Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2011, 11:50   #1
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard Europese wetten worden mede door Turkije bepaald

Zoals gewoonlijk wanneer de EU weer eens ondemocratische beslissingen heeft genomen werd ook nu weer in de reguliere media geen of nauwelijks ruchtbaarheid gegeven aan de onderhandelingen met Turkije over een eventuele toetreding, en de op 28 september in Straatsburg gesloten akkoorden tussen de EU en Turkije waarbij Turkije vanaf nu mee gaat schrijven aan Europese wetten:

Citaat:
Ondanks zware druk van de VS en links in Europa maakt Turkije nog steeds geen deel uit van de EU – gelukkig maar. Maar de EU zou de EU niet zijn als men geen achterpoortjes zou zoeken om de democratische wil van de Europese bevolking te omzeilen. En dus werd in Straatsburg zopas een akkoord ondertekend tussen de Europese Commissie en de Turkse regering waardoor Turkse ambtenaren gedetacheerd worden naar de diensten van de Commissie in Brussel om er mee de wetten te gaan schrijven.

De Turkse minister voor EU-zaken Egemen Bagis spreekt van een “mijlpaal” waarbij Turkse bureaucraten en eurocraten EU-beleid zullen uittekenen en implementeren. “Met andere woorden: Turken zullen een rol spelen in het vormgeven van toekomstig beleid en wetgeving van de Europese Unie”, zo klinkt het trots. En dat is niet overdreven, want naar schatting 20% tot 50% van alle nieuwe wetgeving heeft haar oorsprong in ‘Europa’…

Het is volkomen onbegrijpelijk dat, juist op een moment dat de onderhandelingen over de toetreding van Turkije zouden moeten stilgelegd worden wegens het sturen van Turkse oorlogsschepen naar Cyprus, de Commissie een dergelijk akkoord sluit. Vorige week stond de Turkse oorlogsdreiging tegen de Republiek Cyprus op de agenda van het Europees Parlement in Straatsburg. Het is immers nog nooit gebeurd dat een kandidaat-lidstaat een huidige Europese lidstaat met militair geweld bedreigt.

Voor de start van de toetredingsonderhandelingen met Turkije trachtte de Commissie de kiezers wijs te maken dat de onderhandelingen op elk moment konden stilgelegd worden indien zou blijken dat Turkije op een manifeste manier zijn verplichtingen niet nakomt. Men vraagt zich af wat er eigenlijk nog moet gebeuren om die onderhandelingen op te schorten. Moeten de Turken de republiek Cyprus bombarderen, zoals ze dat straffeloos doen met Koerdische doelwitten in het noorden van Irak?

http://rechtsactueel.wordpress.com/2...n-door-turken/
Het leeuwendeel van de Europeanen wil Turkije niet in de EU, en wat doen de niet op democratische wijze verkozen leden van de Europese Commissie?
Deze louter op eigenbelang uit zijnde machtswellustige elite onder leiding van de gewezen communist Baroso vindt dat ze nog niet genoeg schade aan een heel continent heeft aangericht, en loodst Turkije stiekem via een achterdeur binnen, en zelfs voordat Turkije überhaupt lid is van de EU, mag het land mee de wetgeving in de EU gaan bepalen.

Turkije dat noch geografisch noch cultureel tot Europa behoort, Turkije dat andere EU-lidstaten met geweld bedreigt, Turkije dat oorlog voert tegen de eigen Koerdische bevolking, Turkije dat in buurlanden oorlog voert, Turkije dat oorlogszuchtige taal tegen Israël uitslaat, islamitisch Turkije dat steeds strenger in de islamitische leer wordt, en Turkije dat een minister-president heeft die met uitspraken als "minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten"...

Bovenstaand verhaal is geheel in lijn met de beruchte Resoluties van Straatsburg van juni 1974, waar de toenmalige EEG met de islamitische wereld afspraken maakte over olieleveranties in ruil voor ongebreidelde immigratie uit de islamitische wereld naar Europa, ook wel bekend als het EUrabia-project.
De toenmalige elite heeft destijds een heel continent verkwanseld, Tijl Declercq was de schrijver van die Resoluties van Straatsburg, en de huidige elite van EU-volksverraders gaat daar vrolijk mee door en doet er zelfs nog een schepje bovenop.

Wanneer wordt deze EU-waanzin gestopt?
Oud 4 oktober 2011, 11:54   #2
Macchiavelli
Minister

Standaard

Geert Wilders: "De Europese Commissie heeft haar verstand verloren!"

