![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Artikel spreekt voor zichzelf
http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=333MOEQI Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oppakken en zwaar bestraffen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Idd vlijmscherp, wat kan je anders zeggen?
Als het uitwisselingsstudenten zijn, alles stopzetten en terugsturen.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af waar dit gaat eindigen. Als dit blijft escaleren moeten we toelaten dat geregistreerde holebi's automatisch een wapenvergunning krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ja dat vonden die jongeren dus ook
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is dat niet de job van de politie?
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze praktijken moeten zo snel mogelijk in de kiem gesmoord worden. Hier moet hard en kordaat tegen opgetreden worden.
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Het is van die allochtonen zonder meer fout geweld te gebruiken. Zeggen wat zij denken over holebis moet echter kunnen. Net zoals het voor holebis moet kunnen om te zeggen wat zij willen.
Ik lees echter ook dat de holebis in kwestie het nodig vonden om zonder aanleiding een groepje allochtonen onder de neus te wrijven dat het om een homofeest ging. Moet kunnen volgens mij maar... dan achteraf stellen dat je 'helemaal niet geprovoceerd' hebt... dat is dan ook niet meer waar wel. Wanneer ik in mijn gemeente openlijk ageer tegen de rituele slachtpartijen doe ik dat ook openlijk en bloot en ik vind dat dat moet kunnen. Maar ik ga achteraf nooit zeggen dat ik niet wist dat daar reactie op zou komen en dat die reactie totaal onvoorzien was. Dat maakt de reactie daarom niet minder fout. Wat ik wel niet ga doen is elke keer dat een groepje allochtonen mij aanspreekt over andere thema's gaan zeggen dat zij barbaren zijn want ze slachten schapen. Dat is er over. En dat was de aanleiding voor het handgemeen hier ook. De melding dat het om een homofuif zou gaan was duidelijk niet bedoelt om aan de goede verstandhouding bij te dragen en daarom enkel op te vatten als agressief... van de homovrienden in kwestie.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kan je je voorstellen wat er moest gebeurd zijn als die mannen mee gingen fuiven? Ik denk dat er dan wel meer als 2 gewonden zouden zijn.
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Noteer daarbij even ook dat ik de reactie van de allochtonen even zeer veroordeelde.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken bitter weinig landen waar holebi's "de strop" krijgen. Bitter weinig.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neen, ik kan er niet bij dat je zowel het ene veroordeelt als het andere. er is maar 1 groep die zich hier heeft misdragen. en dat zijn niet die jongens die aan het fuiven waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ook hier weet degene dat zijn opmerking, die ongevraagd gegeven wordt, duidelijk dat ze gericht is aan mensen die daar zeer waarschijnlijk geen boodschap aan hebben en er wellicht zeer negatief op gaan reageren. Anders is er geen reden omdat ongevraagd naar voren te schuiven wel? Mijn inziens komt de initiele agressie hier van twee kanten. In zoverre het bij woorden bleef was er voor mij geen enkel probleem. Om aan te geven wat ik bedoel, een voorbeeld. Ik vind dat alles moet gezegd kunnen worden. Alles. Moesten de homovrienden bvb van mening zijn geweest dat alle vreemdelingen barbaarse beesten waren en derhalve niet gewenst op homofuiven die zij als progressief beschouwen. Moeten zij dat kunnen zeggen. Maar zij zijn daartoe niet verplicht. Mogen en moeten zijn niet hetzelfde. In het artikel lees ik dat zij zelf te kennen geven dat zij die opmerking ongevraagd gaven en in dezelfde adem stellen niet geprovoceerd te hebben. Je moet geen genie zijn om te beseffen dat die opmerking dus echt niet zo gratuit gegeven werd. Die werd gegeven op zijn minst in het besef dat dit problemen kon geven en op zijn negatiefst om problemen uit te lokken. Vermoedelijk ligt de waarheid hier tussen de twee gemiddelden. Wanneer ik in Molenbeek als VBgemeenteraadslid vaststellingen ga doen op het slachtfeest doe ik daar hetzelfde... en ik weet dat ik dat doe. Wanneer daarover bevraagd, en dat gebeurt ook elk jaar door zowel politie als allochtonen zal ik duidelijk stellen waarom ik daar ben. Om te protesteren tegen het gebeuren daar ongeacht of het wettelijk is of niet. Om alle overtredingen daar vast te leggen om ze te kunnen gebruiken tegen wat daar gebeurt. En ik zal proberen duidelijk te maken waarom dat gebeuren volgens mij niet in het Westen thuishoort. En meer dan de helft van de allochtonen die mij daar aanspreken verklaart mij gek maar aanvaard wel mijn recht om te doen wat ik daar doe. Er zijn natuurlijk wel de anderen. Het is niet voor niets dat daar om de tien meter agenten en parkwachters staan opgesteld. Die staan daar echt niet voor mij. Ergo, ongeacht of ik de mening van de allochtonen of homofielen in het bovenvermelde artikel al dan niet positief beoordeel. Voor het gebruikte geweld zijn de respectievelijke daders verantwoordelijk. Voor de sfeer waarin het tot dat geweld kwam was de eerste aanleiding een onnodige provocatie van de homofielen. Niet verkeerd op zich maar wel ongevraagd en duidelijk agressief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard mogen zij daartegen protesteren en indien zij dit zouden gedaan hebben aan de poort of op een andere locatie zou mij dat niet gestoord hebben. Wanneer zij onder de neus van nakomelingen van de herdachten de herdenking zelf komen verstoren is dat er over. Het protesteren op zich geen probleem. Het onnodig provoceren in de wetenschap dat daar agressieve reactie op kunnen komen en zelfs waarschijnlijk zijn is er over. Dat is niet minder dan aanzetten tot geweld. Wat nu precies is wat ook de homofielen in het artikel doen. Ze hebben niet gezegd, hey dit is een toffe fuif! kom binnen en drink er ene met ons! Ze zeiden het is een toffe fuif maar... pas op! Het is een homofuif! Een heel duidelijke nuance en een heel andere benadering wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
desnoods alternatieve straffen zoals het gezelschap houden van een homo gedurende 2 maanden of zo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Dit moet eindelijk eens ophouden dat homo-bashen
Als die gozers homo's haten dan moeten zij dan terugkeren naar Afghanistan of Iran of kweet niet wat welke land Maar gewoon ge leeft in Europa verdomme, dus hoe kan je nu tegen homo's zijn hahaha ik vind dit gewoon grappig !!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euhm. Ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben zelf een Moslim, en ik ken m'n geloof maar al te goed,
De Islam is niet tegen homo's an sich, maar de Islam is tegen "sodomie" omdat sodomie in sommige gevallen indien niet voorzichtig mee omgegaan wordt dat het bepaalde gezondheidsklachten lert zich meebrengt, schiet niet op de boodschapper, ik breng enkel de boodschap over Dat terzijde: Wat betreft dees gevalleke ik vind dat we dit niet goed kunnen praten wat deze jongens hebben gedaan, en zodoende moeten zij dus ook keihard aangepakt worden, |
![]() |
![]() |