![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Omdat de meeste armoede bij ons van het zogeheten "beschaafde", want gesubsidieerde type is, zie ik mij verplicht een afsplitsing te maken van mijn thread "Echt arm zijn is..."
Hopelijk met evenveel lezers en reacties. Beschaafde armoede is... niet kunnen genieten van het stookoliefonds omdat je op gas stookt. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2009 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou een dakloze kunnen genieten van het stookoliefonds ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De armoede van een dakloze is echter niet beschaafd. Daarom worden ze dikwijls geslagen, gestenigd en zelfs vermoord. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 december 2009 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, hen is hetzelfde lot beschoren als de vrouwen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Beschaafde armoede is met een PC (luxe) op het Internet (luxe) zagen over hoe arm je bent
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Beschaafde armoede is ... niet bij het OCMW gaan aankloppen omdat je te trots en te goed opgevoed bent om dat te doen.
Zo heb ik er veel gekend. Zelfs een lief oud grootmoedertje.
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Hehehe wat?
Mij mogen ze gerust de Politics-prijs geven van de meest succesvolle forummer zonder internetverbinding. Of mij een internetverbinding geven. Er zijn natuurlijk altijd onnozelaars die vinden dat verbondenheid een voorrecht moer blijven van een arrogante elite. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 december 2009 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sam M. : 29 december 2009 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zei trouwens langs geen kanten dat u daar deel van uitmaakt. Hoe komt het dat 15% van de Belgen arm is denkt u? Omdat een hardvochtige meerderheid die het goed heeft langs geen kanten bereid is daar iets aan te doen. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2009 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dat 15% van de bevolking in beschaafde armoede gehouden wordt, , dat is de vraag, en niet waarom ik persoonlijk arm zou zijn. Het gaat je in wezen geen ene moer aan of mijn eventuele armoede nu door gebrek aan diploma, echtscheiding, psychische problemen, langdurige weerkloosheid, of andere persoonlijke gegevens komt, of ze nu tijdelijk is of permanent. Het laatste wat ik zal doen, is gastjes zoals jij de gelegenheid geven wat denigrerend in mijn persoonlijke tuintje het gras te komen plattrappen. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2009 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel als u niet bereid bent eerst naar jezelf te kijken, ga dan ook niet reclammeren als een ander dat niet doet. Of ben je echt zo afhankelijk van de rest van de bevolking, als je geld wil er is nog plaats naast mij in de pizzahut dan kom je wel boven je duizend euro per maand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Dat kan best zijn maar je moet niet alle onderwerpen van alle threads door elkaar klutsen.
Ik ben niet verplicht op persoonlijke vragen in te gaan en in deze thread doe ik dat dan ook niet, zeker niet als ze op een denigrerend toontje gesteld worden. (de beschaafde armoelijders willen immers beschaafd behandeld worden) Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2009 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
U verwacht beschaafd behandeld te worden door alle problemen van armoede op de welgestelden te steken. U verwacht beschaafd behandeld te worden door alle vragen die wel relevant zijn maar waar omdat je weet dat het je slecht zal uitkomen niet op antwoord. Wel dan kan u voor mijn part nog lang wachten. Bij ons thuis noemen ze dit soort mensen egoisten en niet diegene die ervoor gaan werken. Ik weet niet hoe u thuis situatie, of u werkt, waarom niet waarom wel, maar ik weet wel dat u behoorlijk kan klagen en zagen misschien kan u zelf in de politiek stappen en er iets aandoen, of is dat teveel werk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Beschaafde armoede is...
een gratis abonnement krijgen op de Lijn, om dat de rijke 65-plussers dat ook krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beschaafde armoede is...
Op zen minst proberen mee te werken aan de oplossing. |
![]() |
![]() |