Dewinter: "Europese Commissie moet onderhandelingen met Turkije stopzetten in plaats van Turkse ambtenaren aan te werven"
Oud 4 oktober 2011, 12:14   #3
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Gniffel gniffel.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 12:38   #4
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Gniffel gniffel.
Goed om te weten waar jouw loyaliteit ligt.
Oud 4 oktober 2011, 13:13   #5
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Goed om te weten waar jouw loyaliteit ligt.
Ik heb geen loyaliteiten. Ik vind dat zielig en dom. In mijn relatieve objectiviteit vind ik je openingspost gewoon grappig.
Oud 4 oktober 2011, 15:30   #6
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb geen loyaliteiten. Ik vind dat zielig en dom. In mijn relatieve objectiviteit vind ik je openingspost gewoon grappig.
Wat vind jij precies grappig aan niet-democratisch genomen besluiten die deze ondemocratie vervolgens mede uitbesteden aan een land dat niet eens lidstaat is?

Ik vind dat helemaal niet grappig; ik vind het eerder levensgevaarlijk.
Oud 4 oktober 2011, 16:07   #7
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat vind jij precies grappig aan niet-democratisch genomen besluiten die deze ondemocratie vervolgens mede uitbesteden aan een land dat niet eens lidstaat is?

Ik vind dat helemaal niet grappig; ik vind het eerder levensgevaarlijk.
Je argumentatie is gewoon patetisch. Een orakel die paus Urbanus II niet zou misstaan duizend jaar geleden toen hij de eerste kruistocht op gang te zette. Ik verwacht niet van jou dat je samen met mij mee op de billen kletst. Hierover discussiëren is zinloos omdat je erin gelooft. Met een Moslim, Christen of Getuige van Jehova praat ik ook niet over hun geloof. Over koetjes en kalfjes wil ik best met ze keuvelen.
Oud 4 oktober 2011, 16:09   #8
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws.
Oud 4 oktober 2011, 17:23   #9
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Je argumentatie is gewoon patetisch. Een orakel die paus Urbanus II niet zou misstaan duizend jaar geleden toen hij de eerste kruistocht op gang te zette. Ik verwacht niet van jou dat je samen met mij mee op de billen kletst. Hierover discussiëren is zinloos omdat je erin gelooft. Met een Moslim, Christen of Getuige van Jehova praat ik ook niet over hun geloof. Over koetjes en kalfjes wil ik best met ze keuvelen.
Het zijn nochthans droge feiten die ik hier weergeef.

Feit 1: de EU en Turkije hebben een akkoord gesloten waarin bepaald is dat Turkije mee aan EU wetten mag schrijven

Feit 2: Turkije is geen lid van de EU

Feit 3: de EU is geen democratische instelling

Feit 4: die Resoluties van Straatsburg van juni 1974 zijn er gewoon

Feit 5: Turkije voert oorlog tegen een deel van de eigen bevolking (de Koerden)

Feit 6: Turkije voort oorlog tegen de Koerden in Irak

Feit 7: Turkije heef Cyprus bedreigd

Feit 8: Turkije is steeds islamitischer aan het worden

Feit 9: Erdogan heeft die onfrisse woorden geuit

Feit 10: Turkije heeft Israël gedreigd

Ik begrijp dat dit voor jou als Turk natuurlijk niet fijn om te horen is, maar zo liggen de feiten nu eenmaal. Turken hebben nu eenmaal moeite met bepaalde zaken, zie ook de erkenning, of beter gezegd het ontbreken daarvan, van de Turkse genocides op de Armeniërs en andere niet-Turken.
Oud 4 oktober 2011, 20:27   #10
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn nochthans droge feiten die ik hier weergeef.

Feit 1: de EU en Turkije hebben een akkoord gesloten waarin bepaald is dat Turkije mee aan EU wetten mag schrijven
Ja en?

Citaat:
Feit 2: Turkije is geen lid van de EU

Ja en?

Citaat:
Feit 3: de EU is geen democratische instelling

De laatste keer dat ik naar de stemcomputer ging, waren er ook europese parlementsverkiezingen. Dat GIJ uw goesting niet krijgt, is een andere zaak.

Citaat:

Bron? En dan nog.

Citaat:
Feit 5: Turkije voert oorlog tegen een deel van de eigen bevolking (de Koerden)

Ja en? Enkele jaartjes geleden deed een EU-lid dat ook.

Citaat:
Feit 6: Turkije voort oorlog tegen de Koerden in Irak

Ja en? Enkele maandjes geleden deden verschillende EU-landen waaronder België dat ook tegen Libië.

Citaat:
Feit 7: Turkije heef Cyprus bedreigd

Ja en?

