![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoe groot zal het verlies worden dat de Griekse obligatiehouders moeten slikken? In de akkoorden van juli was sprake van 21%, maar het staat zo goed als vast dat het meer zal worden. De Luxemburgse premier Juncker verklaarde op de Oostenrijkse televisie dat het zelfs meer dan 50 �* 60% zal worden.
De Belgische Staat staat voor de Dexia bad bank garant voor 54 miljard Euro en zal dus miljarden Euro's verliezen aan het Griekse debacle. Barosso gaat akkoord om landen die hun begroting niet onder controle hebben onder curatele te stellen. De Belgische lange rente stijgt naar 4,16 procent, een record tov de Duitse rente. De kosten voor een industriearbeider in loonverband liggen in België bij de hoogste ter wereld. Ons land staat op de derde plaats, na Noorwegen en Zwitserland. Dat bleek uit een studie van het Instituut van de Duitse Economie (IW) uit Keulen. Na het bericht dat Moody's de Belgische kredietwaardigheid opnieuw gaat beoordelen, overweegt de kredietbeoordelaar nu ook de rating van het Vlaamse Gewest, de Franse Gemeenschap en het Waalse Gewest te verlagen. Dat heeft de kredietbeoordelaar vanavond bekendgemaakt. Moody's geeft drie redenen om de rating te herzien: de beslissing om ook de kredietwaardigheid van België te evalueren, de nood om de begrotingsplannen van de regio's te kennen en de onzekerheid over de mogelijke gevolgen van de herstructurering van de Dexia groep op de gewesten en gemeenschappen. Moody's overweegt ook de rating van een aantal ondernemingen te verlagen: Aquafin, de Société Publique de Gestion de l'Eau en Fiwapac (filiaal van de Waalse Investeringsmaatschappij SRIW). In een aparte mededeling doet Moody's hetzelfde voor NMBS Holding en Infrabel. Laatst gewijzigd door demonen : 11 oktober 2011 om 16:54. |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() En Dehaene is ook een slachtoffer: "Ik ben nooit vragende partij geweest voor deze functie", zo zei hij.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() laat het maar verzuipen
asap mijn poen zit elders Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 oktober 2011 om 19:43. |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het ratingbureau Fitch heeft de langetermijnkredietrating van Dexia Bank België met één stapje verlaagd, van A+ tot A. Ook de kredietscore op korte termijn werd naar beneden herzien.
Dexia Bank België zal worden overgenomen door de Belgische overheid, voor de volle 100 procent, maar de operatie is nog niet rond. Een lagere rating betekent dat de bank een hogere rente zal moeten betalen om te lenen op de markten. |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Dieselprijs op hoogste niveau ooit voor de Belgen.
Electriciteitsfaktuur op 1 jaar tijd gestegen met 25%. |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() de druk kan niet hoog genoeg zijn voor mijn deel
|
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() neen, ik ben gehedged
belgie kan aan mijn aars roesten, hoe rapper kapot hoe liever, big bang en dan kunnen we van een schone lei beginnen in Vlaanderen of leg jij je lot liever als een dom kalf in de handen van een mafiosi partij? begrijp je het plaatje? Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 oktober 2011 om 20:25. |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() En het ergste moet nog komen...
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zelfs in Frankrijk is de diesel momenteel goedkoper (of op zijn minst maar even duur) dan in België. En herinnert u zich ook nog de uitleg die vroeger moest verklaren waarom die diesel in Frankrijk duurder was dan in B? Heette het niet dat dit de jaarlijkse verkeerstaks in B en het ontbreken daarvan in Frankrijk moest compenseren? Mja, in B word je gratis geschoren, tot tweemaal toe want wij betalen nog steeds die taksen...
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als democraat merk ik dat het Vlaamse volk op democratische wijze verkozen heeft om zijn lot in handen te leggen van de PS.
Ik ben daar niet blij mee, maar dat volk moet nu niet komen janken dat ze in sneltreinvaart verarmen, dat het sociale weefsel uiteengereten wordt, dat hun land wordt ingenomen, enz enz...
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De naiviteit van de Vlaming blijft me verbazen. Klagen en janken ...maar bij verkiezingen voor de partijen blijven stemmen die precies verantwoordelijk zijn voor de huidige complexiteit en financiele problemen . Wat te zeggen van een volk dat in de meerderheid is, dat economisch en aangaande scholing heel sterk staat, maar zich laat uitbuiten door een volk dat slechts misprijzen laat zien. Ik noem dat slaven. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat: