![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schiphol tankt vanaf 2017 vliegtuigen vol met frietvet
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...frietvet.dhtml Ahaaaa , handige oplossnig ivm afval !! Maa wat ivm uitlaaatgas of .... ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kan natuurlijk. De vraag is: wat gebeurt er nu met dat afval? Dat wordt vandaag, tenminste bij ons, niet zomaar weggegooid. Het wordt gebruikt als brandstof in de cementovens in Wallonië. Als je het afgewerkt frietvet voor andere doeleinden gebruikt moeten die cementovens op zoek naar andere brandstof, mogelijk wordt dat gewoon gas of olie. De luchtvaart kan dan misschien wel scoren met groene punten, maar uiteindelijk hebben we niets gewonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Als het vliegtuig start heb je niet meer die 'walmende petroleumkachel' lucht maar de heerlijke geur van een echte frituur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We krijgen dat vettige regen ipv zure regen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() horeca , thuisfrituuurafval , ....
isnu oook al vettig ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Hilarisch citaat uit het artikel, dat mooi weergeeft hoeveel journalisten nadenken over iets voor ze het publiceren:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() da belooft
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeloofwaardig natuurlijk dat men 100% zou kunnen "pseudo-groen" tanken,altijd en overal....temeer daar de bestaande afvalstromen van afgewerkte olien en vetten al(lang) in gebruik en gevraagd zijn....
Aan de uitstoot verandert er,voor zover ik begrijp,niks,want in de brandstoftanks komt er kerosine(het voorzetsel "bio" is er gewoon om aan te duiden dat het niet uit aardolie komt).Kerosine is kerosine. Laatst gewijzigd door kelt : 2 juli 2012 om 05:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou het voor elkaar kunnen krijgen, als men alle frietvet uit Nederland veresterd naar Kerosine, en het aantal vluchten uit Schiphol halveert, en vooral, geen korte afstandsvluchten meer laat uitvoeren.
BinnenEuropese vluchten zijn zowiezo redelijk verspillend. Opstijgen en landen zijn de hoofdmoot van de brandstofkosten uiteindelijk. je kan verdomd veel minuten vliegen op hoogte voor elke minuut van die delen van de vlucht. We hebben het ideale milieuvriendelijke transportmiddel voor zulke zaken, electrische treinen.