Citaat:
Feit 8: Turkije is steeds islamitischer aan het worden

Ja en?

Citaat:
Feit 9: Erdogan heeft die onfrisse woorden geuit

Poëzie. Van Rompay schrijft haiku's. So what?

Citaat:
Feit 10: Turkije heeft Israël gedreigd

Ja en?

Citaat:
Ik begrijp dat dit voor jou als Turk natuurlijk niet fijn om te horen is, maar zo liggen de feiten nu eenmaal. Turken hebben nu eenmaal moeite met bepaalde zaken, zie ook de erkenning, of beter gezegd het ontbreken daarvan, van de Turkse genocides op de Armeniërs en andere niet-Turken.
Allemaal kurkdroge feiten die overgoten met een paranoïde sausje leiden tot een waterig conclusietje. Niet de moeite waard om van wakker te liggen. Slaaptekort leidt namelijk tot hallucinaties.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 oktober 2011 om 20:27.
Oud 4 oktober 2011, 20:48   #11
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer wordt deze EU-waanzin gestopt?
Snel groeiende organisaties worden log en onbestuurbaar. Dat wordt hun ondergang.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2011, 20:54   #12
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is niet erg als een trein uit de rails loopt, wel als het lang duurt. En het duurt nu al te lang.
Oud 4 oktober 2011, 21:18   #13
Macchiavelli
Minister

Standaard

Ik heb geen zin om op al je stompzinnige "ja en's" te antwoorden, dus ik hou het maar even bij deze zaken:

Citaat:
De laatste keer dat ik naar de stemcomputer ging, waren er ook europese parlementsverkiezingen. Dat GIJ uw goesting niet krijgt, is een andere zaak.
NIEMAND krijgt zijn goesting bij de Europese Parlementsverkiezingen. Het Europees Parlement heeft namelijk nauwelijks enige macht. Het is de Europese Commissie die de dienst uitmaakt, en het zijn de anonieme, politiek benoemde topambtenaren die de dienst uitmaken in de EU, maar zeker niet de Europese stemgerechtigden. De EU wordt op geen enkele manier democratisch bestuurd.
Het enige wat het Europees Parlement mag doen, is, op sommige terreinen, maar lang niet alle, wetten aannemen of verwerpen. Maar het kan zelf geen wetten maken of voorstellen zoals in een echte democratie. Dat recht is exclusief aan de Europese Commissie voorbehouden. De EU is dus op zijn best een schijndemocratie, maar wordende dictatuur is een betere omschrijving.

Citaat:
Poëzie. Van Rompay schrijft haiku's. So what?
Als iemand als Dewinter of Wilders een gedichtje zou schrijven, bijvoorbeeld iets als: "moslimfascisten het tij is gekeerd, gij zult allen worden gedeporteerd, zodra het bevel is gegeven, zullen jullie jullie met angst en beven, op de Oriënt-Expres begeven", dan zou er nogal wat kritiek op die poëzie komen, denk je niet?
Och, het is maar poëzie. So what? Heeft helemaal niets met politiek te maken of zo.

Citaat:
Allemaal kurkdroge feiten die overgoten met een paranoïde sausje leiden tot een waterig conclusietje. Niet de moeite waard om van wakker te liggen. Slaaptekort leidt namelijk tot hallucinaties.
Welterusten Ke Nan en droom maar lekker verder.
Oud 5 oktober 2011, 03:22   #14
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Ziet er goed uit die toekomst

Laatst gewijzigd door poxers : 5 oktober 2011 om 03:22.
poxers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 10:31   #15
Geert C

Standaard

Citaat:
Klopt, alleen staat er in het geheel niets in over olieleveranties in ruil voor ongebreidelde immigratie. Trouwens, bij mijn weten is de "Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation" (die de fameuze resoluties aannam) nooit een officieel orgaan van de Unie geweest, dus waarom zou die club (die enkel zichzelf vertegenwoordigde) dan bindende afspraken kunnen maken namens de EU? Hebt ge echt geen straffer bewijs voor uw theorietjes, zoals bijvoorbeeld een verdrag, een associatie- of samenwerkingsakkoord, of zelfs maar een verklaring van de Raad of een resolutie van het EP? Of bestaan die "afspraken" dan toch enkel in uw (en Bat Ye'or's) fantasie?

