![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.gva.be/nieuws/vtm/video/e...ft-stress.aspx
1 op 3 kinderen heeft last van stress? Men denkt het op te lossen door ze te leren met die stress om te gaan. Men laat hen dus zelf het probleem dat de volwassenen creeëren oplossen? Het probleem is dat ze steeds meer moeten presteren, minder hun ouders zien (beiden moeten werken). Naast de school moeten ze dikwijls ook nog eens presteren op de buitenschoolse activiteiten (muziekschool, sport). We zijn zelf al zo opgefokt, we slikken zelf al zoveel antidepresiva en nu moeten onze kinderen er maar mee leren omgaan? Dit land is ziek, het is hier echt abnormaal! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Banneling
|
![]() Hoe kan je leren om gaan met deze symptomen?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Kindjes leer er maar mee omgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik zal nooit kinderen op zo een wereld zetten, ik leef mee met mijn neefjes.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() RIP onze toekomst
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Waar is den tijd dat we nog gewoon gingen vissen om aan eten te geraken op op jacht gingen in den bos? Al die stress tegenwoordig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Big pharma zal blij zijn, meer adhd pillenslikkers, meer antidepresiva slikkers enzoverder. Ja ja, zo leer je er mee omgaan. KLOOTZAKKEN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En soms vraag ik me af of het teveel aan informatie (TV, internet en alle andere multimedia ) dat we te verwerken hebben niet een mede oorzaak is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die informatie vergaren doe je vrijwillig, ik denk niet dat dit een probleem zou zijn of de reden zou zijn dat kinderen onder druk staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Het zal niet de hoofdreden zijn.
De hoofdreden is de prestatiemaatschappij waar we in zitten. Papa en mama moeten hard werken en hebben geen tijd. En de kinderen moeten nog harder presteren zodat ze het later "beter" zullen hebben. We zadelen ze dus op met stress en geven hen nog een portie extra stress bij. Let wel dat ik het over te veel aan informatie heb... Dat onze jeugd via digitale media met elkaar veelvuldige kontakten hebben vind ik juist positief. (Als ze op tijd gaan slapen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga niet meer vragen van mijn kinderen dan wat mijn ouders van mij gevraagd hebben. Dat houdt in dat ze presteren op school volgens de capaciteiten die ze meegekregen hebben van moeder natuur. Dat wil dus zeggen dat ze zonder noemenswaardig hard te studeren in het middelbaar de studie moeten aankunnen. Buiten school doen ze waar ze zin in hebben. Als ze willen sporten dan doen ze maar. Recreatief, competitief I don't care. Willen ze muziek spelen, ook goed. Ik zal ze steunen en ik zal ze overal naartoe brengen, maar nergens toe dwingen. Dat nooit. Hoe je dan gestresseerd kan raken is mij een regelrecht raadsel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 oktober 2011 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer mooi, volgens mij denkt 99% van de bevolking er ook zo over. Maar door zo te denken lossen we het probleem blijkbaar niet op, de prestatiedrang zit er diep ingebakken. De gevolgen zijn echt overdreven aan het worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb laatst met een 13-jarige zitten praten die bang was dat hij geen leuke job zou vinden later en dat hij in een krot zou moeten wonen.
Op die leeftijd dacht ik daar niet aan hoor. Ik had wel fantasietjes over de toekomst, maar mijn toekomstdenken ging echt niet verder dan wat ik in 't weekend met vrienden/vriendinnen zou doen en dat ik moest blokken voor een toets wiskunde.
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo herkenbaar. Zo kom ik er wel meer tegen op een dag.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 oktober 2011 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Stress wordt ook veroorzaakt door de sektes van flaminganten en wallinganten die elke dag het einde van ons land voorspellen.
|
![]() |
![]() |