![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Onlangs was ik weer bij de schrijfclub en toen schreef ik
oa het volgende. Wil iemand evt reageren? Een paar weken geleden was er als schrijfonderwerp de vraag: Wat zou je onderzocht willen hebben? Toen dacht ik al aan het volgende, maar ik had wat meer tijd nodig: Intussen zag ik allerlei video's waarin het gaat om mogelijke rampen die de Aarde kunnen treffen. Daarbij bestaan er allerlei voorspellingen die reeds geruime tijd onderzocht worden, zoals: Wat gebeurt er als het ozongat groter wordt; of: Wat gebeurt er als de Aarde warmer en warmer wordt; en zo is er wel meer. Toch is er wel wat te bedenken wat beter onderzocht kan worden, zoals: Kan het zijn dat er kometen of zoiets bestaan die ongeveer zoals komeet van Halley regelmatig langs de Aarde komen, maar dan niet zoals komeet van Halley om de 76 jaar, maar om de paar honderd jaar? Ook zag ik video's over omkering van Aardmagnetisch veld. Zoiets is in het verleden een aantal keer eerder gebeurd, en gaat ook in de toekomst weer gebeuren (waarbij het de vraag is: Wanneer?) Hierbij wordt er ook wel geredeneerd alsof de Aarde, en ongeveer het hele zonnestelsel, een op- en neerwaartse beweging maakt tov het horizontale vlak van de Melkweg. Alsof omkering van Aardmagnetisch veld in verband staat met het horizontale vlak van de Melkweg. En dat zou ik wel beter onderzocht willen hebben: Kunnen er misschien ruimtevaartuigen naar boven en naar beneden het vlak van de Melkweg worden gestuurd, om te onderzoeken of ook de Melkweg iets heeft als een magnetisch Noorden en Zuiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Quorn : 7 oktober 2011 om 05:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() De melkweg draait rond zijn as, maar is een schijf.
De reden waarom de aarde een N-Z as heeft is de bolvormige convectie in zijn kern. Vergelijkbaar is electromagnetisme opgewekt door het maken van spoelen rond een as. De melkweg zal iets te plat zijn om zo'n convectiestroming op te wekken in de kern. Denk ik, om 8.30 'smorgen voor mijn eerste koffie . ![]() |
![]() |
![]() |