Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2011, 04:32   #1
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard Beroepsverbod

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tleraars.dhtml

Geschifte kardinalen worden best in Lantin bewaard.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 04:52   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Wie dacht dat Léonard na de hetze rond zijn uitspraak "aids is een vorm van gerechtigheid" zijn lesje wel zou geleerd hebben, komt van een kale reis thuis. Dit creatuur blijft er in slagen om mensen (deze keer dan nog zijn eigen mensen) tegen hem en zijn sekte in het harnas te jagen.

Uiteindelijk kan ik dat alleen maar toejuichen. Die idioot heeft in zijn eentje al meer voor de ontkerkelijking en de afbrokkeling van het katholicisme gedaan, dan alle atheïsten samen.

En terzijde: godsdienstonderricht hoort sowieso niet thuis in het onderwijs. Wie zijn kind wil indoctrineren met religieuze prietpraat, moet dat maar in zijn vrije tijd en op eigen kosten doen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 04:59   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie dacht dat Léonard na de hetze rond zijn uitspraak "aids is een vorm van gerechtigheid" zijn lesje wel zou geleerd hebben, komt van een kale reis thuis. Dit creatuur blijft er in slagen om mensen (deze keer dan nog zijn eigen mensen) tegen hem en zijn sekte in het harnas te jagen.

Uiteindelijk kan ik dat alleen maar toejuichen. Die idioot heeft in zijn eentje al meer voor de ontkerkelijking en de afbrokkeling van het katholicisme gedaan, dan alle atheïsten samen.

En terzijde: godsdienstonderricht hoort sowieso niet thuis in het onderwijs. Wie zijn kind wil indoctrineren met religieuze prietpraat, moet dat maar in zijn vrije tijd en op eigen kosten doen.
2
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 08:52   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Hij heeft toch gelijk?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 08:58   #5
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Hij heeft toch gelijk?
Raf? Ja!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 09:01   #6
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee, Leonard.

Als ge de Katholieke leer serieus wilt nemen, als ge katholiek zijt, dan moet je de bijbel - en de interpretatie van de kerk - niet als een vodje papier nemen.

Als ge dat wel wilt doen, wordt dan protestant, he.

Ge kunt niet enerzijds zeggen 'ach, ik doe toch lekker wat ik wil' en anderzijds 'ik ben Katholiek'. Katholiek _zijn_ impliceert het aanhangen van de leer van de katholieke kerk - anders ben je simpelweg Christenen, of protestant.

Als ge geen katholiek wilt zijn, des te beter. Maar als ge zegt 'ik ben katholiek' dan volgen daar wel bepaalde verplichtingen uit. Dus: Leonard heeft gewoon gelijk, lijkt mij.

Ik snap jullie eigenlijk niet goed. Jullie willen enerzijds de katholieke kerk en haar praktijken bekritiseren. Goed voor jullie. Maar qua intern standpunt - als ge katholiek zijt, dan moet ge x doen - bekritiseren vanuit een extern standpunt 'het is toch absurd dat x' slaat op niet veel. Natuurlijk slaat het op niet veel als niet-katholiek; maar dat mist volledig het punt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 oktober 2011 om 09:02.
Oud 12 oktober 2011, 09:07   #7
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, Leonard.

Als ge de Katholieke leer serieus wilt nemen, als ge katholiek zijt, dan moet je de bijbel - en de interpretatie van de kerk - niet als een vodje papier nemen.

Ge kunt niet enerzijds zeggen 'ach, ik doe toch lekker wat ik wil' en anderzijds 'ik ben Katholiek'. Katholiek _zijn_ impliceert het aanhangen van de leer van de katholieke kerk - anders ben je simpelweg Christenen, of protestant.

Als ge geen katholiek wilt zijn, des te beter. Maar als ge zegt 'ik ben katholiek' dan volgen daar wel bepaalde verplichtingen uit. Dus: Leonard heeft gewoon gelijk, lijkt mij.

Ik snap jullie eigenlijk niet goed. Jullie willen enerzijds de katholieke kerk en haar praktijken bekritiseren. Goed voor jullie. Maar qua intern standpunt - als ge katholiek zijt, dan moet ge x doen - bekritiseren vanuit een extern standpunt 'het is toch absurd dat x' slaat op niet veel. Natuurlijk slaat het op niet veel als niet-katholiek; maar dat mist volledig het punt.
de vraag is dan wat katholicisme juist inhoudt en vooral wie dat dit bepaalt.
Oud 12 oktober 2011, 09:12   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Leerkrachten worden toch betaald door de vlaamse overheid en niet door de RKK ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 10:06   #9
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat lijkt mij eenvoudig: Katholicisme is de christelijke leer van de Katholieke kerk. Als ge zegt: 'ik ben katholiek en kerk: kust mijn kloten' is zoveel als zeggen 'godverdomme, ik scheld niet, domme idioot'. Ofja; zo ongeveer. Maar ge snapt het wel.

