![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Iedereen weet ondertussen wel dat er in Molenbeek jaarlijks een grote schapenslachting doorgaat voor Molenbeek zelf en de omringende gemeenten.
Al een aantal jaren verweer ik mij als gemeenteraadslid tegen deze organisatie omdat ze a overbodig is. Een gelovige kan en mag het offer vervangen door een gift. b niet bijdraagt tot integratie. Premiddeleeuwse gebruiken (de slachting is een gewoonte, geen voorschrift van de islam) ondersteunen die in gronde genomen in strijd zijn met de eigen wetgeving en gebruiken via 'uitzonderingswetten', specifiek voor één bepaalde groep die zichzelf met dit gebruik zich zoniet afzet, dan toch zichzelf buiten de gemeenschap als geheel stelt kan je moeilijk als integrerend omschrijven... De rol van de burgemeester hierin is op zijn best dubieus. Enerzijds profileert hij zich naar die gemeenschap toe als een 'gelovige' en impliceert te pas en te onpas dat hij hun gebruiken 'in naam van de democratie' zal verdedigen. Anderzijds verdedigt hij zijn standpunt naar de politiek toe als één van bevordering van integratie en multicultuur en minimaliseert hij te pas en te onpas alle problemen. Zelfs in zoverre dat hij zijn eigen politiemensen, de verantwoordelijke ministers, de pers en uw dienaar zelf steevast als ongeloofwaardig zoniet leugenachtig omschrijft. Over de laatste jaren stelde ik verschillende vragen en deed een aantal tussenkomsten waarin ik deze onverkwikkelijke dierenoffers veroordeelde en op een aantal zaken aandrong. Een kleine opsomming: - Als gemeente niet meer deelnemen aan deze slachtingen en ze op geen enkele manier steunen zolang verdoofd slachten geen feit is. - Maatregelen nemen om te vermijden dat een paar tienduizenden liter bloed en klein slachtafval in onze riolen terechtkomen. - Vermijden dat in de toekomst spoelwater met bloed in de riolering terechtkomt tijdens de rituele slachtingen. - Verdoofd slachten in overweging willen nemen bij toekomstige slachtfeesten en zelfs enkel nog verdoofd slachten toepassen. - Persoonlijk actief naar de bevolking toe het standpunt innemen dat onverdoofd slachten barbaars is en verdoofd slachten promoten aangezien hij als 'kalief' van Molenbeek daartoe bij uitstek de geschikte persoon is. Al die vragen werden aan de verantwoordelijke schepenen maar ook aan hem persoonlijk gesteld. Nooit antwoord hij persoonlijk. Steeds laat hij de betrokken schepenen (toevallig de Vlaamse excuustruzen van dienst) de spitsroeden lopen. En het antwoord is ook steeds even onterzake als nietszeggend... 'de slachtingen in Molenbeek gebeuren wettelijk', punt andere lijn. In een gemeente die gekend staat om problemen, specifiek verbonden aan één gemeenschap, die haar ongenoegen baseert op enerzijds vermeend rascisme en anderzijds vermeende discriminatie tegen hun geloofsgemeenschap is dit voor een burgemeester mijn inziens ver ontoereikend en overduidelijk een afwenteling van de persoonlijke en politieke verantwoordelijkheid. Nog afgezien van het feit dat dit soort zaken die ertoe bijdragen een bepaalde bevolkingsgroep van de gemeenschap af te zonderen of er buiten te houden indruist tegen alle integratienormen. Ik vind dat een burgemeester, zeker wanneer hij zich in een unieke positie bevindt als zelfverklaard gelovige, meer moet doen dan alle verantwoordelijkheid van zich afwentelen. Wat meent u?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ik hoor zonet dat een gemeentewerker de bakken waarin de schapen gelegd worden tijdens het slachten en leegbloeden zou besmeurd hebben met varkensvet.
Dat soort verhalen hoor je elk jaar. Hopelijk brengt dat voor mij vandaag en morgen geen extra problemen.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Vooruit maar. Bij leven en welzijn ziet u mij hier straks terug.
![]()
![]() |
![]() |