Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 16:58   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Hoe verwarmen? -> SOS :(

Help. Ondanks dat het niet extreem koud is, bevries ik hier zowat. Ik ben binnen, je kent het wel: oude blok, enkel glas, glas dat niet geheel dichtgaat wegens een tochtgat (speciaal gemaakt en ooit vastgeroest op stand "open"), de verwarming doet het niet en de technische dienst geeft zowel telefonisch als via e-mail niet thuis ... en zonder een streepje zon is het hier blijkbaar om te klappertanden.

Ik vermoed dat het hier rond 10° zal zijn want ondanks dat ik van kop tot teen volledig in winterkleding gehuld zit blijft het hier ijzig koud.
's Nachts was hetzelfde probleem, met een dikke winterpyjama gebibberd onder mijn donsdeken alwaar ik de slaap niet kon vatten wegens de koude. Opgestaan met een joekel van een keelontsteking en lekker aangespannen spieren door de koue ...

Interessant allemaal, zullen jullie denken.
Maar de reden dat ik dit post is: weet er iemand wat ik kan doen?
Ik overweeg de aanschaf van een elektrische verwarming (op zeer korte termijn ) maar weet iemand waar ik dit kan vinden (een klein en draagbaar en vooral geen onbetaalbaar ding, moet met bus of fiets te vervoeren zijn)? Blokker, Hema, Kruidvat, grotere GB (carrefour), ... hebben die zoiets?

Andere oplossingen of tips zijn zeer welkom. Ik heb echter geen kaarsen, aanstekers, kersenpitkussens, ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2011 om 17:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:04   #2
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Help. Ondanks dat het niet extreem koud is, bevries ik hier zowat. Ik ben binnen, je kent het wel: oude blok, enkel glas, glas dat niet geheel dichtgaat wegens een tochtgat (speciaal gemaakt en ooit vastgeroest op stand "open"), de verwarming doet het niet en de technische dienst geeft zowel telefonisch als via e-mail niet thuis ... en zonder een streepje zon is het hier blijkbaar om te klappertanden.

Ik vermoed dat het hier rond 10° zal zijn want ondanks dat ik van kop tot teen volledig in winterkleding gehuld zit blijft het hier ijzig koud.
's Nachts was hetzelfde probleem, met een dikke winterpyjama gebibberd onder mijn donsdeken alwaar ik de slaap niet kon vatten wegens de koude. Opgestaan met een joekel van een keelontsteking en lekker aangespannen spieren door de koue ...

Interessant allemaal, zullen jullie denken.
Maar de reden dat ik dit post is: weet er iemand wat ik kan doen?
Ik overweeg de aanschaf van een elektrische verwarming (op zeer korte termijn ) maar weet iemand waar ik dit kan vinden (een klein en draagbaar en vooral geen onbetaalbaar ding, moet met bus of fiets te vervoeren zijn)? Blokker, Hema, Kruidvat, grotere GB (carrefour), ... hebben die zoiets?

Andere oplossingen of tips zijn zeer welkom. Ik heb echter geen kaarsen, aanstekers, kersenpitkussens, ...
Je kunt inderdaad zo'n elektrische verwarmers gebruiken, maar op termijn lijkt mij dat een vrij onpraktische en dure (in gebruik) oplossing. Ik neem aan dat u huurt. Zoeken naar een betere woonst lijkt mij toch wel aangewezen, maar ik kan u natuurlijk niet vertellen wat u moet doen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:13   #3
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Een petroleumkacheltje heb je vanaf een goeie honderd euro en is pakken goedkoper in verbruik dan elektriciteit. Google eens op Zibro. Verder kan ik alleen herhalen wat Jozef zei: zoek een deftige woonst.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:13   #4
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik zit momenteel in een tshirt bij mijn thuis met het raam open en vind het niet koud hier

Ik vind voor kleine kamers elektrische verwarmers het geschiktste. Ik had vroeger van die kleine elektrische verwarmers van rond de 30 euro, en sinds vorig jaar eentje gekocht van 150 euro en ben daar heel content van. Ik kan van mijn kamer een sauna maken op een kwartiertje tijd.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:17   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Een petroleumkacheltje heb je vanaf een goeie honderd euro en is pakken goedkoper in verbruik dan elektriciteit. Google eens op Zibro. Verder kan ik alleen herhalen wat Jozef zei: zoek een deftige woonst.
Voor de nachtrust is dit een oeroude, maar nog steeds uitstekende en aangename manier om het warm te houden.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:19   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Electrisch is't laatste wat je wil gebruiken als verwarming in een slecht geisoleerde woning. Veel te duur in gebruik.
Maar een goedkoop dingetje is €30-40 in een willekeurige doe-het-zelf. Met natuurlijk als nadeel, een beetje lawaai van't ventilatortje.

Te bedenken dat een huurwoning moet voldoen aan de nieuwe EPB normen, namelijk 100 of minder scoren.

Praktische, ,snelle en goedkopere opties.
Zet piepschuim voor de ramen die je niet nodig hebt voor veel licht of buitenzicht , hoe dikker hoe beter. Mits goed gesneden kan je het goed klemmend inschuiven. Het is dan ook snel verwijderbaar en als je het voorzichtig doet, herbruikbaar voor de komende winter. Ik heb nog een pak staan dat U mag hebben.

