Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2011, 14:21   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Ronde van Vlaanderen, eigenaar en dan ?

<< En hoe staat het verder met de “vergunningen” en “retributies” voor het gebruik van de openbare weg zijnde het openbaar domein.
Hoeveel heeft de zogezegde “ eigenaar” van de ronde van Vlaanderen sinds hij deze organiseert betaald aan de op het parcours gelegen gemeentekassen?
>>



Het parcours is zonder meer gewijzigd een beslissing van de eigenaar zegt men.

Hoe kan dat, eigenaar zijn van een « ronde van Vlaanderen » die op heel het parcours VIP tenten kan zetten voor enerzijds zijn kosten te recuperen en anderzijds voor de poen en eigen beeld (lees publiciteit ).

Allemaal activiteiten of doelen die zakelijk zijn.

Normaal is het openbaar domein zoals iedereen weet wel "buiten de handel".

Een publiek ronde van Vlaanderen kan echter voor een uitzondering zorgen of niet?

Krijgt het aanwezig publiek zonder uitzondering misschien een gratis consumptie?

Wat zegt de plaatselijke "overheid" indien zij bevoegd is, of moet het naar de Vlaamse regering?

Waar zij met alle voka en unizo aanwezige die meer gericht zijn op kapitaal minder kans zullen hebben tot erkenning van publieke rechten of wel of niet?

Terwijl dat de « ronde van Vlaanderen » plaatsvindt op een fiets, fiets die normaliter altijd maar op het « openbaar domein » of « publiek domein » aan het rijden is.

Hoe kan zo een « ronde van Vlaanderen » doen wat hij wil zonder de tussenkomst van plaatselijke overheden met hun lokale autonomie is een raadsel?

Hoe kan zo een « ronde van Vlaanderen » die groot is geworden op één bepaalde parcours dat zomaar laten vallen?

Wat met de inspanning van de steden en gemeenten die hem voordien groot hebben gemaakt ?

Waarom heeft de koper de moed niet om en « eigen » koers te beginnen op een ander plaats om op die manier de « ronde van Vlaanderen » gerust te laten.

Ook om de mensen die eraan gewent zijn geraakt met rust te laten op hun plaatselijke wegen.

En hoe staat het verder met de “vergunningen” en “retributies” voor het gebruik van de openbare weg zijnde het openbaar domein.

Hoeveel heeft de zogezegde “ eigenaar” van de ronde van Vlaanderen sinds hij deze organiseert betaald aan de op het parcours gelegen gemeentekassen?
Wat gaat hij vanaf nu betalen vermits er opbrengsten zijn?

Was het vroeger voor hem misschien gratis (favoristisme) terwijl iedereen weet dat je voor het gebruik van het openbaar domein overal moet betalen?

Kan hij nu misschien van gedacht veranderen en overeenkomen met schepen Depadt of anderen die dit domein moeten verdedigen?


Aan deze zaak zal men kunnen vaststellen dat de Overheid éénmaal het privaat recht vastgrijpt en ook soms het administratief recht.

Wordt vervolgd

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 22 september 2011 om 14:26.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be