![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tleraars.dhtml
Geschifte kardinalen worden best in Lantin bewaard. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk kan ik dat alleen maar toejuichen. Die idioot heeft in zijn eentje al meer voor de ontkerkelijking en de afbrokkeling van het katholicisme gedaan, dan alle atheïsten samen. En terzijde: godsdienstonderricht hoort sowieso niet thuis in het onderwijs. Wie zijn kind wil indoctrineren met religieuze prietpraat, moet dat maar in zijn vrije tijd en op eigen kosten doen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij heeft toch gelijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, Leonard.
Als ge de Katholieke leer serieus wilt nemen, als ge katholiek zijt, dan moet je de bijbel - en de interpretatie van de kerk - niet als een vodje papier nemen. Als ge dat wel wilt doen, wordt dan protestant, he. Ge kunt niet enerzijds zeggen 'ach, ik doe toch lekker wat ik wil' en anderzijds 'ik ben Katholiek'. Katholiek _zijn_ impliceert het aanhangen van de leer van de katholieke kerk - anders ben je simpelweg Christenen, of protestant. Als ge geen katholiek wilt zijn, des te beter. Maar als ge zegt 'ik ben katholiek' dan volgen daar wel bepaalde verplichtingen uit. Dus: Leonard heeft gewoon gelijk, lijkt mij. Ik snap jullie eigenlijk niet goed. Jullie willen enerzijds de katholieke kerk en haar praktijken bekritiseren. Goed voor jullie. Maar qua intern standpunt - als ge katholiek zijt, dan moet ge x doen - bekritiseren vanuit een extern standpunt 'het is toch absurd dat x' slaat op niet veel. Natuurlijk slaat het op niet veel als niet-katholiek; maar dat mist volledig het punt.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 oktober 2011 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Leerkrachten worden toch betaald door de vlaamse overheid en niet door de RKK ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je christenen wilt zijn zonder naar de katholieke kerk te luisteren, wordt dan protestant. Dat is nu eenmaal het verschil tussen die twee.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 oktober 2011 om 10:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door schietboog : 12 oktober 2011 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is het instituut belangrijker of is de leer belangrijker?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Als je naar de geest van christus wilt leven doe je beter de katolieke kerk niet na denk ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus om op u vraag te antwoorden: ja, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() De boerka was ook maar een hypothetisch voorbeeld. Stel je voor dat hij vrouwen, homo's, gescheiden mensen, enz... zou discrimineren, dat zou pas schokkend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
net het zelfde als in een fabriek. Alletwee Zij hebben eigen huisregels, staat het U niet aan, bol het af. Zo simpel is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Als uwen baas morgen zegt, vanaf nu doe je jou werk op deze manier, en je kunt je er je niet in vinden heb je 2 mogelijkheden, ofwel doen wat je baas zegt, ofwel ander werk zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang de overheid zich niet inlaat met die organisatie, kan er van discriminatie geen sprake zijn. Alleen de overheid, en zijn organisaties kunnen discrimineren, omdat je hier als individu geen keuze hebt. |
|
![]() |
![]() |