Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2011, 18:03   #1
freelancer
Banneling

Standaard De kostprijs van de G1000...

De kostprijs van de G1000 zou volgens dat ik kan lezen in De Standaard van 08/10/11 465.000 euro bedragen...

Is dat niet veel om op 11/11/11 1000 burgers in Brussel verzameld te krijgen om te discussiëren over 'goed' bestuur en om eventuele voorstellen te uiten en te bespreken? Zeker als men leest dat iedereen die meedoet dat doet op vrijwillige basis...

Als dit bedrag niet veel is... dan is de 461.000.000 van het Brusselakkoord natuurlijk ook niet veel. Per deelnmer is dit voor die activiteit immers evenveel als het Brusselakkoord per Brusselaar voor ►... een heel jaar...
Of vergis ik me?...

Uit dit artikel blijkt ook dat uit de voorstellen van de vrijwillige deelnemers 3 stellingen zullen geselecteerd worden door de heer Van Reybroeuck en de politcoloog Dave Sinardet en een rits Franstalige collega's... Dat 'selectiecomité is schijnbaar op zijn Belgisch samengesteld...► Naast de organisator één Vlaming (en wat voor een Vlaming... zullen sommigen zeggen ) en... een rits Franstalige collega's...

Er staat ook in vermeld dat de 1.000 vrijwillige deelnemers zullen geseslecteerd worden op basis taal, geslacht, leeftijd en provincie... Wie die selectie doet staat er eigenaardig genoeg evenwel niet bij vermeld...

http://www.standaard.be/artikel/deta...8BE&word=g1000

Iedereen die meedoet... doet dit op vrijwillige basis, zoals reeds vermeld. Zou dit ook gelden voor de vernoemde politicoloog en zijn Franstalige collega's?
Waarschijnlijk wel zeker...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2011, 21:41   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De kostprijs van de G1000 zou volgens dat ik kan lezen in De Standaard van 08/10/11 465.000 euro bedragen...

Is dat niet veel om op 11/11/11 1000 burgers in Brussel verzameld te krijgen om te discussiëren over 'goed' bestuur en om eventuele voorstellen te uiten en te bespreken? Zeker als men leest dat iedereen die meedoet dat doet op vrijwillige basis...

Als dit bedrag niet veel is... dan is de 461.000.000 van het Brusselakkoord natuurlijk ook niet veel. Per deelnmer is dit voor die activiteit immers evenveel als het Brusselakkoord per Brusselaar voor ►... een heel jaar...
Of vergis ik me?...

Uit dit artikel blijkt ook dat uit de voorstellen van de vrijwillige deelnemers 3 stellingen zullen geselecteerd worden door de heer Van Reybroeuck en de politcoloog Dave Sinardet en een rits Franstalige collega's... Dat 'selectiecomité is schijnbaar op zijn Belgisch samengesteld...► Naast de organisator één Vlaming (en wat voor een Vlaming... zullen sommigen zeggen ) en... een rits Franstalige collega's...

Er staat ook in vermeld dat de 1.000 vrijwillige deelnemers zullen geseslecteerd worden op basis taal, geslacht, leeftijd en provincie... Wie die selectie doet staat er eigenaardig genoeg evenwel niet bij vermeld...

Iedereen die meedoet... doet dit op vrijwillige basis, zoals reeds vermeld. Zou dit ook gelden voor de vernoemde politicoloog en zijn Franstalige collega's?
De afgehaakte groep zal een beetje Reybroeck in hun broekzakken laten zitten

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2011 om 21:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2011, 23:36   #3
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Zaterdag op VRT zie Franseca van Tielen nog: "G1000 is tegen de slechte en verzuurde ideeëen"

Als ze zo beginnen, weet je al welke richting dit zal uitgaan...

Enkel al het feit dat ze op VRT hiervoor expliciet mobiliseren en aandacht schenken, is ook geen goed teken.
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 02:49   #4
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of vergis ik me?...

En Brussel is dan weer peanuts ten opzichte van Dexia. Als we dan toch vergelijkingen mogen maken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 03:01   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Zaterdag op VRT zei Fransesca van Tielen nog: "G1000 is tegen de slechte en verzuurde ideeën"

Als ze zo beginnen, weet je al welke richting dit zal uitgaan...

Enkel al het feit dat ze op VRT hiervoor expliciet mobiliseren en aandacht schenken, is ook geen goed teken.
Bedoel je dat wij als "klein links" geselecteerd gaan worden, en door die rotte "linkse" zender, waar Bart de Wever dit jaar het meeste zendtijd op heeft gekregen, aandacht gaan krijgen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 07:15   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Bedoel je dat wij als "klein links" geselecteerd gaan worden, en door die rotte "linkse" zender, waar Bart de Wever dit jaar het meeste zendtijd op heeft gekregen, aandacht gaan krijgen?
Behoren de initiatiefnemers van de G1000 tot 'klein links' ?

