Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2012, 07:12   #1
D.J.G.
Burger

D.J.G.'s schermafbeelding

Standaard Fukushima Reactor 4-Oplossing

Dit is wat ik dacht na dat ik vernam dat reactor 4 instorting gevaar betekent.

Om het gebouw langs buiten te versterken met metalen contstructie tegen instorting, het gebouw dragend.

Maar ook om kussen met lucht in het gebouw te plaatsen en een cocoon rond de staven dat er liggen op verdieping 2.

Dit is het enige wat ik zie als oplossing, zien jullie dit zitten?
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 08:13   #2
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.J.G. Bekijk bericht

Om het gebouw langs buiten te versterken met metalen contstructie tegen instorting, het gebouw dragend.

Maar ook om kussen met lucht in het gebouw te plaatsen en een cocoon rond de staven dat er liggen op verdieping 2.

dat is allemaal niet nodig hoor, niet teveel de pers geloven. Op instorten betekent dat er barstjes inzitten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 18:53   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is allemaal niet nodig hoor, niet teveel de pers geloven. Op instorten betekent dat er barstjes inzitten.
Er zitten zelfs geen barstjes in. 2 meter gewapend beton kan wel iets verdragen hoor. Het bad is trouwens al extra gestut zodat de krachten meer op de dikke betonnen muren rond de reactor terechtkomen en minder op de buitenmuren (die moeten gedeeltelijk gesloopt worden).
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2012, 18:54   #4
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Welke staven liggen er op verdieping 2?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 16:36   #5
D.J.G.
Burger

Standaard

één of andere reactor staven dat nucleair zijn en dat bloot liggen en dus niet ingepakt. Duizenden. Meer weet ik er niet van. Interessante vraag. Ik had ook graag details over binnen en buiten de reactor maar berichtgeving is zo oppervlakkig. Sorry van de soort staven en de hoeveelheid ben ik vergeten.
Oud 8 mei 2012, 16:39   #6
D.J.G.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

Het gaat wel om nog een Tsunami of een arrdbeving dat dat heeeeel gevaarlijk kan worden voor de weeereld

Oud 8 mei 2012, 16:46   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Japan heeft héél verantwoord het nbeluit genomen om alle kerncentrales zo vlug mogelijk te sluiten - zoals hetzelfde besluit dat reeds ib Duitsland genomen is.

Volgens de speltheorie is het een kwestie van tijd voordat alle kerncentrale's op deze planeet gesloten zullen zijn.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 16:49   #8
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
één of andere reactor staven dat nucleair zijn en dat bloot liggen en dus niet ingepakt. Duizenden. Meer weet ik er niet van. Interessante vraag. Ik had ook graag details over binnen en buiten de reactor maar berichtgeving is zo oppervlakkig. Sorry van de soort staven en de hoeveelheid ben ik vergeten.
Ben je nu al zat of zo? Wat een taal .

Ik ben er ferm gerust in dat de Japanners de boel wel opgelost krijgen. In de jaren tachtig was men tot veel minder in staat en al bij al hebben de Soviets hun ramp relatief goed opgelost (als je de invloed op de wereld bekijkt, bedoel ik uiteraard).
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 17:17   #9
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zitten zelfs geen barstjes in. 2 meter gewapend beton kan wel iets verdragen hoor. Het bad is trouwens al extra gestut zodat de krachten meer op de dikke betonnen muren rond de reactor terechtkomen en minder op de buitenmuren (die moeten gedeeltelijk gesloopt worden).
Geen gevaar dus...Cool !...
Euh...En als er een nieuwe aardbeving en/of tsunami is ? Wat dan ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 17:18   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Hebt U deze tekst met Babelfish vertaald?

In alle geval.

