![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever zal verkozen worden als burgemeester van Antwerpen.
Indien hij dan de burgemeestersjerp opneemt, moet hij dan het voorzitterschap van N-VA afstaan? Dat zou het einde betekenen voor N-VA... |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Althans volgens de statuten van de N-VA kan & mag hij zich niet meer als kandidaat opgeven. Weer een bewijs van standvastigheid natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Er zijn genoeg mensen in de N-VA om die taak over te nemen.
Misschien dat de N-VA er wat stemmen door zal verliezen, maar ik kan niet geloven dat het enkel om de persoon BDW gaat. Bij mij alvast niet. |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Wat me goed gezind stelt is dat in Antwerpen, het grootste kiesdistrict, de vlaams nationalisten een absolute meerderheid vormen.
Dat belooft ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 14 oktober 2011 om 16:42. |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het een sluit het andere niet uit. Di Rupo is bvb. ook burgemeester en partijvoorzitter. Ik zou het wel niet slecht vinden mocht N-VA wat meer andere kopstukken naar voor schuiven. De Wever heeft m.i. een te zwaar gewicht (open doel voor Henri, Het Oosten en/of de BUB vrienden) binnen de partij.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() N-va is toch geen éénmanspartij? Er zijn genoeg populaire kopstukken als Ben Weyts, jan jambon, etc.
Ik zie Ben Weyts als een waarde opvolger van Bart De Wever. Laatst gewijzigd door matthias999 : 14 oktober 2011 om 16:54. |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou me ten zeerste verbazen mocht Dewever kandidaat burgemeester worden.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat denk ik volstrekt niet. Toegegeven, voor N-VA is Bart De Wever het goudhaantje en de intelligente weerbaarheid die hij vertoont in debatten in de media is ongetwijfeld verantwoordelijk voor een flink pak stemmen. Hij kan evenwel gerust burgemeester van A. worden en toch partijvoorzitter blijven. Tenzij de statuten van de N-VA dat zou verbieden, wat ik nog niet geverifieerd heb.
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja Weyts komt nog niet aan de hielen van Dewever. Nope. Het gat tussen Dewever en de rest van de partij is veel te groot om Dewever te laten opstappen als voorzitter om Antwerpen te gaan besturen. Ik geloof dan ook absoluut niet dat ie dat zal doen. Hij zal zo lang mogelijk wachten om dat bekend te maken en zal misschien op de tweede plaats staan en mee campagne voeren al ware ie lijstrekker maar burgemeester zal ie volgens mij niet worden.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de nationalisten in het Antwerpse schepencollege in de meerderheid zijn waarom is er dan geen nationalist burgemeester? |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BDW
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 14 oktober 2011 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard maar als burgemeester is ie burgemeester van alle Antwerpenaren en niet langer alleen van de NVA kiezers.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me niet vergis is Elio ook burgemeester van Mons én partijvoorzitter.
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |