Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2011, 18:30   #1
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard OpenVLD wilt nog meer armoede in België

In de rug gesteund door een paar rechtse werkgeversorganisaties beuken ze maar in op de sociale verworvenheden.

We mogen niet vergeten dat het door Alexander De Croo is, dat België heel veel geld verloren heeft. De stekker uit het stopcontact trekken, noemde hij het. Omdat BHV, wat de meeste Belg geen moer interesseert, niet gesplitst geraakte.

Inderdaad, grotendeels door onze Vlaamse liberalen hebben we meer dan een jaar een regering gehad die geen beslissingen ten gronde heeft genomen om de koopkracht van de mensen op te trekken. ons te beschermen tegen wat komende zou. Kortom, dank U, OpenVLD. En men mag dus niet vergeten dat dit de partij is van de werkgevers in ons land. Als men zo bedrijven leidt in België kan ik goed geloven dat België zo goed als failliet is.

Ik vraag me trouwens af wat bepaalde kiezers zien in mensen zoals De Croo. Iemand met gezond boerenverstand ziet toch, dat deze man er enkel op uit is om de gewone mensen te pluimen en het geld nog meer naar de rijken te dragen, maar goed.

Ze willen nu de wachtuitkeringen afschaffen. Ze denken dat ze daarmee zullen besparen. Hebben ze nu echt kiekenverstand ? Als het geld niet va de wachtuitkering komt, moet hetzelfde geld van het OCMW komen. Dat is geen besparing, dat is gewoon verschuiven van geld van de federale kas naar de gemeentekas. Ga je zo besparen ? Dat is een andere put delven om de andere op te vullen.

Ik begrijp niet dat zo'n mensen aan het roer van een schip willen staan.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 18:37   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
In de rug gesteund door een paar rechtse werkgeversorganisaties beuken ze maar in op de sociale verworvenheden.

We mogen niet vergeten dat het door Alexander De Croo is, dat België heel veel geld verloren heeft. De stekker uit het stopcontact trekken, noemde hij het. Omdat BHV, wat de meeste Belg geen moer interesseert, niet gesplitst geraakte.

Inderdaad, grotendeels door onze Vlaamse liberalen hebben we meer dan een jaar een regering gehad die geen beslissingen ten gronde heeft genomen om de koopkracht van de mensen op te trekken. ons te beschermen tegen wat komende zou. Kortom, dank U, OpenVLD. En men mag dus niet vergeten dat dit de partij is van de werkgevers in ons land. Als men zo bedrijven leidt in België kan ik goed geloven dat België zo goed als failliet is.

Ik vraag me trouwens af wat bepaalde kiezers zien in mensen zoals De Croo. Iemand met gezond boerenverstand ziet toch, dat deze man er enkel op uit is om de gewone mensen te pluimen en het geld nog meer naar de rijken te dragen, maar goed.

Ze willen nu de wachtuitkeringen afschaffen. Ze denken dat ze daarmee zullen besparen. Hebben ze nu echt kiekenverstand ? Als het geld niet va de wachtuitkering komt, moet hetzelfde geld van het OCMW komen. Dat is geen besparing, dat is gewoon verschuiven van geld van de federale kas naar de gemeentekas. Ga je zo besparen ? Dat is een andere put delven om de andere op te vullen.

Vraagt ge u nooit af waarom zo weinig mensen zo verstandig zijn als u ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 18:56   #3
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vraagt ge u nooit af waarom zo weinig mensen zo verstandig zijn als u ?
Spraakvaardigheid, assertiviteit in spreken is maar een klein onderdeel van verstandig zijn. Een bewijs van mijn uitspraak is het verstandelijk peil van de meeste politici. Ik ga ervan uit dat de meeste mensen in het volk, minstens evenzeer verstandig zijn als mezelf. Ze hebben alleen niet de spraakvaardigheid of de assertiviteit in spreken.

Er komt een tijd dat de mens in de straat zullen begrijpen, dat de meeste politici mooipraters zijn, mensen die het goed kunnen uitleggen, maar die alleen maar besturen met een visie die alleen maar de rijken, de machtigen dienen in ons land, maar de gewone man in de straat de grond instampen.

En er komt een tijd, dat de brave man in de straat, niet meer zo braaf zal zijn.
Er komt een tijd, dat de gewone man, de mooipraters hun vet zullen geven.

En als men denkt dat men een generatie mensen, tien tot twintig jaar zal kunnen doen laten besparen, in dikke mizerie brengen zonder slag of stoot, dan heeft men helemaal geen verstand.