Een reactor van het BWR type, zelfs half gesmolten stort niet zomaar in. 't Is geen Sojet RMBK, en zelfs die storten niet in (neen, die exploderen eerder)
Hetgeen zo'n "paniek" veroorzaakt bij de greenpissers en dergelijke is het afkoelbassin met gebruikte brandstofstaven.
Omdat elke vorm van nucleaire opslag en verwerking verketterd wordt door dergelijke groensels en hun politieke cornuiten, word veel gebruikte -goed recycleerbare- kernbrandstof in de kerncentrales zelf opgeslagen, in afkoelbassins normaal voorzien om de hoog radioactieve net gebruikte kernbrandstof tijd te geven om af te koelen. Zowel in temperatuur en radioactiviteit om gemakkelijker, goedkoper en niet onbelangrijk, veiliger vervoerd te kunnen worden.

Wat betreft het steunen van het gebouw met een extern stalen skelet. Als het effectief zoden aan de dijk brengt, dan zullen we dat zien verschijnen.

Het overkoepelen van de hele zooi met een opblaasbare "iglo". Daar is al eerder over gespeculeerd.
En het is al voorgedaan in andere situaties.
Het nadeel hiervan is dat de hele installatie in een lichte overdruk staat. Op zichzelf geen probleem. Maar als er een deftig lek in die koepel zou ontstaan, dan ontsnapt die lucht waarmee de iglo is opgeblazen, en zeer waarschijnlijk zal die langgerekte scheet dan wel wat radioactief materiaal verspreiden.

Een alternatief is zo'n opblaaskoepel af te werken met beton. Ook hier zijn veel voorbeelden van.
Oud 8 mei 2012, 17:22   #11
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Japan heeft héél verantwoord het nbeluit genomen om alle kerncentrales zo vlug mogelijk te sluiten - zoals hetzelfde besluit dat reeds ib Duitsland genomen is.

Volgens de speltheorie is het een kwestie van tijd voordat alle kerncentrale's op deze planeet gesloten zullen zijn.
Citaat:
...In maart 2009 waren er wereldwijd 436 kerncentrales in gebruik, waarvan 197 in Europa., zo stelt het Zwitserse onderzoeksinstituut Prognos
.http://www.bosbouwbeleggingen.nl/bos...ncentrales.php

Nu nog hopen dat geen enkele van die 436 centrales ondertussen ontploft, inéénzakt en wat weet ik nog allemaal...
Oud 8 mei 2012, 17:24   #12
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hebt U deze tekst met Babelfish vertaald?

In alle geval.

Een reactor van het BWR type, zelfs half gesmolten stort niet zomaar in. 't Is geen Sojet RMBK, en zelfs die storten niet in (neen, die exploderen eerder)
Hetgeen zo'n "paniek" veroorzaakt bij de greenpissers en dergelijke is het afkoelbassin met gebruikte brandstofstaven.
Omdat elke vorm van nucleaire opslag en verwerking verketterd wordt door dergelijke groensels en hun politieke cornuiten, word veel gebruikte -goed recycleerbare- kernbrandstof in de kerncentrales zelf opgeslagen, in afkoelbassins normaal voorzien om de hoog radioactieve net gebruikte kernbrandstof tijd te geven om af te koelen. Zowel in temperatuur en radioactiviteit om gemakkelijker, goedkoper en niet onbelangrijk, veiliger vervoerd te kunnen worden.

Wat betreft het steunen van het gebouw met een extern stalen skelet. Als het effectief zoden aan de dijk brengt, dan zullen we dat zien verschijnen.

Het overkoepelen van de hele zooi met een opblaasbare "iglo". Daar is al eerder over gespeculeerd.
En het is al voorgedaan in andere situaties.
Het nadeel hiervan is dat de hele installatie in een lichte overdruk staat. Op zichzelf geen probleem. Maar als er een deftig lek in die koepel zou ontstaan, dan ontsnapt die lucht waarmee de iglo is opgeblazen, en zeer waarschijnlijk zal die langgerekte scheet dan wel wat radioactief materiaal verspreiden.

Een alternatief is zo'n opblaaskoepel af te werken met beton. Ook hier zijn veel voorbeelden van.
En hebben ze je raad opgevolgd in Fukushima ? Word er werk van gemaakt ?
Oud 8 mei 2012, 17:29   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Geen gevaar dus...Cool !...
Euh...En als er een nieuwe aardbeving en/of tsunami is ? Wat dan ?
Worst case scenario is dat 30km -3000km²- rond Fukushima een natuurgebied opgericht gaat worden. Net zoals dat bij Tjernobyl is gebeurd.

Best case scenario is dat een nieuwe monstertsunami alles ver in zee spoelt.

Maar het zal iets tussenin zijn, met natuurlijk " de wereld vergaat" paniekberichten van groene jongens en rampengeile media.
Oud 8 mei 2012, 17:33   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hebben ze je raad opgevolgd in Fukushima ? Word er werk van gemaakt ?
Ik heb nog steeds geen fondsen ontvangen van de paniekzaaiers hier om zelf eens te gaan kijken en meten.

En natuurlijk zijn ze er werk van aan't maken. Het zou politieke zelfmoord zijn op internationale schaal om niks te doen. Zelfs de Sovjets durfden dat soort van grappen niet meer aan.
Oud 8 mei 2012, 17:39   #15
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb nog steeds geen fondsen ontvangen van de paniekzaaiers hier om zelf eens te gaan kijken en meten.

En natuurlijk zijn ze er werk van aan't maken. Het zou politieke zelfmoord zijn op internationale schaal om niks te doen. Zelfs de Sovjets durfden dat soort van grappen niet meer aan.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat ze daar serieus aan de slag zijn. Maar ik ben wantrouwig. Onheilsprofeten geloof ik niet zomaar, maar mensen die mij zeggen dat het zo een vaart niet loopt evenmin.
Er is nu éénmaal heel veel geld mee gemoeid, en dan worden er dikwijls de idiootste dingen gedaan.
Oud 8 mei 2012, 17:39   #16
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worst case scenario is dat 30km -3000km²- rond Fukushima een natuurgebied opgericht gaat worden. Net zoals dat bij Tjernobyl is gebeurd.

Best case scenario is dat een nieuwe monstertsunami alles ver in zee spoelt.

Maar het zal iets tussenin zijn, met natuurlijk " de wereld vergaat" paniekberichten van groene jongens en rampengeile media.
Tis nie dat er radioactief iood, cesium e.d. in het drinkwater terecht komen of kunnen overwaaien en neerdalen he. Oep, ah ja, toch wel.

Tzal het einde van de wereld nie zijn, noch die van de mensheid, maar aangenaam is anders.
Oud 8 mei 2012, 17:42   #17
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Tis nie dat er radioactief iood, cesium e.d. in het drinkwater terecht komen of kunnen overwaaien en neerdalen he. Oep, ah ja, toch wel.

Tzal het einde van de wereld nie zijn, noch die van de mensheid, maar aangenaam is anders.
Inderdaad. http://www.refdag.nl/kinderen_die_er...issen_1_166092
Oud 8 mei 2012, 17:43   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu nog hopen dat geen enkele van die 436 centrales ondertussen ontploft, inéénzakt en wat weet ik nog allemaal...
Op 70 jaar kernreactoren zijn er al verschrikkelijk veel reactoren ontploft, ineengezakt en watdanook...

Met de gekende militaire meltdowns erbij, kom ik aan een 30 tal, waarvan er maar een paar effectief miserie veroorzaakt hebben buiten de installaties.
En de hoofdmoot van die miseriemakers waren dan Sovjet/oostblok rampgevallen.
Oud 8 mei 2012, 17:49   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Zeker dat het geen Softenon of TCDD kinderen zijn?

Zijn er meer van dan Tjernoboelekes.
Oud 8 mei 2012, 17:49   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Er is inderdaad steenkool genoeg.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be