![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit mailtje stuurde ik naar Panasonic:
Hallo, Ik heb een Panasonic breedbeeld TV en HD-recorder. Als ik een programma opneem en daarna weer afspeel is het in superbreedbeeld en geen 16:9. Ik zie dus twee zwarte balken boven en onder. Een normale DVD wordt wel goed afgespeeld. Enig idee hoe dat zou kunnen ? Iets met de instellingen ? antwoord Panasonic: De genoemde DVD-recorder ontvangt een zgn. breedbeeldindentificatiesignaal (WSS); dit signaal wordt door de kabelaanbieder meegezonden. Na opname is beeldvullende weergave - zonder zwarte balken - alleen mogelijk als de recorder via scart of component is aangesloten op de tv. Wanneer de recorder via HDMI is aangesloten, blijven de zwarte balken zichtbaar. Dit wordt veroorzaakt doordat het volledige signaal (uitzending + WSS) gecomprimeerd wordt en digitaal op de tv wordt aangeboden (via HDMI). De tv kan vervolgens het volledige signaal weergeven, maar heeft geen mogelijkheid om het WSS apart te herkennen en daarna in het beeld te verwerken. Via scart blijft de opname bestaan uit twee (analoge) bestanden, de uitzending en het WSS, en zal het opgenomen programma beeldvullend weer te geven zij. En daar kon ik het mee doen, vooral omdat de HD gewoon via scart is aangesloten. Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 28 november 2011 om 21:51. |
![]() |
![]() |