![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() zolang die bom niet ontploft is zulluen de vlamingen altijd tweederangsburgers zijn in dit land,endat is ook door medewerking van de vlamingen zelf,die gepaaid worden met adellijke titels en schouderklopjes.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Komaan Belgicisten , geen reply op deze post ??
Misschien omdat de koninklijke familie zelf nog geen 2 zinnen achter elkaar kan uitspreken in het nederlands ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die akkoorden zijn mede door vlamingen 'bedongen'.
Mijn schuld is het niet dat jullie suffe knullen aan de onderhandelingstafel afvaardigen. Ik spreek in Brussel steeds en overal nederlands, en dat zonder al die kweddelen te ondervinden, waar jullie toch zo graag over janken. Sta op uw rechten en ge zult gerespecteerd worden.
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Weet je,
ik spreek Nederlands, om het even waar ik ben. Ik spreek Frans als ze het Nederlands niet begrijpen, Engels als dat nodig is. En als het echt moet pers ik er luttele woordjes Duits uit. En dat allemaal in Brussel, het Engels heb ik er al het meeste nodig gehad. Ik ken Walen, en Brusselaars die hun Nederlands beter beheersen dan ik mijn Frans (en met beter bedoel ik veel beter). En als het echt niet gaat is de afspraak eenvoudig, ik spreek Nederlans en de echt onbegrijpbare woorden probeer ik uit te leggen. Zij spreken Frans en de voor mij onbegrijpelijke zaken proberen zij goed uit te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het punt is dat niet alleen wij maar ook onze politici zich aan de (taal)wet moeten houden. Ze leggen echter steevast zelfs het advies van de Raad van State langs zich neer.
Het is niet fraai dat jullie altijd de schuld bij de Vlaamsgezinde onmachtigen leggen inplaats van bij Vlaamsvijandige ministers die hun macht misbruiken. Als jullie er alle kritiek over wegwuiven zijn jullie in hetzelfde bedje ziek. Wat raar toch dat het altijd weer "Vlamingen" zijn zoals Superstaaf en Merel die niet merken dat er eerder bedongen VLAAMSE rechten met de voeten worden getreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een volk heeft de leiders die het verdient. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Als we niet opkomen voor onze rechten noemen ze ons onmachtig.
En als we het wel doen worden we flaminganten genoemd en zijn we slecht. Go figure ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals onze zogenaamd verkozen politici ons te pakken nemen. Jullie zijn dus geen haar beter dan zij. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft stemt iedereen blanco. Je weet best dat ik ook en vooral op andere manieren inspraak wens dan via vertegenwoordigende democratie, maar dat willen zelfs de Nieuwe Vlaamsche Alliantisten niet van weten. Je weet dus vooraf welk vlees je in de vlaamse kuip gaat krijgen: lichtjes bedorven tweedekeusgehakt!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Om hier te zagen en klagen dat je door de walen bestolen en in de hoek geduwd wordt is uiteraard stukken makkelijker....... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet rond de hete brij draaien Staaf!
Jij stemde en niet voor maar bent toch lekker blij dat die niet door jou verkozen politici ons er gedurig aan tussen nemen. Fijne moraal als je het mij vraagt. Ik stemde er trouwens ook niet voor maar toch moet ik hun voortdurend verraad ondergaan! Hou dus maar op met alle Vlamingen te verwijten dat ze de politici hebben die ze verdienen. Je weet verdomd goed dat we NIET de politici hebben die wij verdienen, juist door het systeem van JOUW geliefde Belgenland! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Jongen, ik woon tegen de taalgrens, ik moet mijn fiets maar nemen , 5 minuten rijden en ik ben er.
Ik sta dus op de frontlinies !! ( ben ik nu een oostfronter ??? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |