![]() |