![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Dag,
Ik ben een Bosnische Serviër en ik ben al drie maanden in België aangekomen. Mijn nonkel heeft hier mooi bedrijf met auto's en vrachtwagens. Ik spreek nog niet heel goed Nederlands maar heb een vriendin nu en wil heel goed integreren want dit vind ik heel belangrijk. Wat is juist het verschillende probleem tussen jullie en walen? Peace |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is er geen probleem, maar is het een opgeklopt politiek probleem, een bliksemafleider waarmee andere problemen achter verstopt kunnen worden.
De "monetaire" perikelen zijn evenzeer politiek gecreëerd. Maar bij pot en pint, en een beetje goeie wil zijn er geen slechte mensen, Walen noch Vlamingen. Eneuh, gefelicieerd met uw horizontale woordenboek.
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Welke zijn de andere problemen nog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je echt bent, laat je niet opjutten door de meningen op fora; alhoewel je er wel iets kunt van opsteken indien je over wat voorkennis beschikt.
Ga daarom naar een bibliotheek in je gemeente en vraag de bibliothecaris om een recent boek omtrent de problematiek. Er zijn er een paar recente, die het probleem relatief objectief uiteenzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zeg altijd tegen haar dat mensen niets kunnen veranderen waar ze geboren zijn maar ik vind ook wel veel van die jonge araben hebben geen respect voor niks. Mijn vriendin is ook helemaal niet rascistisch maar zegt altijd dat walen van de vlamingen profiteren maar kan nooit uitleggen welke manier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn mensen die er een probleem van maken dat de werkethiek verschilt tussen Vlamingen en Walen.
Het feit dat politici deze verschillen gebruiken om hun eigen agenda te vervullen maakt dat het een probleem is voor hen die het zo willen zien. Het "profiteren" bestaat eruit dat in Wallonië een veel kleiner deel van de werkbekwame bevolking aan de slag is in de "prive", en dat de mensen die of bij de "overheid" werken, of een uitkering krijgen geen reden zien om dit te veranderen. Toch is het geen "financieel" gezonde situatie, want de middelen moeten toch ergens vandaan komen. Vroeger kwamen die middelen van "België", maar sinds de politici een hoop extra jobkes voor zichzelf en hun kontlikkertjes hebben gecreerd door een paar extra regeringen op poten te zetten, zijn die middelen in de kijker gekomen, en vinden sommige politici dat ze meer recht hebben op die middelen. En dat is het hele eieren eten, geld en macht.
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Vlaanderen werkt meer dan Wallonië. Maar waarom geven zij geld aan Walen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ze géven geen geld. De franstaligen krijgen het gewoon. Een belangrijk verschil. In ruil voor democratische eisen.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen probleem,alleen dat Wallonie beter is voor Bosnische Serviërs Dus pik even een auto van je nonkel en rij nu vliegensvlug naar Luik ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Jij met die vis ik wil geen grapjes ok. Wat is mis met Bosnische Serviër? Denkt ge dat ik moordenaar ben?
Laatst gewijzigd door Karowicsz : 9 september 2011 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb drie jaar in Dusseldorf en vier jaar in Breda gewerkt. Waarom is Wallonie beter?
Laatst gewijzigd door Karowicsz : 9 september 2011 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Ge weet toch al wat Charleroi is. Wat de Serviërs hebben uitgestoken daar spreek ik mij niet over uit. Zeker niet als ik mij bedreigd voel.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Dat geld" word verdeeld uit de grote pot van "België". Op't moment is't zo dat de pot voornamelijk gevuld word van belastingen geind in Vlaanderen, en dat de meeste uitgaven in Wallonië gedaan worden.
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben altijd snel in Dusseldorf met vrachtwagen. Ik woon al drie maand half van de tijd op E40
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |