![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het is ongelooflijk hoe mooi de kanonnen in dezelfde richting worden/werden opgesteld..
![]() ![]() U moet bijvoorbeeld eens naar De Ochtend van radio1 luisteren!... ------------------------------------------- Dat de laatste jaren de Sp.a in dezelfde positie gezeten heeft, wordt natuurlijk wijselijk verzwegen... Dat is/was geen probleem.. Maar nu! ![]() Waarschijnlijk vermoedt men dat men de N-VA een mokerslag kan toedienen als men die uit de Vlaamse Regering gezwierd krijgt... Maar zij kunnen natuurlijk dwalen... ![]() ------------------------------------------- En ondertussen blijft men in De Ochtend de hoofdtitels van de Franstalige kranten in het Frans vermelden... ![]() (maar toegegeven, soms worden ze vertaald... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 27 september 2011 om 06:57. |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was inderdaad weer frapant, vorige week had ik echter besloten niet meer te luisteren, maar deze morgen , ja ne mens wil eens wat meer weten, en dan hebt ge zo iets van ja, t is weer zover, morgen dus niet meer , of er moet nog wat speciaal gebeuren...
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oeps....dat moet echt toeval zijn want de vorige minister van media was toch een NVA'er?
Trouwens: Gaat de Vlaamse regering, waar de NVA deel van uitmaakt, niet meer over media en zo?
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En je punt is?
#5 |
|
![]() Mijn punt is dat de NVA nu in de put valt:
- waarvan ze de middelen én de macht heeft gehad om hem, altans voor een klein deeltje, de dempen* - die ze in tegendeel mee heeft gegraven - waar ze zelfs vandaag de dag niets over durft zeggen in de schoot van de regering waar ze deel van uitmaakt *: Bourgois had op heel subtiele wijze een enorme stap kunnen zetten in de pluralisering annex objectivering van onze (openbare) media. Dit was niet alleen zijn taak maar ook zijn plicht als men weet dat het de media zijn die de grootste en machtigste vijanden zijn van het Vlaams Nationalisme. Maar neen: de wijze waarop de media hun rechtstreekse concurrenten behandeleden was hem veel dierbaarder dan de toekomst van zijn volk of gewoonweg de staat van de democratie of nog simpeler: de elementaire rechtvaardigheid...bah
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(mag niemand dat weten ?) |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarom heb ik eens de statistieken gemaakt per politieke partij. CD&V - 58 keer - 1066 seconden - 34 sec/zetel - 18 sec/tussenkomt Groen! - 27 keer - 367 seconden - 52 sec/zetel - 14 sec/tussenkomt LDD - 38 keer - 578 seconden - 72 sec/zetel - 15 sec/tussenkomt N-VA - 604 keer - 8195 seconden - 512 sec/zetel - 14 sec/tussenkomt Onafhankelijken - 0 keer - 0 seconden - 0 sec/zetel - --- Open-VLD - 75 keer - 883 seconden - 42 sec/zetel - 12 sec/tussenkomt sp.a - 85 keer - 1532 seconden - 81 sec/zetel - 18 sec/tussenkomt UF - 0 keer - 0 seconden - 0 sec/zetel - --- Vlaams Belang - 97 keer - 1397 seconden - 67 sec/zetel - 14 sec/tussenkomt _______________ _ Laatst gewijzigd door peter1962 : 28 september 2011 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of beter gezegd... Wat bewijzen deze cijfers? Laatst gewijzigd door freelancer : 28 september 2011 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je gaat wellicht een beetje te makkelijk rond de combinatie van zogezegde redactionele vrijheid en vakbondsmacht (de positie van de vakbond binnen de VRT maakt die redactionele vrijheid tot een complete schijnvertoning) maar er was het momentum én N-VA had zeker wel de macht en de mogelijkheid om de politieke wereld zelf te saneren. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Groen! - 27 keer - 367 seconden - 52 sec/zetel - 14 sec/tussenkomt
LDD - 38 keer - 578 seconden - 72 sec/zetel - 15 sec/tussenkomt Ik heb Vanbesien zijn kop toch wel meer gezien dan die van Dedecker. |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Telkens ze de parlementsvoorzitter van het Vlaamse Parlement filmen wordt dat bij de NVA bijgeteld. Toen Peumans in Wallonie werd ineengeklopt was dat wel goed voor een paar minuten zeker?
|
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=17
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 28 september 2011 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Evenwel: ik ben vlaams nationalist en heb veel sympathie voor onze broers en zussen van de NVA. De NVA slooft zich uit om ons op het hart te drukken dat zij niet gaan voor een revolutie (whatever zij daarmee bedoelen) maar voor evolutie (whatever zij ook daar mee bedoelen). Daarom kan ik aannemen dat zij binnen die regering niet in de mogelijkheid zijn om resoluut de kaart van de democratie en rechtvaardigheid te trekken. U mag niet vergeten dat het net die ziens- en handelswijze is die het VB in het cordon heeft gebracht. Bijgevolg wil ik het vooralsnog door de vingers zien dat zij zeer omzichtig moeten omgaan met hun postjes die zij van de machtspartijen hebben gekregen. Maar niets, nada, nichts, nothing, nougabollen doen aan de meest hemeltergende antidemocratische en anti Vlaamse toestand van de openbare omroep zoals Bourgois vier jaar lang heeft gedaan vind ik schandalig. Voor diegenen die niet begrijpen waarom mensen zoals ik weigeren op de NVA te stemmen wil ik toch nog even laten opmerken dat het mij niet gaat over poppetjes maar over de toekomst van ons volk en het recht van dat volk op democratie. Zoals ik reeds eerder heb gesteld hier: als een onafhankelijk Vlaanderen niet meer democratie krijgt dan het nu heeft in België hoeft die democratie niet echt. Even over dat cordon: op dit eigenste forum zal u zien dat de stelling van linkiewinkieworld en de NVA nogal parallel loopt: hun stelling is als volgt samen te vatten: "wij zijn tegen het cordon maar het is het VB zelf dat er in wil want als ze een andere overtuiging zouden aannemen dan zouden wij het cordon zo opblazen." Hetgeen dus kristalklaar betekent: "Wij (linkieland + NVA) beslissen wat jullie mogen denken en wat julie mogen zeggen of anders....cordon..."
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 28 september 2011 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() edit: een goed verstaander heeft natuurlijk door dat ik met in mijn vorige post
Citaat:
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je partijen waarmee je een regering vormt leugenaars, volksverlakkers etc noemt dan moet men niet verschieten dat men vragen heeft over de wil van NVA om in de Vlaamse regering te blijven. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, hoe moet je leugenaars en volksverlakkers dan eigenlijk noemen? Moet je zo een schouderklopje geven en verder doen alsof er niets aan de hand is. Natuurlijk niet. Volksverlakkers en leugenaars horen op te stappen, niet omgekeerd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() De VRT? Nope, dat doen de "Vlaamse" partijen wel door een nieuw akkoord te vormen met de Open VLD.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je consequent zijn en zoals Dewinter zegt opstappen uit de Vlaamse regering.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, mensen die zich aan gemaakte afspraken houden hoeven helemaal niet op te stappen. Het zijn de mensen die zich er NIET aan houden die dat moeten doen. Die omgekeerde logica van u slaat helemaal nergens op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij goed. Dan blijven ze gewoon zitten.
|
![]() |