Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 17:59   #1
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard Akkoord Justitie eerste opvulling van de lege doos MG?

Onze 3 moedige onderhandelaars zijn weer heel goed bezig, hoor!

Citaat:
Mobiliteit magistraten verhoogd

Voorts wordt de mobiliteit van de magistraten verhoogd. Magistraten zullen per rechtsgebied benoemd worden, wat bijvoorbeeld betekent dat een onderzoeksrechter kan worden ingezet waar hij nodig is. Ook komt er een eengemaakt beheer per arrondissement. Het beheer komt in handen van een niet-magistraat die zal instaan voor zaken zoals ICT, gebouwen en ondersteunend personeel.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...5124810225.htm

Eerste aanvulling van de Metropolitane Gemeenschap is een feit! Doordat de arrodissementen halveren word het arrodissement Halle-Vilvoorde bij Leuven gevoegd. Hierdoor kunnen de franstalige magistraten ook tewerk gesteld worden in de omgeving van Leuven tot en met Diest, bij deze wordt Vlaams Brabant officieel 2-talig gebied.

Dank u Beke, De Croo en Toback!!! Jullie doen het echt perfect!!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 27 oktober 2011 om 18:03.
matthias999 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:19   #2
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Eerste aanvulling van de Metropolitane Gemeenschap is een feit! Doordat de arrodissementen halveren word het arrodissement Halle-Vilvoorde bij Leuven gevoegd. Hierdoor kunnen de franstalige magistraten ook tewerk gesteld worden in de omgeving van Leuven tot en met Diest, bij deze wordt Vlaams Brabant officieel 2-talig gebied.

godverdomme... wat is dat nu weer voor een lezing van een maatregel waar iedereen al decennia zit op te wachten... Het oude stelsel met 27 gerechtelijke arrondissementen is een anachronisme en bij alle eerdere evaluaties kwam dit steeds weer naar boven als een rem op de evolutie naar een moderne justitie.
Als na tientallen jaren vruchteloze pogingen om er iets aan te doen, er dan toch eindelijk een akkoord op komt, slaag jij er nog in om dat op pure science-fiction methode te gaan relateren aan de juridische splitsing van bhv...

Denk je niet dat er buiten, in de echte wereld, af en toe nog eens iets anders aan de hand is ?

En trouwens, dat die onderzoeksrechters (je doelt op die vijf franstalige) inzetbaar zouden zijn tot in leuven dat heb je uit je duim gezogen.

Zouden we ons niet best aan de realiteit houden, en de ingebeelde toestanden achterwege laten ?
peter1962 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:27   #3
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

ja Mathias : ik zie het al, je zit dit gewoon te papegaaien in een nieuw draadje. Je herkauwt gewoon wat bokkenreyder enkele minuten geleden zegde .

Citaat:
Jep, dit akkoord over justitie past samen met het akkoord over de gerechtelijke splitsing van BHV -je weet wel, de Franstalige magistraten in HV in een eerste stap van de 'invulling' van die lege doos van Brusselse Metropolitane Gemeenschap! Ik verklaar: de gerechtelijke splitsing van BHV loodst Franstalige magistraten in Vlaams-Brabant, want de rechters moeten volgens het akkoord over justitie van vandaag mobiel worden. Dus die Franstalige magistraten van HV gaan zich dus vlotjes tot in Diest kunnen profileren en de Franstaligeen die over heel Vlaams-Brabant aanwezig zijn en er zich nog gaan vestigen ten dienste te zijn! De BMG krijgt zijn eerste concrete invulling! Goed bezig traditio's!

Laatst gewijzigd door peter1962 : 27 oktober 2011 om 18:27.
peter1962 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:35   #4
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
ja Mathias : ik zie het al, je zit dit gewoon te papegaaien in een nieuw draadje. Je herkauwt gewoon wat bokkenreyder enkele minuten geleden zegde .
Lol, ik herkauw nix het is de pure waarheid. Dat jij dit dol zal weglachen had ik al wel verwacht. Maar wie laatste lacht, best lacht, niet?
matthias999 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:37   #5
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, hebt u dat nog altijd niet door? De man weet van toeten of blazen. Hoort ergens een klok luiden, tikt het vlug in op zijn PC, en dat is het dan. Voor de rest blijft hij maar keer op keer hopen dat heel de onderhandelingen mislukken en het boeltje in mekaar klapt.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2011 om 18:39.
system is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:49   #6
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ontken je? Of is dat 13de arrondissement misschien HV waardoor daar weer een discriminatie ontstaat omdat er dan gerechtelijke arrondissementen per provincie behalve in Vlaams-Brabant waar er dan plots drie zijn: Leuven, Halle-Vilvoorde en Brussel! Het wordt inderdaad een pak minder ingewikkeld!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:51   #7
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beke, De Croo, Tobback en laat ons vooral Di Rupo niet vergeten doen het uitstekend.

Als - ik zeg wel als - vlaams-brabant al tweetalig zou worden door deze maatregel, lijkt mij dat vooral een goede zaak te zijn. De Waalse magistraten verdienen alle respect om de achterstand bij justitie te helpen wegwerken. Niet, bende provinciaaltjes?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 oktober 2011 om 18:53.
4x10E6 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:56   #8
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Beke, De Croo, Tobback en laat ons vooral Di Rupo niet vergeten doen het uitstekend.

Als - ik zeg wel als - vlaams-brabant al tweetalig zou worden door deze maatregel, lijkt mij dat vooral een goede zaak te zijn. De Waalse magistraten verdienen alle respect om de achterstand bij justitie te helpen wegwerken. Niet, bende provinciaaltjes?
Bij U is alles goed... als het de Vlaming/Vlaanderen maar beschadigt...

Lid van een bende rode idioten...
freelancer is offline  
Oud 27 oktober 2011, 18:58   #9
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:

Yep ze zijn uitstekend bezig met de vlamingen weer is in het zak te zetten.

* KNIP *

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 28 oktober 2011 om 09:17.
matthias999 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:02   #10
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Yep ze zijn uitstekend bezig met de vlamingen weer is in het zak te zetten.

* KNIP *...
Wat is er verkeerd aan vlamingen in de zak zetten?

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 28 oktober 2011 om 09:17.
4x10E6 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:05   #11
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bij U is alles goed... als het de Vlaming/Vlaanderen maar beschadigt...

Lid van een bende rode idioten...
Wat schort er aan vlamingen in de zeik zetten? Is er één of ander universeel principe dat ik schend hiermee ? Wie zijn die roemruchte vlamingen trouwens?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 oktober 2011 om 19:05.
4x10E6 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:05   #12
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is er verkeerd aan vlamingen in de zak zetten?
Mensen als u zal men een enkel ticket naar de maan moeten geven.
matthias999 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:06   #13
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensen als u zal men een enkel ticket naar de maan moeten geven.
maar, waarom dan wel ? Indien dit mijn allerindividueelste overtuiging is dat vlamingen in de zak/zeik/zok/zuk gezet mogen worden, is het mij toch volkomen gerechtvaardigd om die opinie te koesteren en publiekelijk te uiten? Ja, toch?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 27 oktober 2011 om 19:08.
4x10E6 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:09   #14
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
maar, waarom dan wel ?
Ik snap niet wat jij hier nog zit te doen, waarom ga je niet op een of ander franstalig forum zitten aankondigen dat die domme vlamingen weer dik in hun kont hebben laten n**ken???

Laatst gewijzigd door matthias999 : 27 oktober 2011 om 19:09.
matthias999 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:19   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ontken je? Of is dat 13de arrondissement misschien HV waardoor daar weer een discriminatie ontstaat omdat er dan gerechtelijke arrondissementen per provincie behalve in Vlaams-Brabant waar er dan plots drie zijn: Leuven, Halle-Vilvoorde en Brussel! Het wordt inderdaad een pak minder ingewikkeld!
Maar er valt op dit moment niets te ontkennen, noch kan iemand iets bevestigen ! Het enige tastbare dat nu bestaat is dat artikel van knack, en dat in de standaard; http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20111027_077

Daaruit kun je die konklusie helemaal niet trekken. En uiteraard hoop ik ook dat we tegen morgen toch wat meer details krijgen dan dit lijstje van goede intenties. Dat spreekt vanzelf. Maar om daar nu weer direkt een groot komplot achter te gaan zoeken om die metropolitane gemeenschap enz enz inhoud te geven
peter1962 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:31   #16
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Maar er valt op dit moment niets te ontkennen, noch kan iemand iets bevestigen ! Het enige tastbare dat nu bestaat is dat artikel van knack, en dat in de standaard; http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20111027_077

Daaruit kun je die konklusie helemaal niet trekken. En uiteraard hoop ik ook dat we tegen morgen toch wat meer details krijgen dan dit lijstje van goede intenties. Dat spreekt vanzelf. Maar om daar nu weer direkt een groot komplot achter te gaan zoeken om die metropolitane gemeenschap enz enz inhoud te geven
Franstaligen doen toch niets anders dan overal dubbele bodems in te steken. PLAN B, remember.
matthias999 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:31   #17
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik snap niet wat jij hier nog zit te doen, waarom ga je niet op een of ander franstalig forum zitten aankondigen dat die domme vlamingen weer dik in hun kont hebben laten n**ken???
Ja maar, is het dan niet mijn grondwettelijk en universeel recht te mogen verkondigen waar en wanneer ik dat wil dat - en ik zeg erbij : aangenomen dat dit zo mocht zijn - die domme vlamingen zich in de kont hebben laten neuken. Wars van onwelvoegelijk taalgebruik en het plagiaat van uw ongemeen pakkende wijze van formuleren, valt mij toch niets te verwijten. Of niet soms?

4x10E6 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:34   #18
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Niet mogelijk volgens jou? Ik geef toe dat alles nog heel vaag is, maar dat is typisch Belgisch: dan kun je er alle kanten mee uit!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 oktober 2011 om 19:36.
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:40   #19
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Niet mogelijk volgens jou? Ik geef toe dat alles nog heel vaag is, maar dat is typisch Belgisch: dan kun je er alle kanten mee uit!
Een mogelijkheid die evengoed de vlaams-populisten te baat kunnen nemen. Dus, wat is het probleem?

4x10E6 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 19:42   #20
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Een mogelijkheid die evengoed de vlaams-populisten te baat kunnen nemen. Dus, wat is het probleem?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 oktober 2011 om 19:45.
Bokkenreyder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be