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 oktober 2011 om 10:35.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 10:36   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Klopt, alleen staat er in het geheel niets in over olieleveranties in ruil voor ongebreidelde immigratie. Trouwens, bij mijn weten is de "Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation" (die de fameuze resoluties aannam) nooit een officieel orgaan van de Unie geweest, dus waarom zou die club dan bindende afspraken kunnen maken namens de EU? Hebt ge echt geen straffer bewijs voor uw theorietjes, zoals bijvoorbeeld een verdrag, een associatie- of samenwerkingsakkoord, of zelfs maar een verklaring van de Raad of een resolutie van het EP? Of bestaan die "afspraken" dan toch enkel in uw (en Bat Ye'or's) fantasie?
Wil U nu zeggen dat elke en alle verdragen afgesloten voordat de EU officieel van start ging, van nul en generlei waarde zijn? Nooit aan gedacht dat die gewoon werden meegenomen bij de start van de EU?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 10:55   #17
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wil U nu zeggen dat elke en alle verdragen afgesloten voordat de EU officieel van start ging, van nul en generlei waarde zijn? Nooit aan gedacht dat die gewoon werden meegenomen bij de start van de EU?
Neen, wat ik zeg is dat er géén verdrag is afgesloten, het gaat om niet-bindende resoluties van een niet-officiële praatbarak (en dan staat er nog niet eens in wat jullie beweren dat er in staat). Maar bon, als je dan toch de muggenzifter wilt uithangen vervang je in mijn bericht gewoon "EU" door "EEG" hé. Niet dat dat een verschil maakt, jullie beweringen blijven pure fantasie.

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 oktober 2011 om 10:56.
Oud 5 oktober 2011, 12:15   #18
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Klopt, alleen staat er in het geheel niets in over olieleveranties in ruil voor ongebreidelde immigratie. Trouwens, bij mijn weten is de "Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation" (die de fameuze resoluties aannam) nooit een officieel orgaan van de Unie geweest, dus waarom zou die club (die enkel zichzelf vertegenwoordigde) dan bindende afspraken kunnen maken namens de EU? Hebt ge echt geen straffer bewijs voor uw theorietjes, zoals bijvoorbeeld een verdrag, een associatie- of samenwerkingsakkoord, of zelfs maar een verklaring van de Raad of een resolutie van het EP? Of bestaan die "afspraken" dan toch enkel in uw (en Bat Ye'or's) fantasie?
Die "Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation" was inderdaad nooit een officiëel deel van wat later de EU zou worden, dat klopt, maar de door deze lobbyclub afgesloten verdragen en overeenkomsten zijn stukje bij beetje wel door Brussel geïmplementeerd, mede dankzij de aanbevelingen van deze lobbyclub.
Dat is ook niet zo raar, want de lobbyisten zijn allen tevens lid van de bestuurderselite, ofwel hoge ambtenaren, ofwel leden van de Europese Commissie en/of daaraan geliëerd, ofwel leden van het Europees Parlement en/of daaraan geliëerd (stafmedewerkers etc).

Dit verschilt dan ook in niets met de huidige werkwijze van de EU, waar niet-democratische lobbygroepen allerlei plannen smeden, waar politiek benoemde ambtenaren het beleid bepalen die de niet-verkozen Europese Commissie vervolgens in wetten, regels, verdragen en overeenkomsten omzet. Het Europees Parlement, het enige in heel de EU-structuur wat een heel klein beetje aan democratie doet denken, mag op sommige terreinen, maar lang niet alle, de door de Europese Commissie bedisselde zaken verwerpen of goedkeuren.

Hier kun je alvast over de achtergronden en werkwijze van die beruchte "Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation" lezen. Helaas dateert dat stuk uit 2004 en zijn, hoe verwonderlijk (of juist niet) de linkjes die in dat artikel naar de EU staan, inmiddels allemaal dood of je krijgt een officiëel berichtje van de EU met de woorden: "De website die u zoekt, is verhuisd" en vervolgens word je doorgelinkt naar een overzichtspagina van de Europese Commissie, waar je opnieuw in het enorme kluwen moet gaan zoeken en filteren.
Dat is ook iets typisch van de EU: het voor de gewone burger zo onoverzichtelijk en moeilijk mogelijk maken om aan adekwate informatie te kunnen komen. De EU heeft de begrippen "van het kastje naar de muur sturen" en "bureaucratische mallemolen" naar nieuwe, ongekend hoge niveau's verheven. Bewuste rookgordijnen optrekken, net zoals de EU haar officiële stukken bewust in een voor een leek haast niet te begrijpen ambtelijk jargon opstelt. Zo erg zelfs dat eigenlijk alleen de anonieme, politiek benoemde ambtenaren die de stukken zelf opgesteld hebben, weten wat er precies staat en mee bedoeld wordt.
Bestuurlijk gezien is de werkwijze van de EU dan ook als de rokken van een ui; je pelt de buitenste laag af en er duikt een nieuwe laag op die zelf wederom een andere laag omhult, die over nog een laag zit, en ga zo maar door. Verder zijn er tal van officiëuze instellingen aan de EU verbonden die op die manier wel het nodige in de pap te brokkelen hebben en mede het beleid bepalen.