Men kan een snaar van een gitaar niet oneindig opspannen.
Vroeg of laat zegt ze 'besjoeng'...
En hopelijk niet in je vingers...
(c) JurgenD 2011

Men zei me vroeger,
kakt niet naar boven,
maar als men met 't vliegend schijt zit,
lukt het heel aardig om toch,
't plafond te raken.
(c) JurgenD 2011

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 oktober 2011 om 19:03.
Oud 19 oktober 2011, 19:01   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spraakvaardigheid, assertiviteit in spreken is maar een klein onderdeel van verstandig zijn. Een bewijs van mijn uitspraak is het verstandelijk peil van de meeste politici. Ik ga ervan uit dat de meeste mensen in het volk, minstens evenzeer verstandig zijn als mezelf. Ze hebben alleen niet de spraakvaardigheid of de assertiviteit in spreken.

Er komt een tijd dat de mens in de straat zullen begrijpen, dat de meeste politici mooipraters zijn, mensen die het goed kunnen uitleggen, maar die alleen maar besturen met een visie die alleen maar de rijken, de machtigen dienen in ons land, maar de gewone man in de straat de grond instampen.

En er komt een tijd, dat de brave man in de straat, niet meer zo braaf zal zijn.
Er komt een tijd, dat de gewone man, de mooipraters hun vet zullen geven.

En als men denkt dat men een generatie mensen, tien tot twintig jaar zal kunnen doen laten besparen, in dikke mizerie brengen zonder slag of stoot, dan heeft men helemaal geen verstand.
Dat hoor ik al 60 jaar vertellen.
Toch wint rechts steeds meer.
Oud 19 oktober 2011, 19:04   #5
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
In de doodsstrijd, spartelt ieder levend wezentje, nog heel heftig.
(c) JurgenD 2011

Verdikke, ben in form. Al drie copyrights in een kwartier.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 oktober 2011 om 19:05.
Oud 19 oktober 2011, 19:15   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de doodsstrijd, spartelt ieder levend wezentje, nog heel heftig.
(c) JurgenD 2011

Verdikke, ben in form. Al drie copyrights in een kwartier.
Zal de doodstrijd zijn zeker.
Oud 19 oktober 2011, 19:29   #7
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben je daar zeker van?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:30   #8
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zal de doodstrijd zijn zeker.
Helaas voor velen, mijn waarde.
Ik geniet van de laatste weken en de komende weken !
Ze worden gelijk de wijn, beter en beter met den tijd.

Kun je niet zeggen van de politiek en de banken.
Oud 19 oktober 2011, 19:31   #9
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ben je daar zeker van?
Als de domicilie van de afgestudeerde op een ander adres staat dan de ouders, dan moet het OCMW betalen.

Dus het probleem wordt gewoon verplaatst van het federale naar de gemeentekas.

De Croo zal daar ofwel niet aan gedacht hebben, ofwel wilt hij er niet aan denken, ofwel verzwijgt hij dit moedwillig.

Iedereen die in het OCMW zit zal mijn uitspraak beamen.
IEDERE BELG heeft recht op leefloon.

En of het nu van de RVA komt of van het OCMW, het moet betaald worden.
Dus besparing NUL KOMMA NUL.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 oktober 2011 om 19:34.
Oud 19 oktober 2011, 19:35   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de domicilie van de afgestudeerde op een ander adres staat dan de ouders, dan moet het OCMW betalen.

De Croo zal daar ofwel niet aan gedacht hebben, ofwel wilt hij er niet aan denken, ofwel verzwijgt hij dit moedwillig.

Juist.
Oud 19 oktober 2011, 19:37   #11
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Bob is wakker en heeft inderdaad de voorwaarde 'Als' gezien.

Citaat:
Juist.
Maar wees maar gerust, dat de besparing die men denkt te willen bekomen, van die enkelen die nog aan de moederborst hangen thuis, heel klein zal zijn en dat de moeders hun kroost in de komende tijden wel op straat zullen sjotten of dat ze daartoe de zachte bewegingen zullen doen uit financiële noodzaak.

Een kwart of meer van de bevolking is al vaste klant bij het OCMW voor één of andere toelage, zij het nu voor verwarming of uitkering.

De mensen zijn al lang niet meer beschaamd om te melden dat ze in de mizerie zitten.

Het lost allemaal niks op.