Je hebt geen kaarsen, toch zijn deze geen onwelkome bron van warmte. Ik kan je gerust een gros geven. 't Is maar voor een paar dagen, maar op zijn minst moet je nu niet in de kou staan.
Oud 30 augustus 2011, 17:19   #7
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Voor de nachtrust is dit een oeroude, maar nog steeds uitstekende en aangename manier om het warm te houden.
Persoonlijk ken ik voor de nachtrust nog oudere en nog aangenamera manieren om het warm te houden. Maar kom, we gaan het hier deftig houden.
Oud 30 augustus 2011, 17:28   #8
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Toch oppassen met zo'n petroleumkacheltje: haalt al de zuurstof uit de lucht. Is goed voor enkele uurtjes overdag, maar in bv een afgesloten slpkamer mag je dat NIET gebruiken.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:40   #9
Groentje-18

Standaard

Mmm, bedankt voor de suggesties.

Probleem is dat ik veel van de voorgestelde dingen niet hier kan krijgen (en dat ze ook te prijzig zijn in aankoop). Daarvoor heb ik op z'n minst een wagen nodig en dan nog moet je een stukje wandelen voor je hier geraakt (gesteld dat ik het al zou kunnen dragen).
De electriciteitsrekening is dan weer geen probleem, want die zit ingerekend in de huurprijs. Zeer slim natuurlijk, want wat men volgens mij wil besparen op verwarmingskosten (ik vermoed dat de verwarming centraal moet worden aangezet en dat dit pas zal gebeuren als het vriest tot het kraakt ) zal men zeker moeten inleveren op electriciteitsverbruik. Ik weet dat die kacheltjes energieverslinders zijn.

Een waterkruik had ik me inderdaad beter aangeschaft om de nacht mee door te komen. Misschien kan ik best snel nog naar eentje op zoek gaan.
Piepschuim is een goed idee, helaas ook niet hier en ik weet niet direct waar ik het zou kunnen vinden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2011 om 17:40.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:47   #10
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik heb compassie met u.
Op mijn eerste kot was de verwarming kapot en een mooi blond meisje kwam bij mij aankloppen om hulp te vragen. In mijn kamer was het superwarm door een elektrisch vuurtje. Ik heb haar dat vuurtje gegeven omdat het bij mij toch nog een tijdje warm bleef. Vreemd genoeg was ze vanaf dan zeer afstandelijk, alsof ik avances maakte door dat vuurtje uit te lenen. Vrouwen.

Anyway, Groentje, kom in mijn armen slapen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 17:51   #11
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Anyway, Groentje, kom in mijn armen slapen.
Zeer subtiel.
Oud 30 augustus 2011, 17:57   #12
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Probleem is dat ik veel van de voorgestelde dingen niet hier kan krijgen (en dat ze ook te prijzig zijn in aankoop). Daarvoor heb ik op z'n minst een wagen nodig en dan nog moet je een stukje wandelen voor je hier geraakt (gesteld dat ik het al zou kunnen dragen).
De electriciteitsrekening is dan weer geen probleem, want die zit ingerekend in de huurprijs. Zeer slim natuurlijk, want wat men volgens mij wil besparen op verwarmingskosten (ik vermoed dat de verwarming centraal moet worden aangezet en dat dit pas zal gebeuren als het vriest tot het kraakt ) zal men zeker moeten inleveren op electriciteitsverbruik. Ik weet dat die kacheltjes energieverslinders zijn.
In dat geval is de keuze toch snel gemaakt: een elektrisch vuurtje. Te koop in Brico's, Hubo's en andere doe-het-zelfzaken. In de winter vind je die ook wel in Blokkers of zo, maar in augustus zou me dat verwonderen (je kan natuurlijk altijd eens lijken op de websites van die winkels). En als dat ook allemaal niet lukt qua transport (echt, zo'n vuurtje weegt nauwelijks een paar kilo), dan kan je het altijd nog laten leveren:

http://www.beslist.be/products/huish...cheverwarming/

Tot uw dienst!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 18:08   #13
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Een harig lief, genre urang utang helpt ook.

Ps. waar zit je misschien, toch niet in Belgie, hier is het niet echt koud nu lijkt me....?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 18:27   #14
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een waterkruik had ik me inderdaad beter aangeschaft om de nacht mee door te komen. Misschien kan ik best snel nog naar eentje op zoek gaan.
Piepschuim is een goed idee, helaas ook niet hier en ik weet niet direct waar ik het zou kunnen vinden.
Ik heb gisteren voor het eerst sinds het voorjaar even de CV aangezet.
Vooralsnog is de gasbel van Slochteren voldoende, maar er gebeuren rare dingen mee.
Nederland exporteert dat gas maar importeert het ook weer.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 18:38   #15
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Doe gewoon een extra trui aan. Ik zag op facebook groen gepeupel die zeiden 'het is augustus en de verwarming staat hier aan'.
Ze staan in de eerste rij om vroegtijdig patatten te trekken in Wetteren, maar een beetje kou lijden voor het milieu is te veel gevraagd.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 18:39   #16
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Ga een fles jenever kopen en drink u lazarus voor het slapengaan. Ge zult goed en lang slapen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 18:59   #17
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

'k wil u wel een baaltje vers stro openen in mijn schapenhok, daar is het op dit ogenblik nog 16.5 °C
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 19:08   #18
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eigenlijk al blij te lezen dat ik niet de enige ben die kou heb in augustus.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 19:10   #19
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb compassie met u.
Op mijn eerste kot was de verwarming kapot en een mooi blond meisje kwam bij mij aankloppen om hulp te vragen. In mijn kamer was het superwarm door een elektrisch vuurtje.
...en ik zei 'mijn bed is niet heel groot maar als ge u wat klein maakt en niet snurkt wil ik het wel proberen'.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 19:11   #20
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

als ik eens zeg dat ik kou heb zegt die van ons "werk dan wat harder" maar 'k antwoord dan dat ik in dat geval liever kou heb...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be