Als je christenen wilt zijn zonder naar de katholieke kerk te luisteren, wordt dan protestant. Dat is nu eenmaal het verschil tussen die twee.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 oktober 2011 om 10:06.
Oud 12 oktober 2011, 10:07   #10
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, Leonard.

Hij heeft geen gelijk. Dit zijn regels die de katholieke kerk in de loop van de jaren éénzijdig heeft opgelegd. Zij beroepen zich steeds op de bijbel en de katholieke leer, maar je zal heel wat van die regels nergens in de Bijbel of andere geschriften terugvinden. Wel staan die geschriften vol met verhalen over vergiffenis en verdraagzaamheid (dus ook tgo gescheiden mensen), maar daar leest Leonard blijkbaar al te gemakkelijk over.

Laatst gewijzigd door schietboog : 12 oktober 2011 om 10:07.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 10:08   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij eenvoudig: Katholicisme is de christelijke leer van de Katholieke kerk. Als ge zegt: 'ik ben katholiek en kerk: kust mijn kloten' is zoveel als zeggen 'godverdomme, ik scheld niet, domme idioot'. Ofja; zo ongeveer. Maar ge snapt het wel.

Als je christenen wilt zijn zonder naar de katholieke kerk te luisteren, wordt dan protestant. Dat is nu eenmaal het verschil tussen die twee.
ja ok, maar wat is de christelijke leer? betekent dat gedwee naar de kerk gaan elke week, om de zoveel tijd gaan biechten en nog zo wat symbolen of is dat naar de geest van Christus leven?

is het instituut belangrijker of is de leer belangrijker?
Oud 12 oktober 2011, 10:09   #12
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Dus als morgen de paus beslist dat alle vrouwen een boerka moeten dragen (omdat zij een bijbelpassage zo interpreteren), moet je dat als katholiek maar slikken ?
Oud 12 oktober 2011, 10:33   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

Léonard is zeer populair ...http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...e-grazen.dhtml
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 10:36   #14
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De paus ?
Oud 12 oktober 2011, 10:38   #15
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
ja ok, maar wat is de christelijke leer? betekent dat gedwee naar de kerk gaan elke week, om de zoveel tijd gaan biechten en nog zo wat symbolen of is dat naar de geest van Christus leven?

is het instituut belangrijker of is de leer belangrijker?
Als je naar de geest van christus wilt leven doe je beter de katolieke kerk niet na denk ik...
Oud 12 oktober 2011, 11:00   #16
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Dus als morgen de paus beslist dat alle vrouwen een boerka moeten dragen (omdat zij een bijbelpassage zo interpreteren), moet je dat als katholiek maar slikken ?
De meeste, zoniet alle, bijbelpassage's zijn al geïnterpreteerd en het zou me verbazen moest de paus plots elementen van een andere religie/cultuur integreren in de bijbel (hoe gaat die dat uitleggen?!).
Dus om op u vraag te antwoorden: ja, uiteraard.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 11:13   #17
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
De meeste, zoniet alle, bijbelpassage's zijn al geïnterpreteerd en het zou me verbazen moest de paus plots elementen van een andere religie/cultuur integreren in de bijbel (hoe gaat die dat uitleggen?!).
Dus om op u vraag te antwoorden: ja, uiteraard.
De boerka was ook maar een hypothetisch voorbeeld. Stel je voor dat hij vrouwen, homo's, gescheiden mensen, enz... zou discrimineren, dat zou pas schokkend zijn.
Oud 12 oktober 2011, 11:24   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft geen gelijk. Dit zijn regels die de katholieke kerk in de loop van de jaren éénzijdig heeft opgelegd. Zij beroepen zich steeds op de bijbel en de katholieke leer, maar je zal heel wat van die regels nergens in de Bijbel of andere geschriften terugvinden. Wel staan die geschriften vol met verhalen over vergiffenis en verdraagzaamheid (dus ook tgo gescheiden mensen), maar daar leest Leonard blijkbaar al te gemakkelijk over.
Tja daarom is het ook de katholieke visie op het Christendom. Als je dat niet aanstaat, wordt dan geen katholiek?

net het zelfde als in een fabriek. Alletwee Zij hebben eigen huisregels, staat het U niet aan, bol het af. Zo simpel is het.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 11:25   #19
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Als uwen baas morgen zegt, vanaf nu doe je jou werk op deze manier, en je kunt je er je niet in vinden heb je 2 mogelijkheden, ofwel doen wat je baas zegt, ofwel ander werk zoeken.
Oud 12 oktober 2011, 11:29   #20
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
De boerka was ook maar een hypothetisch voorbeeld. Stel je voor dat hij vrouwen, homo's, gescheiden mensen, enz... zou discrimineren, dat zou pas schokkend zijn.
Hoe kun je nu discrimineren, als de toetreding op vrijwillige basis gebeurt?
Zolang de overheid zich niet inlaat met die organisatie, kan er van discriminatie geen sprake zijn.

Alleen de overheid, en zijn organisaties kunnen discrimineren, omdat je hier als individu geen keuze hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be