Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2011, 07:40   #1
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard Wereldoorlog III lijkt dichterbij dan ooit...

Misschien ben ik de enige, maar ik krijg koude rillingen op mijn rug en een ENORM déja-vu gevoel als ik hetvolgende artikel op de Daily Press lees... :

http://www.express.co.uk/posts/view/...kill-off-pound

'Join or die!' is blijkbaar het motto daar in Duitsland... Well, I'd rather die...

Zo om de 50 jaar worden ze daar eens zot en moeten ze weer een lesje krijgen in nederigheid
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 08:01   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
Misschien ben ik de enige, maar ik krijg koude rillingen op mijn rug en een ENORM déja-vu gevoel als ik hetvolgende artikel op de Daily Press lees... :

'Join or die!' is blijkbaar het motto daar in Duitsland... Well, I'd rather die...

Zo om de 50 jaar worden ze daar eens zot en moeten ze weer een lesje krijgen in nederigheid
Too late for goodbyes.

The game is on.

'Join or die' is het motto doorheen Europa.

Beware, Europese tecnocratische monarchie ahead...

En maak U niet teveel zorgen, WWIII begint nog niet, wat U nu ziet is
fearmongering of de mensen schrik aanjagen zodat ze al deze groteske onzin aanvaarden. Pakt dat anders uit kan U inderdaad wel onweer verwachten.

Maar Uw deja-vu is meer dan terecht.

Sommigen beweren dat een deja-vu een psychische stoornis is.
Ik ben daar niet steeds met akkoord.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 19 november 2011 om 08:13.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 10:08   #3
Stingray
Banneling

Standaard

Ik denk dat WWIII een mogelijk en niet te onderschatten scenario is, maar niet omwille van de redenen in het artikel.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 11:14   #4
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik denk dat WWIII een mogelijk en niet te onderschatten scenario is, maar niet omwille van de redenen in het artikel.
Hoe zie jij het evolueren, en welke scenario's? Welke landen?

Enerzijds heb je nu de Noord-Europese en de zuid-Europese tegenstellingen, maar even goed nog steeds Oost vs. West, of in deze de axis Duitsland - Frankrijk - Italië - Griekenland (laatste twee ahw overgenomen) en bondgenoten vs UK, USA,...
Oud 19 november 2011, 12:37   #5
Stingray
Banneling

Standaard

In het oude continent zijn er geen redenen meer voor een oorlog. Men weet dat men meer te verliezen heeft dan te winnen.

De nieuwe oorlog zal in de andere continenten uitgevochten worden, m.a.w. daar waar er grondstoffen zijn. In casu, Afrika, M-Oosten. Mogelijk in China imo.
Oud 19 november 2011, 12:58   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het zou in een w to w scenario tot een oorlog kunnen leiden of in ieder geval tot uittreden van het UK uit de unie.

Een feit dat naar mijn mening toch op de lijst der toekomstige gebeurtenissen staat.
Ik denk ook dat de UK haar ambassades en consulaire vesitigingen in alle eurolanden opruimt en alleen die in Parijs aanhoudt.
Dat bewijst wel het noieuwe paspoortenbesluit.
Oud 19 november 2011, 14:38   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Groot-Brittanie is geen militaire macht van betekenis meer.....Meer nog,de multi-culturele maatschappij GARANDEERT dat het Britse leger geen geoliede machine meer kan worden waarbij de English/Scots/Welsh/Irish in goedmoedige concurrentie,meestal in hun eigen,trotse regimenten ,zo een geduchte vechtmachine konden vormen....

De Royal Navy verandert nu snel in een bewapende vissersvloot...tot in de kern getroffen door de besparingen.Het gaat niet alleen over aantallen en types schepen,maar ook over de mensen.De RN wordt steeds minder aanlokkelijk voor de knapsten.

Tegenwoordig worden Britse regimenten in hun eigen "home town" bespot door de jonge mannelijke bevolking (veelal van niet Europese afkomst) bij parades.

Wat de pogingen van Premier Cameron betreft om ook zijn zegje te doen omtrent de Euro.Het VK zit niet bij de Euro-groep en moet dus zwijgen.Duitsland en Frankrijk doen ook geen openbare uitspraken omtrent de lamlendige Britse economie.Het Merkozy-team heeft echt al genoeg te doen,dan rekening te houden met de eilandbewoners....
Mevrouw Merkel heeft dat deze keer nog diplomatisch laten weten,ik neem aan Sarkozy ook.....

