Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2011, 10:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard We worden het internaat van de wereld

Nadat we het OCMW van de wereld werden,
zullen we nu ook het internaat, de kostschool, van de wereld worden.

En wat doet de regering? Ze stellen 'voogden' aan.

Niks niet van oplossende, niks niet van preventieve maatregel. Niks zoeken naar 'wie brengt die in hemelsnaam naar hier toe, en hoe pakken we die mensenhandelaars ( .... of pakken we alleen piraten in de zee van Somalië?)

Goe weer aan de Zuid. Veel chance voor Di Rupo (of zijn opvolger ...) om de centen bijeen te schrapen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111112_015

Steeds meer niet-begeleide minderjarige asielzoekers

Citaat:
Er komen steeds meer niet-begeleide minderjarige asielzoekers naar ons land. De eerste negen maanden van dit jaar werden er al 1.291 geregistreerd. Dat zijn er al bijna 400 meer dan over het hele jaar 2010 en drie keer zoveel als vijf jaar geleden, schrijft de Gazet van Antwerpen zaterdag.
dso thuis

De cijfers komen van het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen. Dat heeft niet meteen een verklaring voor de opvallende stijging. In vergelijking met de maand september van vorig jaar nam het aantal niet-begeleide minderjarige asielzoekers met maar liefst 142 procent toe. Vorig jaar waren er 86, nu 216.

De helft van de jongeren komt uit Afghanistan. In twee op de tien gevallen gaat het om jongeren uit Guinea.

Minister van Justitie Stefaan De Clerck werkte onlangs een initiatief uit waardoor de minderjarigen een voogd kunnen krijgen. Ondertussen hebben 221 van die jongeren al een voogd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 10:42   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nadat we het OCMW van de wereld werden,
zullen we nu ook het internaat, de kostschool, van de wereld worden.

En wat doet de regering? Ze stellen 'voogden' aan.

Niks niet van oplossende, niks niet van preventieve maatregel. Niks zoeken naar 'wie brengt die in hemelsnaam naar hier toe, en hoe pakken we die mensenhandelaars ( .... of pakken we alleen piraten in de zee van Somalië?)

Goe weer aan de Zuid. Veel chance voor Di Rupo (of zijn opvolger ...) om de centen bijeen te schrapen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111112_015

Steeds meer niet-begeleide minderjarige asielzoekers
Die voogden verdienen dan per geklasseerd geval rond de 600 €.
Ken iemand die dit jaar zoal, naar haar eigen zeggen 19.200 € verdiend heeft.
Niets voor jou Schoof?
Ze vragen er nog veel. Maar je moet er wel 3 dagen per week veel voor aan de telefoon hangen.Het duurt ook even voor je ze betalen, maar dat is iedereen gewend die voor de staat werkt.
Je kan ze dan ook bij je thuis de tuin op orde laten zetten of laten koken.
Dat doen ze dan gratis.
Ben je ook van die "dure" dienstencheques verlost.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 10:48   #3
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Die hotels in Brussel zijn nu al voogd van tientallen jongeren.
En aangezien de boel volzit,kunnen ze er alleen af en toe de afwas doen.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 10:57   #4
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

ALs je rondrijdt in Gent, Antwerpen en Brussel dan zie je veel exotische mensen op de straten. Het speelt allemaal in de kaart van de rijken, want het haalt de sociale zekerheid onderuit, want de meesten zitten er ook op. En naderhand kunnen de rijken zeggen, zie je wel, 't werkt niet. Afbouwen die koek !

Ik heb niks tegen mensen die asiel zoeken, maar het zijn er wel erg veel en als je naar de databanken gaat kijken van de politiedistricten, zit het vol van vreemdelingen. Ik zou zelfs zeggen, het merendeel.

We hebben jaren gevochten om ons land te hebben, oorlogen gevoerd met de buren. En nu laten ze iedereen toe in dat land �* volonté. Zo zie je maar, multiculturele samenleving.

Dat kan, maar zorg dan eerst dat andere landen op dezelfde welvaartsvoet zitten en dezelfde ethische normen als ons. Maar zet je deur niet wagenwijd open voor jan en alleman. Dat is problemen zoeken.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 12 november 2011 om 11:02.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 11:01   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
ALs je rondrijdt in Gent, Antwerpen en Brussel dan zie je veel exotische mensen op de straten.

Het speelt allemaal in de kaartvan de rijken, want het haalt de sociale zekerheid onderuit, want de meesten zitten er ook op.

