Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 13:29   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Racisten halen hun kinderen weg uit "zwarte" scholen!

Oei! wat nu?

Citaat:
Marokkanen willen niet met Oost-Europeanen in de klas zitten. Meer algemeen ontvluchten kinderen van gegoede allochtonen de zogenaamde 'zwarte' scholen in de centra van de steden. De ouders vinden dat teveel allochtonen, Oost-Europese kinderen of kinderen van Roma-zigeuners een hypotheek leggen op de toekomst van hun kroost.

Volgens professor Paul Mahieu van de Universiteit Antwerpen zijn de beweegredenen van allochtone en autochtone ouders dezelfde. Mahieu onderzoekt de segregatie in het basisonderwijs. Die nieuwe vorm van segregatie is volgens getuigenissen van directies een feit. De scholen in de Antwerpse, Gentse of Genkse stadscentra worden massaal ingeruild voor scholen in de rand van de stad.
LEES VOORAL VERDER

Hoe moeten ze dat nu gaan oplossen?
Gaan ze de uitgeweken racistische marokkaanse kinderen nu meetellen voor de "allochtone" quota in het GOK onderwijs? krijgen die marokkaanse kinderen nog extra subsidies? of net niet?
Gaan Vlaamse kinderen nu verplicht worden om tussen de anti-ziganisten, anti-semieten en homofoben te gaan zitten? zonder extra subsidies? of gaan ze daar ook extra voor betalen?
Hoe gaan ze het oplossen met witte ouders die liever poolse kinderen in de klas willen dan islamitische hoofddoekdraagsters van 9 jaar? zijn dat dan racisten? of net niet?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 13:33.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 13:35   #2
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Als 't zo triestig niet was, zou ik er hard kunnen om lachen ...
Tegenwoordig lijkt de helft van het nieuws zo uit een stripalbum te komen ...
Oud 30 augustus 2011, 13:43   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaan we de voordelen van de multicultuur nu zien?
Oud 30 augustus 2011, 13:46   #4
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als 't zo triestig niet was, zou ik er hard kunnen om lachen ...
Tegenwoordig lijkt de helft van het nieuws zo uit een stripalbum te komen ...
Hier ben ik het mee eens, het is dan ook geen constructieve bijdrage. Dit soort nieuws is meestal met als enige bedoeling, sensatie brengen.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 13:53   #5
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat vraag ik me al dertig jaar af, en tot op heden heb ik nog altijd geen enkel voordeel kunnen ontdekken. Nadelen daarentegen, zijn er genoeg.
Oud 30 augustus 2011, 13:58   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Hier ben ik het mee eens, het is dan ook geen constructieve bijdrage. Dit soort nieuws is meestal met als enige bedoeling, sensatie brengen.
hier wil ik toch wel wat meer uitleg bij hebben.

Welke sensatie ziet U in het krantenartikel? en waarom? geeft U de marokkanen gelijk die hun kinderen uit de zwarte scholen weghalen? of vind je dat ze hun kinderen maar moeten leren meegenieten van de verrijking van de zigeunerkindjes in de klasjes?
is het niet schitterend dat nu ook arabischtaligen een woordje pools en zigeunertaal zullen kunnen oppikken van hun klasgenootjes?

Kortom, heeft U ook nog een opinie of houd je het liever bij een gratuite opmerking zonder enige onderbouwing?

U weet toch ook wel dat zwarte scholen met een veelvoud aan culturen en anderstaligen helem�*�*l geen minderwaardig onderwijs afleveren?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 14:02.
Oud 30 augustus 2011, 14:06   #7
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
hier wil ik toch wel wat meer uitleg bij hebben.

Welke sensatie ziet U in het krantenartikel? en waarom? geeft U de marokkanen gelijk die hun kinderen uit de zwarte scholen weghalen? of vind je dat ze hun kinderen maar moeten leren meegenieten van de verrijking van de zigeunerkindjes in de klasjes?
is het niet schitterend dat nu ook arabischtaligen een woordje pools en zigeunertaal zullen kunnen oppikken van hun klasgenootjes?

Kortom, heeft U ook nog een opinie of houd je het liever bij een gratuite opmerking zonder enige onderbouwing?

U weet toch ook wel dat zwarte scholen met een veelvoud aan culturen en anderstaligen helem�*�*l geen minderwaardig onderwijs afleveren?

Lees het artikel eens duidelijk, en herschrijf uw vraag naar gevolg van dat duidelijk lezen en ik zal u met plzier antwoorden. Uw vragen stroken namelijk niet met de waarheid C.
Oud 30 augustus 2011, 14:07   #8
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees het artikel eens duidelijk, en herschrijf uw vraag naar gevolg van dat duidelijk lezen en ik zal u met plzier antwoorden. Uw vragen stroken namelijk niet met de waarheid C.
ik had verschillende vragen, over welke vraag heb je het?
en hoezo "uw vragen stroken niet met de waarheid"? een vraag is toch een vraag?
Oud 30 augustus 2011, 14:10   #9
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
ik had verschillende vragen, over welke vraag heb je het?
en hoezo "uw vragen stroken niet met de waarheid"? een vraag is toch een vraag?
Ik ga hier niet Ja, Neetje spelen? En nee uw vragen zijn niet gebonden met wat er in dat artikel staat? Lees zelf duidelijk wat je vraagt en vergelijk het met wat er in dat artikel staat. lees het eens duidelijk voor je voorbarig gaat worden. 1 tipje, je veralgemeent C
Oud 30 augustus 2011, 14:14   #10
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

waarom zouden mijn vragen moeten gebonden zijn met wat JIJ vindt dat er in het artikel staat? Ook nooit van verdere deductie gehoord? Of moet het voor jou kinderstapje per kinderstapje worden uitgelegd zoals in het lager onderwijs?
Oud 30 augustus 2011, 14:15   #11
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom zouden mijn vragen moeten gebonden zijn met wat JIJ vindt dat er in het artikel staat? Ook nooit van verdere deductie gehoord? Of moet het voor jou kinderstapje per kinderstapje worden uitgelegd zoals in het lager onderwijs?
Het lager onderwijs van een witte of van een zwarte school?
Oud 30 augustus 2011, 14:16   #12
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het lager onderwijs van een witte of van een zwarte school?
iets zegt me dat ze naar een "zwarte" school is geweest, maar sla me dood, ik zou niet weten waarom.
Oud 30 augustus 2011, 14:18   #13
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaamse overheid (gekozen door een meerderheid van Vlamingen) geeft zelf plankgas wat betreft multicultuur:

