![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ik word gewekt door een lijzige stem
de wijzers liggen op kwart voor drie "het is nu tijd" klinkt het gedempt "kom volg me lijdzaam op de hiel" verdwaasd bots ik met zijn komfoor waaruit een groene damp wierookt de gesluierde engel gaat mij voor door een station-ets van Delvaux een grijze gangschacht in arduin stijgt voelbaar onder onze schreden plaveien liggen schots en schuin en groeien gaandeweg tot treden de trap versmalt en wentelt rechts Magritte's duif schrikwiekt omhoog de bocht verscherpt maar ik volg knechts diens cirkelsinus langs zijn boog met decimalen van pi als spoor ga ik al duizeldronkend draaien zijn witte kuiten hielen mij voor wijl beiaardklokken hemels laaien ik tel dagneuzen van oog naar oog wijl d'ochtendzon zich laaft in 't westen heksen op bezems schieten omhoog vanuit vuurtorens en kraaienesten de toren verbreedt en waaiert uit mijn gids begint flink te versnellen muziek dreunt nu bombastisch luid : mijn loden benen gaan zwaar zwellen spinnen kleven zich in mijn zweet, ik trek me voort aan hun ragtouw één van hun tuikabels begeeft en besprenkelt mij met zurig douw ik schrik en houd zwaar hijgend stil mijn leidsman ijlt alweer veel hoger de trap draait schommelend om zijn spil en dreigt zich in de grond te boren ik klim gejaagd zo snel ik kan een rat overraast me in een schicht ga ik omhoog of daal ik dan ? geen venster biedt mij enig zicht de snelheid neemt angstwekkend toe bij oorverdovend boorgeluid sijpelend water, nu zout, dan zoet duwt stuwend mortelvoegen uit middelpuntvliedend word ik gespecht op inwaarts groeiende stalactieten mijn voeten drijven opwaarts weg in Escher's snelstromende vlieten mijn kegel breekt, ik word geslingerd met kracht doorheen doorweekte muren met het reflex van een hinkstapspringer ontwijk ik geisers en lavavuren een haak wordt in mijn hiel geklonken Hieronymus lacht me tandenloos toe salpeterzuur dringt in mijn longen ik haat dit swastika-gedoe een frisgewassen nieuwe duivel (een fascist in eigen persoon) ontstoft zijn nagelnieuw kazuivel en begroet me op hautaine toon "gegroet, heer volksdichter van hier u hoopte vast op gouden lepels maar de rijstpap eet u met plezier : de suiker knijpt u uit die tepels" DJr |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
( Vergeef me, ik kan daar niks aan doen, heb het ook bij films, zo van ' tiens, dat is een interessante camerabeweging' ) Vind het zeer goed, poëzie zoals het moet, all about beelden en ritme, alleen jammer van die hinkstapspringer. Hou hier meer van dan van je limericks. Nog ! Nog ! Laatst gewijzigd door Knipp : 28 oktober 2011 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, die limericks zijn mijn rode actualiteitsdraad ... Doe dit al zo'n dikke 6 jaar. Zonder 1 dag verpinken. Handige nieuws-database ! ![]() Ik zal eens in mijn andere database duiken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
... Geen interesse in a joint venture ? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 28 oktober 2011 om 16:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zie ik het, of course, kraaienesten. Eerste keer vooral op het nivo ritme gelezen ( ha ja, met al die beelden in m'n eigen kop, moet ik eerst flink ruimen om plaats te maken voor die van jou ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik zal het eens bestuderen. Er kan wel wat gesleuteld worden aan dat vers Lijkt mij moeilijk. Botsing van de dichterlijke eigenzinnigheden en vrijheden etc ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beste is alles eerst een tweede keer te lezen alvorens te beginnen schieten ![]() ("draai zeven maal uw tong vòòr je iets zegt" - dixit Julius Caesar, bekende Aalstenaar) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |