Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2011, 22:07   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Er zullen geen gelijklopende verkiezingen zijn, maar ze zullen wel gelijk lopen.

Tsjeefser kan het niet.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111007_002

titel: Akkoord over gelijklopende verkiezingen

twee zinnen:

Citaat:
Formeel worden niet de verkiezingen gekoppeld, maar wordt wel de duur van de legislatuur gelijkgetrokken tot 5 jaar. Na de verkiezingen van 2014 zouden de volgende verkiezingen pas in 2019 vallen. Als de regering tussentijds valt, en er zijn nieuwe verkiezingen nodig, dan zouden de verkiezingen mogeljiks opnieuw niet meer samenvallen.
Nog straffer:

Citaat:
Als tegemoetkoming aan de gewesten behouden deze de mogelijkheid om de precieze datum van hun verkiezingen te bepalen. Die zouden ook een week voor of na de federale verkiezingen kunnen vallen. Daarmee zou CD&V uiteindelijk over de streep zijn getrokken.
Ik ben alvast begonnen met nu te lachen.
Want anders zal het me niet bekomen, als ik de commentaar van De Wever op zulke constructies zal horen.

Ik vind voorlopig niet beter dan:
" We laten de zon niet rond de aarde draaien, behalve als het er zo naar uit ziet ...",
maar daarom erken ik het Weverke als mijn meerdere.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 oktober 2011 om 22:12.
De schoofzak is offline  
Oud 7 oktober 2011, 22:14   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Doeme, niet opgemerkt dat er al een draad over was.
Sorry.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be