Of probeert ge hun actie te recupereren ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 14:30   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

400 000 euro...da's een stuk minder dan de prijs van 1 Abrams tank (waar Griekenland er zojuist een paar honderd van verwierf).

't is maar met wat je het vergelijkt.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 14:58   #8
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Wie betaalt die kostprijs van 465 000 euro om dit onnozel evenement te organiseren??
Hoera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 15:03   #9
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
400 000 euro...da's een stuk minder dan de prijs van 1 Abrams tank (waar Griekenland er zojuist een paar honderd van verwierf).

't is maar met wat je het vergelijkt.
't Is geen 400.000 maar 465.000 euro...

En U vindt een kleine 20.000 frankskes per deelnemer niet veel?

Pas op hé... Dat kan misschien niet veel zijn... maar weet U toevallig hoe men aan dit bedrag komt?
Oud 10 oktober 2011, 15:15   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is geen 400.000 maar 465.000 euro...

En U vindt een kleine 20.000 frankskes per deelnemer niet veel?

Pas op hé... Dat kan misschien niet veel zijn... maar weet U toevallig hoe men aan dit bedrag komt?
Ik heb er me niet in verdiept. Komen die mensen van ver? Dienen hun reizen betaald te worden? Wat is hun dagvergoeding? Veiligheid? Persvoorzieningen? communicatievoorzieningen? Tolken? Hoelang?...

Toegegeven echter...het lijkt me op het eerste zicht langs de dure kant voor iets 'alternatiefs' (1000 deelnemers is natuurlijk al de moeite, alles groeit exponentieel). Die doen het meestal goedkoper omdat ze ethischer ingesteld zijn dan privebedrijven of directe overheidsinitiatieven.

Vergelijk het met de G20's (of de GX's beter). Die kosten meer dan 1 miljard dollar aan de overheid enkel aan veiligheid alleen al. Honderderen miljoenen worden er uitgegeven aan 'extravaganzas' tijdens dat soort evenement.

P.S. Een Abram tank is gemakkelijk meer dan een miljoen dollar, dus mijn losse afronding nekt de vergelijking niet.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2011 om 15:34.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 18:17   #11
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik heb er me niet in verdiept. Komen die mensen van ver? Dienen hun reizen betaald te worden? Wat is hun dagvergoeding? Veiligheid? Persvoorzieningen? communicatievoorzieningen? Tolken? Hoelang?...

Toegegeven echter...het lijkt me op het eerste zicht langs de dure kant voor iets 'alternatiefs' (1000 deelnemers is natuurlijk al de moeite, alles groeit exponentieel). Die doen het meestal goedkoper omdat ze ethischer ingesteld zijn dan privebedrijven of directe overheidsinitiatieven.

Vergelijk het met de G20's (of de GX's beter). Die kosten meer dan 1 miljard dollar aan de overheid enkel aan veiligheid alleen al. Honderderen miljoenen worden er uitgegeven aan 'extravaganzas' tijdens dat soort evenement.

P.S. Een Abram tank is gemakkelijk meer dan een miljoen dollar, dus mijn losse afronding nekt de vergelijking niet.
Zouden bvb nationale verkiezingen per kiezer niet pakken duurder zijn dan deze 'organisatie'?

Laat ons - om mild te zijn - veronderstellen dat die maar even duur zijn...
Dan zouden die nationale verkiezingen kosten:
20.000 frank x 6.000.0000 kiezers = 120 miljard frankskes (of 3 miljard euro )...

Zou men - omdat het toch een 'organisatie' is die open wil zijn - ergens een begroting van die kosten kunnen vinden?

Laatst gewijzigd door freelancer : 10 oktober 2011 om 18:18.
Oud 10 oktober 2011, 18:31   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het ook veel en veel geld. Nu ik neem aan dat ze dat wel kunnen verantwoorden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 18:31   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Wie betaalt die kostprijs van 465 000 euro om dit onnozel evenement te organiseren??
ARCO?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2011, 20:10   #14
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind het ook veel en veel geld. Nu ik neem aan dat ze dat wel kunnen verantwoorden.
Zouden ze het dan ook willen?

(waarom maakt men het niet vanaf het begin bekend? )

Zou het allemaal dan toch niet op vrijwilligerswerk gebaseerd zijn?

(pas op hé.. ik beschuldig niemand... Graag evenwel duidelijkheid omdat dit initiatief pretendeert een nieuwe wind te laten waaien).
Oud 10 oktober 2011, 20:19   #15
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit als gewone burger dikke onozelheid.

Wie ligt in godsnaam wakker van zo een non-event. Verkiezingen zijn de enigste vorm van democratie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be