Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2011, 19:24   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Weer niet genoeg opvangplaatsen terwijl oplossing zo dichtbij is

Het aantal asielaanvragen in ons land piekt maar de opvang volgt niet. Dat schrijft Le Soir

In oktober dienden ongeveer 2.600 mensen een asielaanvraag in. Donderdag moesten 140 mensen onder de blote hemel slapen door een gebrek aan opvangplaatsen.

HLN

Terwijl een oplossing zo dichtbij ligt.
In Nederland heeft men 1/3 van de opvangplaatsen gesloten omdat daar de asielaanvragen drastisch terugliepen!!!

Stuur of breng desnoods deze mensen naar onze noorderburen waar wel genoeg plaats is!!!!

Leven we in een één gemaakt Europa of niet????
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 19:38   #2
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Wij hebben PS politici die zich met de asielbusiness bezighouden. En die willen de deur steeds maar verder openzetten.
Ja, dan krijg je dat he.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 20:24   #3
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wij hebben PS politici die zich met de asielbusiness bezighouden. En die willen de deur steeds maar verder openzetten.
Ja, dan krijg je dat he.
Vergeet het PS-filiaai, CDH, niet in dit verhaal! (Jawelleke en Melchiorken)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2011, 20:28   #4
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dan krijg je dat he.
Wat hebben die PS politici gedaan om de deur verder open te zetten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 08:48   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het kan me niet schelen wat die PS'ers gedaan of gelaten hebben; voor mij is het het resultaat dat telt, en wat het gekost heeft.

Vorig jaar was het een dikke schande dat mensen buiten moesten slapen in de winterkou. En het was gewoonweg crimineel dat kinderen in de winterkou buiten moesten slapen.

Is het opgelost ?
Ik denk van niet.

Besluit: als deze winter kinderen in de vrieskou buiten moeten slapen, dan verdienen de verantwoordelijke politici een paar seizoenen gevangenis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 09:04   #6
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het kan me niet schelen wat die PS'ers gedaan of gelaten hebben; voor mij is het het resultaat dat telt, en wat het gekost heeft.

Vorig jaar was het een dikke schande dat mensen buiten moesten slapen in de winterkou. En het was gewoonweg crimineel dat kinderen in de winterkou buiten moesten slapen.

Is het opgelost ?
Ik denk van niet.

Besluit: als deze winter kinderen in de vrieskou buiten moeten slapen, dan verdienen de verantwoordelijke politici een paar seizoenen gevangenis.
Mmwah... Persoonlijk heb ik er een gloeiende hekel aan als we overstelpt worden met foto's, beelden en informatie over mensen met, bijvoorbeeld een kind van anderhalf jaar die op straat moet slapen.
Ik vind dat ouders die een kind hebben van anderhalf jaar, alles achter zich laten, op een gammel bootje of achterin 'n vrachtwagen richting een vreemd land trekken zonder ook maar iets in handen te hebben?
Ouders die zo'n avontuur aangaan met kleine kinderen zijn criminelen en het ouder-zijn niet waard.
Goed, neem die kinderen dan binnen en laat mama en papa buiten slapen.
Beboeten om dat kind zijn leven in gevaar te brengen vind ik ook een goed idee, maar misschien vind niet iedereen dat
Oud 6 november 2011, 11:03   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het opgelost ?
Ik denk van niet.

Welke politici viseer je hier ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 11:09   #8
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat zij wel of niet gedaan hebben is vandaag komen we later wel te weten, de dag dat zij zich vor het gerecht wegens landverraad te verantwoorden hebben.
Wat nu in de eerste plaats moet gebeuren, is ervor zorgen dat al die asielzoekers het grondgebied van de E.U. verlaten. Ze doorschuiven naar een buurland is een pleister op een houten been. Die buurlanden doen dan net hetzelfde, en zo kunnen wij bezig blijven, de asielzoekenden reizen dan gewoon over-en-weer van één land naar een ander. Voor één buitengschopte krijgen we er twee anderen terug.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 11:14   #9
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Is het opgelost ?
Ik denk van niet.

In afwachting dat men deze mensen naar huis stuurt, moeten ze gehuisvest worden in de woningen der politici die toegelaten hebben dat ze hier binnenkwamen. En gevoed met de persoonlijke centen van deze onbekwame nietsnutten.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 07:20   #10
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het opgelost ?
Ik denk van niet.

Schoof maak je maar niet ongerust, de politici stellen de pluchen zetels van al onze parlementen, die 's nachts toch niet gebruikt worden, ter beschikking van deze mensen om te overnachten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:36   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=De Prof;5782542]Het aantal asielaanvragen in ons land piekt maar de opvang volgt niet. Dat schrijft Le Soir

In oktober dienden ongeveer 2.600 mensen een asielaanvraag in. Donderdag moesten 140 mensen onder de blote hemel slapen door een gebrek aan opvangplaatsen.....
Terwijl een oplossing zo dichtbij ligt.
QUOTE]

De oplossing ligt inderdaad dichtbij: alle asielzoekers die uit een niet-oorlogsland komen, terugsturen met de trein, vliegtuig of boot. Te beginnen met degenen die hun kinderen overal meesleuren in de hoop medelijden op te wekken.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 18:55   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dan krijg je dat he.
Die open-deur politiek heeft een paar gevolgen, vooral in Brussel:
In oktober werd in Brussel-Elsene elke dag gemiddeld in 26 auto's ingebroken, er waren 13 gauwdiefstallen per dag en er werden elke dag 9 diefstallen met geweld gepleegd. Dit alles bijna altijd op rekening van onze illegale broeders uit Algerije.