Laatst gewijzigd door kelt : 19 november 2011 om 14:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 16:24   #8
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Groot-Brittanie is geen militaire macht van betekenis meer.....Meer nog,de multi-culturele maatschappij GARANDEERT dat het Britse leger geen geoliede machine meer kan worden waarbij de English/Scots/Welsh/Irish in goedmoedige concurrentie,meestal in hun eigen,trotse regimenten ,zo een geduchte vechtmachine konden vormen....

De Royal Navy verandert nu snel in een bewapende vissersvloot...tot in de kern getroffen door de besparingen.Het gaat niet alleen over aantallen en types schepen,maar ook over de mensen.De RN wordt steeds minder aanlokkelijk voor de knapsten.

Tegenwoordig worden Britse regimenten in hun eigen "home town" bespot door de jonge mannelijke bevolking (veelal van niet Europese afkomst) bij parades.

Wat de pogingen van Premier Cameron betreft om ook zijn zegje te doen omtrent de Euro.Het VK zit niet bij de Euro-groep en moet dus zwijgen.Duitsland en Frankrijk doen ook geen openbare uitspraken omtrent de lamlendige Britse economie.Het Merkozy-team heeft echt al genoeg te doen,dan rekening te houden met de eilandbewoners....
Mevrouw Merkel heeft dat deze keer nog diplomatisch laten weten,ik neem aan Sarkozy ook.....
Hmmm... en ik die dacht dat de sterkte van GB net was dat het eenheden van overal ter wereld kon recruteren, zoals bijvoorbeeld de Gurkhas?
Het is waar dat de militaire macht van GB enorm, enorm verkleind is... Maar ik wil de eerste 'paki' nog zien die bijv mijn neef (veteraan Irak, Afghanistan) zou uitlachen )
Je andere punten onderschrijf ik ook wel, behalve die laatste.

GB zit mss niet bij de 'euro groep', maar betaalt wél mee voor falende landen in die euro groep, zoals ierland, griekenland, italië, portugal,... Zowel via het ECB als via het IMF zijn al gigantische bedragen van GB naar europa gevloeid.

Maar wees gerust, de kan gaat zolang tewater dat ze barst. Cameron heeft geen 'backbone', en zal allicht binnenkort vervangen worden door iemand die wél opkomt voor de 'eilandbewoners', en exit GB uit Europa = einde Europese Unie, neem dat maar van mij aan.

Laatst gewijzigd door UnionJack : 19 november 2011 om 16:34.
Oud 19 november 2011, 16:31   #9
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmmm... en ik die dacht dat de sterkte van GB net was dat het eenheden van overal ter wereld kon recruteren, zoals bijvoorbeeld de Gurkhas?
Het is waar dat de militaire macht van GB enorm, enorm verkleint is... Maar ik wil de eerste 'paki' nog zien die bijv mijn neef (veteraan Irak, Afghanistan) zou uitlachen )
Je andere punten onderschrijf ik ook wel, behalve die laatste.

GB zit mss niet bij de 'euro groep', maar betaalt wél mee voor falende landen in die euro groep, zoals ierland, griekenland, italië, portugal,... Zowel via het ECB als via het IMF zijn al gigantische bedragen van GB naar europa gevloeid.

Maar wees gerust, de kan gaat zolang tewater dat ze barst. Cameron heeft geen 'backbone', en zal allicht binnenkort vervangen worden door iemand die wél opkomt voor de 'eilandbewoners', en exit GB uit Europa = einde Europese Unie, neem dat maar van mij aan.
Ik zie niet waarom dat het einde van de EU zou betekenen.

En wat gaat de UK doen. Gaan klagen bij de VS ? Die hebben al evenmin een nagel om aan hun gat te krabben
Oud 19 november 2011, 16:36   #10
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zie niet waarom dat het einde van de EU zou betekenen.