Vlaamse tv >85 % Engels
Vlaamse radio > 90 % Engels
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:19   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Politiek correct vertaald.
Het artikel geeft aan dat schooldirecties zouden kunnen ondervinden dat allochtonen van een bepaalde ethnische afkomst hun kinderen uit concentratiescholen weghalen.
Er is wel een verschil in "drempel" tegenover autochtonen.

De echte oorzaak is dat autochtonen proberen hun kinderen naar scholen te sturen met 30 of minder procent allochtonen, de allochtonen doen dat zo rond de 50% niet gelijkgestemde allochtonen.
Dit is dus uiteindelijk allemaal de schuld van de minder multicultureel ingestelde autochtonen, die het slechte voorbeeld geven. Het excuus waarom autochtonen dit doen is het racistisch, en wetenschappelijk weerlegde waanbeeld dat overwegend multicultureel bezochte scholen minder goed onderwijs aanbieden.

Kwaadwillig, misschien zelfs fantasierijk vertaald.

De georganiseerd Islamistische Marokkanen, die kweken als konijnen, beginnen hun nageslacht verder te verspreiden over de scholen, om zo hun eisen verder en verder te bestendingen. Nu de eerste scholen al toegegeven hebben , de scholen met de grootste concentraties dus, moeten ze die niet verder terroriseren, en kunnen ze hun mankracht beter inzetten in nog niet overtuigde scholen.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 augustus 2011 om 14:24.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 14:20   #15
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Je opent een topic om over een artikel een debat te voeren, niet om over uw fantasie te debateren. Ik gaf u een tip, die je nu negeert. Waarschijnlijk omdat je het antwoord weet maar dit negeert.
Oud 30 augustus 2011, 14:21   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Vlaamse overheid (gekozen door een meerderheid van Vlamingen) geeft zelf plankgas wat betreft multicultuur:

Vlaamse tv >85 % Engels
Vlaamse radio > 90 % Engels
Moet ik nu nu echt uitleggen dat de VRT niet gemaakt is om de Vlaamse cultuur te verspreiden maar eerder het tegengestelde?
Oud 30 augustus 2011, 14:22   #17
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je opent een topic om over een artikel een debat te voeren, niet om over uw fantasie te debateren. Ik gaf u een tip, die je nu negeert. Waarschijnlijk omdat je het antwoord weet maar dit negeert.
welke tip?
heb je nu nog antwoorden op mijn vragen, of begrijp je de vraag niet?
Oud 30 augustus 2011, 14:23   #18
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik nu nu echt uitleggen dat de VRT niet gemaakt is om de Vlaamse cultuur te verspreiden maar eerder het tegengestelde?
dat niet alleen, maar wat heeft de taal van een liedje of documentaire nu te maken met multicultuur?
Oud 30 augustus 2011, 14:26   #19
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Politiek correct vertaald.

Het artikel geeft aan dat schooldirecties zouden kunnen ondervinden dat allochtonen van een bepaalde ethnische afkomst hun kinderen uit concentratiescholen weghalen. Er is wel een verschil in "drempel" tegenover autochtonen.

Vele autochtonen proberen hun kinderen naar scholen te sturen met 30 of minder procent allochtonen, de allochtonen doen dat zo rond de 50% niet gelijkgestemde allochtonen.
Vandaar de vragen:
  1. - zijn allochtonen die hun kinderen weghalen uit die zwarte scholen even "racistisch" als autochtonen die hun kinderen weghalen?
  2. - worden allochtonen die hun kinderen weghalen uit zwarte scholen nog als "extra te ondersteunen allochtoon" gerekend voor de quota en extra subsidies? of worden zij bij de racisten gerekend?
Citaat:
Beide groepen doen dit omdat ze vinden dat het onderwijs in concentratiescholen minder in kwaliteit is.
zijn ze daarbij fout of zijn ze verkeerd geinformeerd? Of is het enkel een "gevoel" zoals het "onveiligheidsgevoel"
Oud 30 augustus 2011, 14:29   #20
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
welke tip?
heb je nu nog antwoorden op mijn vragen, of begrijp je de vraag niet?
Het gaat niet over mij maar over die scholen, er zijn bepaalde ouders die hun kinderen daar weghalen. Dit zijn meestal de gegoed burgers, die hun kinderen een zo hoog mogelijke kwaliteit van onderwijs willen opleggen. Dat ze dit niet gaan vinden in die andere scholen zullen ze wellicht niet geloven.

Ze willen net zoals andere ouders hun kinderen zoveel mogelijk kansen geven, net zoals ouders van autochtonen. Hier kan je een uitgebreid debat over voeren CC.

Mijn mening is dat het een hoop onzin is, dat ze doen wat ze willen. Ik heb eerder medelijden met die kinderen. Dat soort ouders heeft meestal zo een hoge verwachting van hun kind dat die verwachting op zich al nadelig is voor het kind. De drempel ligt al hoog, sommige ouders willen hem blijkbaar nog hoger leggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be