Hoe dan ook, alles duidt erop dat zulke verdragen en overeenkomsten wel degelijk bestaan. De EU en haar lobbyisten maken er bijvoorbeeld allang geen geheim meer van dat de EU op termijn naar heel Noord-Afrika en het Midden-Oosten wil uitbreiden. Er zijn al tal van associatieverdragen ondertekend, Turkije is een kandidaat-lidstaat etcetera.

En dat laatste brengt ons terug naar de kern van deze discussie: Een kandidaat-lidstaat waarvan officiëel nog lang niet zeker is dat die zal mogen toetreden (officiëus lijkt dat echter wel allang bedisseld, getuige de onlangs afgesloten verdragen tussen EU en Turkije), mag nog voor het lid is geworden gaan meeschrijven aan Europese wetten. Een land dat noch geografisch, noch cultureel, noch religieus iets met Europa te maken heeft.
Ik kan me van Polen, Roemenië, Tsjechië en al die andere Oost-Europese landen niet herinneren dat die nog voordat ze lid werden ook maar iets mochten meebepalen in de EU, laat staat mee wetten opstellen. Turkije mag dat nu wel opeens.
En deze beslissing is niet eens op democratische wijze genomen. Ook dit is weer eens het directe resultaat van anonieme lobbygroepen en de niet-verkozen Europese Commissie die de gang van zaken binnen de EU bepalen. De Europese burgers die voor het overgrote deel tegen een Turkse toetreding zijn, krijgen van deze niet-verkozen bestuurderselite alweer een hele dikke middelvinger. De toekomst van de bevolking van een heel continent wordt door deze gewetenloze hufters, ik heb daar echt geen ander woord voor, willens nilles om zeep geholpen en verkwanseld aan de idealen van een op macht beluste elite.
Oud 5 oktober 2011, 12:49   #19
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, wat ik zeg is dat er géén verdrag is afgesloten, het gaat om niet-bindende resoluties van een niet-officiële praatbarak (en dan staat er nog niet eens in wat jullie beweren dat er in staat). Maar bon, als je dan toch de muggenzifter wilt uithangen vervang je in mijn bericht gewoon "EU" door "EEG" hé. Niet dat dat een verschil maakt, jullie beweringen blijven pure fantasie.
u heeft nooit het boek Eurabia vastgehad blijkbaar (laat staan gelezen). Het laatste derde van dat boek bestaat uit een kopie van al die verdragen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 19:22   #20
Geert C

Standaard

Citaat:
Die "Parliamentary Association for Euro-Arab Cooperation" was inderdaad nooit een officiëel deel van wat later de EU zou worden, dat klopt, maar de door deze lobbyclub afgesloten verdragen en overeenkomsten zijn stukje bij beetje wel door Brussel geïmplementeerd, mede dankzij de aanbevelingen van deze lobbyclub.
Die lobbyclub heeft geen verdragen en overeenkomsten afgesloten (resoluties zijn geen verdragen hé). En ga je nu eindelijk eens zeggen waar in die resoluties jij iets leest over ongebreidelde immigratie in ruil voor olieleveranties? Die vraag ontwijk je kennelijk. Logisch want het staat er niet in, nochtans zwaai je te pas en te onpas met die resoluties van Straatsburg als bewijs voor je beweringen over "Eurabië".
Citaat:
Hoe dan ook, alles duidt erop dat zulke verdragen en overeenkomsten wel degelijk bestaan.
Dus je hebt geen bewijs. Anders graag een link naar de teksten van die verdragen en overeenkomsten.

Citaat:
De EU en haar lobbyisten maken er bijvoorbeeld allang geen geheim meer van dat de EU op termijn naar heel Noord-Afrika en het Midden-Oosten wil uitbreiden. Er zijn al tal van associatieverdragen ondertekend, Turkije is een kandidaat-lidstaat etcetera.
Sinds wanneer spreekt ex-minister Ben Bot namens de Europese Unie? Turkije zal overigens geen lid worden, de politieke wil daartoe is er allang niet meer, en de EU heeft met zowat de halve aardbol associatieverdragen maar dat wil nog niet zeggen dat al die landen potentiële lidstaten zijn.

Laatst gewijzigd door Geert C : 5 oktober 2011 om 19:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be