En naderhand kunnen de rijken zeggen, zie je wel, 't werkt niet. Afbouwen die koek !
Zie wel niet in, hoe dit in de kaart van de rijken, of misschien in dit geval, beter gezegd van de werkenden speelt. Het zijn wel de werkenden die de sociale zekerheid moeten betalen.
En dat het systeem niet goed werkt wisten we zo ook al. Daarvoor moeten we onze pensioenen maar eens bekijken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 11:06   #6
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zie wel niet in, hoe dit in de kaart van de rijken, of misschien in dit geval, beter gezegd van de werkenden speelt. Het zijn wel de werkenden die de sociale zekerheid moeten betalen.
En dat het systeem niet goed werkt wisten we zo ook al. Daarvoor moeten we onze pensioenen maar eens bekijken.
De werkenden betalen het geld in de kas. Het aantal op de sociale zekerheid nemen het geld uit die kas. Doordat er te weinig werkenden zijn die in de kas storten, en er teveel geld uit de kas halen, is dat een motief voor de rijken, dat het niet werkt en dat het beter afgeschaft wordt in bepaalde situaties.

En de gepensioneerden zouden beter allemaal hetzelfde pensioen krijgen, sociaal tarief op nutsvoorzieningen, telecommunicatie, huur gratis ziekenzorg en openbaar vervoer. Het probleem is dat de één veel meer pensioen heeft dan den ander. Als ze meer pensioen willen, omdat ze hard werken, moeten ze maar een aanvullende pensioensverzekering afsluiten.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 12 november 2011 om 11:08.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 11:47   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkenden betalen het geld in de kas. Het aantal op de sociale zekerheid nemen het geld uit die kas. Doordat er te weinig werkenden zijn die in de kas storten, en er teveel geld uit de kas halen, is dat een motief voor de rijken, dat het niet werkt en dat het beter afgeschaft wordt in bepaalde situaties.

En de gepensioneerden zouden beter allemaal hetzelfde pensioen krijgen, sociaal tarief op nutsvoorzieningen, telecommunicatie, huur gratis ziekenzorg en openbaar vervoer. Het probleem is dat de één veel meer pensioen heeft dan den ander. Als ze meer pensioen willen, omdat ze hard werken, moeten ze maar een aanvullende pensioensverzekering afsluiten.
...of ambtenaar worden
Maar denk nooit dat het de bedoeling is van zowel de werkenden, als de rijken, om de sociale zekerheid af te schaffen. Wel, om het geld voor te behouden voor degenen die ervoor betalen. Voor de anderen bestaat nog atlijd het ocmw (wat dan bijna even veel geld kost, maar dat is dan weer een ander verhaal).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 12:14   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Die voogden verdienen dan per geklasseerd geval rond de 600 €.
Ken iemand die dit jaar zoal, naar haar eigen zeggen 19.200 € verdiend heeft.
Niets voor jou Schoof?
Ze vragen er nog veel. Maar je moet er wel 3 dagen per week veel voor aan de telefoon hangen.Het duurt ook even voor je ze betalen, maar dat is iedereen gewend die voor de staat werkt.
Je kan ze dan ook bij je thuis de tuin op orde laten zetten of laten koken.
Dat doen ze dan gratis.
Ben je ook van die "dure" dienstencheques verlost.
De Schoof heeft daar absoluut genen tijd voor.

Beetje sport, de hond, de moto, de kleinkinderen en ... binnenkort alweer op overwintering naar Spanje (wees gerust: er is daar ook internet ...).

Een paar procentjes crisisbelasting zal mijn pensioen wel kunnen dragen, maar toch niet teveel en niet te lang a.u.b.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 november 2011, 12:24   #9
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
ALs je rondrijdt in Gent, Antwerpen en Brussel dan zie je veel exotische mensen op de straten. Het speelt allemaal in de kaart van de rijken, want het haalt de sociale zekerheid onderuit, want de meesten zitten er ook op. En naderhand kunnen de rijken zeggen, zie je wel, 't werkt niet. Afbouwen die koek !

Ik heb niks tegen mensen die asiel zoeken, maar het zijn er wel erg veel en als je naar de databanken gaat kijken van de politiedistricten, zit het vol van vreemdelingen. Ik zou zelfs zeggen, het merendeel.

We hebben jaren gevochten om ons land te hebben, oorlogen gevoerd met de buren. En nu laten ze iedereen toe in dat land �* volonté. Zo zie je maar, multiculturele samenleving.

Dat kan, maar zorg dan eerst dat andere landen op dezelfde welvaartsvoet zitten en dezelfde ethische normen als ons. Maar zet je deur niet wagenwijd open voor jan en alleman. Dat is problemen zoeken.
Op tijd en stond uw geestelijke toestand eens laten controleren kan - naar het schijnt - nooit kwaad...

Die wilde migratie op de rijken steken... niettegenstaande de migratie steeds in handen van links geweest is...

Men moet al van slechte wil zijn of...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2011, 12:42   #10
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de moto
Welk type als ik zo indiscreet mag zijn?
Oud 12 november 2011, 14:36   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Welk type als ik zo indiscreet mag zijn?
een licht Japans tourerke ... ik ben multi-opa niewaar. En ja, ik ben altijd in orde met mijn kledij. Bloeddruk 12.5 over 8.5 Hartslag 76 en ik doe het nog bijna iedere dag. (bijna de maandag, bijna de dinsdag, bijna ....)

