![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Pffft we hebben geen afschaffing van de stemplicht meer nodig. We zijn al met genoeg die niet meer gaan stemmen. Ik ga pas terug stemmen als er een directe democratie is. Onze vertegenwoordigers vertegenwoordigen ons al lang niet meer.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Dat de vld zichzelf afschaft...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Wedden dat er iets 'achter' zit dat hen kan bevoordelen ?
Trouwens het samenvoegen van de verkiezingen op zich is al een verdacht gegeven. Niet dat stemmen in BE direct veel zin heeft. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En het werd tijd: stemplicht is niet meer van deze tijd. Enkel België en Griekenland hebben dat nog binnen de EU en dat is niet meteen een voorbeeld. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Europees Commissaris
|
http://soc.kuleuven.be/web/files/6/3...20partijen.pdf
pagina 19. Afschaffen van de stemplicht zorgt voor 71% minder blanco en ongeldig stemmen. Voor de rest: CD&V/N-VA: +10% VLD: +11% SP.a-Spirit: +26% Vlaams Belang: -18% Groen: +51% Lijst Dedecker: -37% Het grappigste is dat een van de grote winnaars, SP.a, zo'n tegenstander is van deze afschaffing en dat twee van de grote winnaars, Vlaams Belang en LDD, hier zo voor zijn. Het zal dezelfde vrees zijn waarmee de BSP kampte toen het vrouwenstemrecht werd ingevoerd, toen dachten ze ook fel achteruit te gaan omdat al de nonnekes konden stemmen. Komaan Peter, overwin ook uw koudwatervrees. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat moest al lang gebeurd zijn. Stemrecht zorgt ervoor dat in hoofdzaak politiek geïnteresseerden of betrokkenen zullen gaan kiezen. Het isdaarbij ook nog een reden om samenvallende verkiezingen zeker niet te overwegen.
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sanderke is geen uiltje hoor. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja ,opkomstplicht mag van mij afgeschaft worden ALS en slechts ALS er vooraf wettelijke regelingen zijn om het aantal volksvertegenwoordigers te beperken a rato van het aantal EFFECTIEF UITGEBRACHTE stemmen...
Kwestie van dan niet langer meer te doen alsof er volledige vertegenwoordiging is .... Dergelijke rekenkunde is echter te veel gevraagd van,bijvoorbeeld,O-VLD? Laatst gewijzigd door kelt : 15 oktober 2011 om 14:25. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Stemplicht is onnodige dwang
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Weet je soms of Swyngedouw dat ook heeft gemeten op de resultaten van 2010 ? Enne... koudwatervrees heb ik al lang niet meer hoor. Ik heb het al eerder geschreven : tussen '89 en 2007 heb ik alle verkiezingen secretaris geweest in een stemopname bureau. Heb daar alle mogelijke rare modellen & rariteiten van het menselijke ras zien voorbij paraderen. Als je dat ziet, ga je idd anders denken over het nut van stemplicht. Ikzelf zal altijd stemmen, dat is een persoonlijke keuze. Maar ik denk dat het dringend tijd is om er een stemrecht van te maken. Hopelijk gaat PS en Spa dat niet afblokken. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Afschaffen van opkomstplicht. Dat is zo iets partijoverschrijdends waarover je een referendum zo kunnen organiseren. Doodjammer dat België een democratisch deficit heeft dat er niet op vooruitgaat, integendeel enkel erger wordt zoals bij deze nieuwe staatshervorming duidelijk wordt. De wil van de bevolking dient te primeren op dat van de partijen
|
|
|
|