Oud 8 november 2011, 17:33   #13
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die open-deur politiek heeft een paar gevolgen, vooral in Brussel:
In oktober werd in Brussel-Elsene elke dag gemiddeld in 26 auto's ingebroken, er waren 13 gauwdiefstallen per dag en er werden elke dag 9 diefstallen met geweld gepleegd. Dit alles bijna altijd op rekening van onze illegale broeders uit Algerije.

Dat komt ervan als Sarkozy, niet alleen de schulden van Dexia naar België doorsluist, maar ook nog zijn Algerijnse ex-kolonie bewoners.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 17:35   #14
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dan krijg je dat he.
Heb je daar ook een PS-bron voor?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 17:43   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag liever wat ze niet gedaan hebben om ze verder te sluiten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 18:10   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het opgelost ?
Ik denk van niet.

Eèn van de komende dagen begint het vriezen - en daarmee het jaarlijkse circus weer.

Oei, er zijn geen plaatsen voor de asielzoekers...
Geen nood, we hebben een sociale zekerheid die de hele wereld ons benijdt...
Anders moeten we de kazernes in orde maken...
Ja, er worden middelen vrijgemaakt zodat men de kazernes in orde kan brengen...
Volgende maand begint men daarmee...
Er zijn wel kazernes klaar, maar er is geen vervoer...
Wij van het OCMW kunnen niet voor vervoer zorgen maar we hebben tegen de asielzoekers gezegd waar ze infobrochures van de Lijn kunnen krijgen...
Maar die mensen hebben geen geld om de bus te pakken...
Wij van het leger zorgen voor de kazernes, maar we hebben geen bussen...
Schande! Er slapen kinderen op straat...

En zo gaat de winter en het jaarlijks wederkerende circus weer voorbij.
Oud 8 november 2011, 23:41   #17
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eèn van de komende dagen begint het vriezen - en daarmee het jaarlijkse circus weer.

Oei, er zijn geen plaatsen voor de asielzoekers...
Geen nood, we hebben een sociale zekerheid die de hele wereld ons benijdt...
Anders moeten we de kazernes in orde maken...
Ja, er worden middelen vrijgemaakt zodat men de kazernes in orde kan brengen...
Volgende maand begint men daarmee...
Er zijn wel kazernes klaar, maar er is geen vervoer...
Wij van het OCMW kunnen niet voor vervoer zorgen maar we hebben tegen de asielzoekers gezegd waar ze infobrochures van de Lijn kunnen krijgen...
Maar die mensen hebben geen geld om de bus te pakken...
Wij van het leger zorgen voor de kazernes, maar we hebben geen bussen...
Schande! Er slapen kinderen op straat...

En zo gaat de winter en het jaarlijks wederkerende circus weer voorbij.
Misschien kunnen de OCMW's die mensen uitnodigen op een gratis voorstelling van de zeer goede film over dit onderwerp: "Welcome".

Oud 9 november 2011, 07:23   #18
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vraag liever wat ze niet gedaan hebben om ze verder te sluiten.
Ok, vertel jij wat ze niet gedaan hebben om de deur verder te sluiten voor asielzoekers.

Maar CC beweerde wel degelijk dat ze de deur steeds verder willen openzetten.
Ik zou dus ook willen weten waarover zij het heeft.
Oud 9 november 2011, 07:51   #19
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, vertel jij wat ze niet gedaan hebben om de deur verder te sluiten voor asielzoekers.

Maar CC beweerde wel degelijk dat ze de deur steeds verder willen openzetten.
Ik zou dus ook willen weten waarover zij het heeft.
Ik zal u zeggen waar zij het over heeft. Door jarenlang zo gul te zijn voor asielzoekers heeft België internationaal een bepaalde reputatie verworven. België trekt asielzoekers aan als vliegen.

De kortzichtigheid van bepaalde linkse politici is echter onvoorstelbaar. Ik schat dat ze niet verder denken dan twee-drie dagen.

Dus enerzijds lokken ze asielzoekers met allerlei gratis geschenkjes (op onze kosten) en anderzijds zijn ze dan verbaasd dat er geen plaats voor ze is. Daar hadden ze namelijk niet aan gedacht, dat het er zoveel zouden zijn.

Een kleuter snapt het, de linksen blijkbaar niet.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 9 november 2011 om 07:52.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 08:40   #20
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik zal u zeggen waar zij het over heeft. Door jarenlang zo gul te zijn voor asielzoekers heeft België internationaal een bepaalde reputatie verworven. België trekt asielzoekers aan als vliegen.

De kortzichtigheid van bepaalde linkse politici is echter onvoorstelbaar. Ik schat dat ze niet verder denken dan twee-drie dagen.

Dus enerzijds lokken ze asielzoekers met allerlei gratis geschenkjes (op onze kosten) en anderzijds zijn ze dan verbaasd dat er geen plaats voor ze is. Daar hadden ze namelijk niet aan gedacht, dat het er zoveel zouden zijn.

Een kleuter snapt het, de linksen blijkbaar niet.

Fred.
Je hebt het waarschijnlijk over de financiële hulp voor asielzoekers, van in den tijd. Die is al jaren geleden afgeschaft. Hoe kin dat asielzoekers aantrekken als vliegen.

Dat is toch niet de deur groter openzetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be