Oud 12 november 2011, 18:11   #12
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een licht Japans tourerke ... ik ben multi-opa niewaar. En ja, ik ben altijd in orde met mijn kledij. Bloeddruk 12.5 over 8.5 Hartslag 76 en ik doe het nog bijna iedere dag. (bijna de maandag, bijna de dinsdag, bijna ....)
Heb vroeger ook een japans tourer gehad (Pan= een beetje te zwaar om rond de kerktoren te fietsen maar alla)...gelukkig wist ik van mezelf dat ik geen al te beste piloot was...heerlijk...maar dan de hektiek van het werk, kids, kwaai madame enz....een seizoen ni meer gereden en in een opwelling verkocht....spijt...ben overlaatst nog eens op autoscout24 gaan kijken...en heb daar een BMW R1150 bloot gezien...nu bezig met het zachtjes inpraten op de madame...we zullen zien......in ieder geval...motorgroet...rijdt ze Schooffie...und halten Sie immer Vorsicht...
Oud 13 november 2011, 09:28   #13
subocaj

Standaard

Citaat:
De Schoof heeft daar absoluut genen tijd voor.

Beetje sport, de hond, de moto, de kleinkinderen en ... binnenkort alweer op overwintering naar Spanje (wees gerust: er is daar ook internet ...).

Een paar procentjes crisisbelasting zal mijn pensioen wel kunnen dragen, maar toch niet teveel en niet te lang a.u.b.
Moet nog 1 jaar wachten, dan zit ik in India en niet alleen om te overwinteren. Stukken goedkoper dan Spanje en ook alles bij de hand. Poetsvrouw 1$ per dag, tuin onderhoud 2 $ per dag. Taxi 4$ per dag als jij vol tankt. Eten 3 X daags 150$ per maand. Wat is het leven toch mooi als Westerling.
Oud 13 november 2011, 09:36   #14
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...of ambtenaar worden
Maar denk nooit dat het de bedoeling is van zowel de werkenden, als de rijken, om de sociale zekerheid af te schaffen. Wel, om het geld voor te behouden voor degenen die ervoor betalen. Voor de anderen bestaat nog atlijd het ocmw (wat dan bijna even veel geld kost, maar dat is dan weer een ander verhaal).
Nog niet door dat de banken en politici, er met je gestort geld voor de pensioenen en SZ vandoor zijn.
En jij geeft hen nog de kans om er ook nog met het geld van de beroemde 2de pijler vandoor te gaan.
Oud 13 november 2011, 09:44   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Moet nog 1 jaar wachten, dan zit ik in India en niet alleen om te overwinteren. Stukken goedkoper dan Spanje en ook alles bij de hand. Poetsvrouw 1$ per dag, tuin onderhoud 2 $ per dag. Taxi 4$ per dag als jij vol tankt. Eten 3 X daags 150$ per maand. Wat is het leven toch mooi als Westerling.
Dat ruikt teveel naar uitbuiting voor mij. Dat is geen fair trade.

Oud 13 november 2011, 10:09   #16
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is er uitbuiting aan als men de plaatselijke marktprijs volgt?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 10:39   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wat is er uitbuiting aan als men de plaatselijke marktprijs volgt?
Als ge hier het communisme predikt, moogt ge ginder toch wel wat extra drinkgeld geven zeker ??

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 november 2011 om 10:41.
Oud 13 november 2011, 10:53   #18
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge hier het communisme predikt, moogt ge ginder toch wel wat extra drinkgeld geven zeker ??

dan is 'm hypocriet, maar geen uitbuiter.

Ik zie trouwens niet in waarom met ginds de markt moet gaan ontwrichten. Ik heb er ook een hekel aan als mijn buurvrouw drie euro meer dan de gangbare straatprijs voor zwartwerk gaat betalen aan haar zwarte schilder.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2011, 11:25   #19
subocaj

Standaard

Citaat:
Moet toch zorgen dat mijn pensioen van hier toekomt. En maak je niet ongerust over dat drinkgeld. Ik betaal de studiekosten van 2 kinderen van mijn eerste taxichauffeur al 10 jaar. Ongeveer 500 € per kind per jaar.
Zijn oudste zoon studeert volgend jaar af.
Ben al uitgenodigd voor volgend jaar en blijf dan voorgoed daar.
Ik hoop dat ze me goed nieuws geven in december in Leuven en dan zien we wel weer verder.
Is het niet zo, dan ben je waarschijnlijk binnen niet zo lange tijd, van mijn gezaag af.
Oud 13 november 2011, 11:27   #20
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dan is 'm hypocriet, maar geen uitbuiter.

Ik zie trouwens niet in waarom met ginds de markt moet gaan ontwrichten. Ik heb er ook een hekel aan als mijn buurvrouw drie euro meer dan de gangbare straatprijs voor zwartwerk gaat betalen aan haar zwarte schilder.
Zie mijn antwoord aan de schoof en praat dan verder over hypocrieten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be