De oplossing in die hele zever is alle mensen, die Belg zijn, zonder voorwaarden een leefloon toe te kennen, en dat leefloon terug te vorderen op de loonfiche, of op de winsten van de zelfstandigen op het einde van het boekjaar. De besparing zal hem liggen in de opvolgingen die de RVA, VDAB moeten doen op de werklozen. En men kan een aanvullende, tijdelijke premie geven aan werkzoekenden.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 oktober 2011 om 19:43.
Oud 19 oktober 2011, 19:40   #12
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ze maar winnen.
In die 60 jaar hebben ze niet veel bereikt.
Waar ze wel goed in zijn is in het eigen Vlaamse te klxxx.
En dan zijn er nog onze Waalse Belgen die wel tijdig op de rem gaan staan
zoals bij BDW en zijn NVA.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:41   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bob is wakker en heeft inderdaad de voorwaarde 'Als' gezien.

Maar wees maar gerust, dat de besparing van die enkelen die nog aan de moederborst hangen thuis heel klein zal zijn en dat de moeders hun kroost in de komende tijden wel op straat zullen sjotten.

Een kwart of meer van de bevolking is al vaste klant bij het OCMW voor één of andere toelage, zij het nu voor verwarming of uitkering.

De mensen zijn al lang niet meer beschaamd om te melden dat ze in de mizerie zitten.
Tel er ook maar de samenwonende bij.
Oud 19 oktober 2011, 19:45   #14
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Tel er ook maar de samenwonende bij.
't effectief inkomen van twee samenwonenden, is nagenoeg gelijk aan een gezinshoofd met één persoon ten laste. Dus ook daar zal niet veel te rapen vallen.
Oud 19 oktober 2011, 19:47   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

IEDERE BELG heeft recht op leefloon.

En of het nu van de RVA komt of van het OCMW, het moet betaald worden.
Dus besparing NUL KOMMA NUL.
Niet iedereen is klant bij het OCMW. Ook geen kwart van de bevolking. Ook niet tijdelijk.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 19 oktober 2011 om 19:48.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:48   #16
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Laat ze maar winnen.
In die 60 jaar hebben ze niet veel bereikt.
Waar ze wel goed in zijn is in het eigen Vlaamse te klxxx.
En dan zijn er nog onze Waalse Belgen die wel tijdig op de rem gaan staan
zoals bij BDW en zijn NVA.
Daaraan ziet men, hoe meer in de mizerie men zit, hoe linkser men wordt.

Het verschil tussen Wallonie en Vlaanderen is, dat Wallonie al twee generaties in de mizerie zit, en dat Vlaanderen er maar één generatie in zit. Maar éénmaal ze ook twee generaties in de shit zitten, zullen ze evenzeer naar links gaan. Nu zit pépé en mémé in Vlaanderen in het rusthuis op N-VA en CD-V te stemmen, maar als ze zien dan hun kindjes en kleinkindjes meer en meer in de problemen komen, zullen ze wel tot verlichting komen in het spinneweb in de bovenkamer.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 19 oktober 2011 om 19:49.
Oud 19 oktober 2011, 19:50   #17
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Niet iedereen is klant bij het OCMW. Ook geen kwart van de bevolking. Ook niet tijdelijk.
Dan wordt het eens tijd dat U eens een paar OCMW's gaat bezoeken om U te informeren.
Oud 19 oktober 2011, 19:51   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't effectief inkomen van twee samenwonenden, is nagenoeg gelijk aan een gezinshoofd met één persoon ten laste. Dus ook daar zal niet veel te rapen vallen.
Bij vermogenden dan.
Oud 19 oktober 2011, 19:53   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan wordt het eens tijd dat U eens een paar OCMW's gaat bezoeken om U te informeren.
Heb ik gedaan. Het is niet gemakkelijk om klanten daar naar toe te sturen. Ik spreek uit ervaring.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2011, 19:58   #20
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daaraan ziet men, hoe meer in de mizerie men zit, hoe linkser men wordt.

Het verschil tussen Wallonie en Vlaanderen is, dat Wallonie al twee generaties in de mizerie zit, en dat Vlaanderen er maar één generatie in zit. Maar éénmaal ze ook twee generaties in de shit zitten, zullen ze evenzeer naar links gaan. Nu zit pépé en mémé in Vlaanderen in het rusthuis op N-VA en CD-V te stemmen, maar als ze zien dan hun kindjes en kleinkindjes meer en meer in de problemen komen, zullen ze wel tot verlichting komen in het spinneweb in de bovenkamer.
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Alsof het de doorsnee-pépé wat kan schelen wat de kinderen of kleinkinderen meemaken. We leven in een egoïstische (Vlaamse) maatschappij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be