En wat gaat de UK doen. Gaan klagen bij de VS ? Die hebben al evenmin een nagel om aan hun gat te krabben
Ipv unificatie drijft de EU haar lidstaten steeds verder en verder uit elkaar, misschien is je dat nog niet opgevallen...
Wat de UK gaat doen? Zich richten op de wereld (groeimarkten,...) in plaats van op het wegkwijnende Europa waar geen toekomst meer is.
Oud 19 november 2011, 16:39   #11
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ipv unificatie drijft de EU haar lidstaten steeds verder en verder uit elkaar, misschien is je dat nog niet opgevallen...
Wat de UK gaat doen? Zich richten op de wereld (groeimarkten,...) in plaats van op het wegkwijnende Europa waar geen toekomst meer is.
Zich richten op de groeimarkten ? Met wat ? Met bedrijven naar daar te laten gaan ? Als je het nog niet gemerkt moest hebben, jullie zit net zozeer in de shit als de rest en jullie staatsschuld liegt er niet om. En dat is niet de schuld van de EU.

Niet dat ik fan ben van de EU, maar je slaat de bal serieus mis. Lijkt wel dat je een beetje serieus misgeïnformeerd bent door al die Engelse brol die je te lezen krijgt.

MAAR, jullie kunnen vast en zeker nog wat geld gaan opdoen wanneer jullie samen met de VS Iran binnenvallen. Jullie land zal jullie dankbaar zijn
Oud 19 november 2011, 16:44   #12
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zich richten op de groeimarkten ? Met wat ? Met bedrijven naar daar te laten gaan ? Als je het nog niet gemerkt moest hebben, jullie zit net zozeer in de shit als de rest en jullie staatsschuld liegt er niet om. En dat is niet de schuld van de EU.

Niet dat ik fan ben van de EU, maar je slaat de bal serieus mis. Lijkt wel dat je een beetje serieus misgeïnformeerd bent door al die Engelse brol die je te lezen krijgt.

MAAR, jullie kunnen vast en zeker nog wat geld gaan opdoen wanneer jullie samen met de VS Iran binnenvallen. Jullie land zal jullie dankbaar zijn
Ja, maar hoe komt dat? Europa bepaalt het handelsbeleid van élk land in de Europese Unie hé! GB mag geen handel drijven zoals het zelf wil, of met wie het wil. Het mag maar een dergelijk sterke of zwakke munt hebben,...
Terwijl een land net in staat moet zijn om zijn valuta desgewenst te devalueren!

Ons land zal België dankbaar zijn voor zijn wapens.
Oud 19 november 2011, 16:46   #13
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

honger naar meer winst is geen unificatie van volkeren. De eu houdt zich niet bezig met unificatie, enkel met winstpercentages. Dat het zo fout loopt kan het kleinste kind inzien, doch zij met controle verdienen er goed aan dus willen zij niet ophouden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 16:50   #14
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
honger naar meer winst is geen unificatie van volkeren. De eu houdt zich niet bezig met unificatie, enkel met winstpercentages. Dat het zo fout loopt kan het kleinste kind inzien, doch zij met controle verdienen er goed aan dus willen zij niet ophouden.
Inderdaad, en wie heeft er de controle in de EU? Duitsland, met de Fransen er bij. Jammer dat ze wel meedoen, maar net zo goed slachtoffer gaan worden van de Duitse hebzucht (alweer)
Oud 19 november 2011, 16:55   #15
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie zit er achter die strontgazet?
Oud 19 november 2011, 16:57   #16
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wie zit er achter die strontgazet?
Eén of andere moslimterrorist met ne langen baard.
Oud 19 november 2011, 16:58   #17
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén of andere moslimterrorist met ne langen baard.
Tegenwoordig vriendjes he jongen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 19 november 2011 om 16:58.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 17:19   #18
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:

WWIII is al bezig, currency wars, strijd om natural resouces, enz. Het moet alleen nog echt volledig losbarsten.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:08   #19
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons land zal België dankbaar zijn voor zijn wapens.
Wapenindustrie in BE ? Hm
Oud 19 november 2011, 20:16   #20
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
WWIII is al bezig, currency wars, strijd om natural resouces, enz. Het moet alleen nog echt volledig losbarsten.
Dat komt er. Zodra de climat change de poolroute compleet bevaarbaar heeft gemaakt. Panama, Suez, Midden-Oost, India .... kortom, het zuiden kan het vertikken.

Intussen pompen Denemarken, Canada en Rusland de poolbodem leeg ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be