![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor wat hoort wat.
Mensen in loonverband betalen 60% van hun inkomen aan de staat. Daarvan verwacht de burger dat de staat zijn sociale verworvenheden ondersteunt. Het is bekend dat de bedrijven in België die winst maken, amper 7% betalen aan belastingen. Inderdaad 7 procent, U leest het goed. De liberale partij met hun petekind De Croo, de rechtse N-VA, sturen aan op een totale afbouw van de sociale verworvenheden. Niet moeilijk ze eten uit de handen van Unizo, VBO enz Voor een liberaal is IEDERE sociale verworvenheid , een doorn in het oog. Want hoe goedkoper de werkkrachten, hoe minder kosten voor het bedrijf. Hoe meer flexibel men kan zijn met werkkrachten, hoe meer men mensen kan gebruiken als een nummer. Europa dicteert de wetten in België. Maar er is nooit een sociaal Europa geweest. Ons land heeft een heel goed uitgebouwd sociaal systeem, en nu moeten wij van Europa dat systeem afbouwen. Gedaan met de indexkoppeling, gedaan met alle sociale beschermingen. Want het is te duur ?! Nu is het crisis. Waardoor ? Het is een financiële crisis, waar grote financiële middens, 10 tal jaren lang, woekerwinsten hebben gehaald uit het gokken, kapitaliseren met geld. Nu laten ze de gewone man boeten voor hun eigen corrupte gokschandalen. De gewone man moet maar besparen, maar zij hebben TIENTALLEN jaren financieel gefoefeld en de markten gemanipuleerd, woekerwinsten opgestreken en de maatschappij uitgezogen. Tot op vandaag keren ze nog altijd grote bonussen uit aan de managers. Het blijft ! Maar in dat hele verhaal is de verzieking niet de uitgaven, de budgetten. Akkoord sommige regeringen hebben het een beetje te bont gemaakt, en moeten wat reguleren, maar goed. Neen, de zieke plek is het geld zelf. Het geld is uitgehold, regeringen persen zomaar geld bij. Geld is niet meer gekoppeld aan het goud en zo kunnen grote financiële middelen gewoon frauderen met geld. Gewoon bijpersen ! En de gewone man in de straat betaalt met dat geld en ziet dat zijn geld gewoon minder koopkracht heeft. Dan is er nog onze grenzen in Europa. Die staan wijd open voor de invoer van goedkope producten uit China, India enzomeer. Landen waar mensenrechten worden geschonden, landen waar er weinig tot geen sociale zekerheid is. Bedrijven verhuizen nar die landen om te produceren en in Europa af te zetten. Dat is commerciële roofbouw van Europa. Hoe kan een leider, een regering een sociaal, ethisch verantwoord, beleid voeren als hij niet autonoom is ? Als hij gebonden is aan het geld, de financiële markten. Zelfs de werkgevers. Er is minder en minder werk. Er is ook minder en minder geld beschikbaar tegen laag rente tarief, want iedereen heeft nu blijkbaar geld nodig. Wat zien we ? * Geen geld meer voor het zorgen van de natuur, de aarde * Geen geld meer voor Kyoto * Geen geld meer voor sociale ondersteuningen * Regeringen plooien naar werkgevers * Regeringen besparen op de kap van de gewone man En dit alles zal van kwaad tot erger gaan, want het geld is dusdanig uitgehold, dat er meer en meer besparingen zullen zijn. Mensen zullen revolteren en het resultaat zal zijn dat dit nog meer een negatieve spiraal zal zijn. Dat is niet de oplossing. De vrije markteconomie faalt als bepaalde landen, alle sociale rechten schaden en tegen dumpprijzen hun goederen en diensten leveren in een land, die wel alles correct betaald aan de bevolking. Nu is het zo dat 60% van het loon van de werknemers betaald wordt aan de staat, en wat blijkt, de mensen moeten nog langer werken, hun kinderen zullen kunnen fluiten naar werkloosheidsuitkeringen, wachtuitkeringen. Want de regering zal alleen maar meer en meer willen. Dit terwijl grote bedrijven maar 7% belastingen betalen. En zij de grootste mond opzetten aan de tafel. En dat terwijl vakbonden alleen maar betogen, en dan afwachten om toch nog iets uit de brand te slepen ? Een aalmoes ? Vakbonden lees dit goed. Kijk naar Griekenland, Spanje, Italie. Mensen komen op straat en regeringen doen TOCH hun zin. Wordt het niet eens tijd om een nieuwe strategie in te voeren ? Gerichte boycott ? Wordt het niet eens tijd dat jullie meer efficiëntie aan de dag leggen ? U lijkt me zo stuf, traag. U lijkt me als een schooier die bedelt om een aalmoes bij regering en werkgever. En intussen staat de gewone man in de straat in de kou, terwijl hij meer dan de helft van zijn loon betaalt aan de staat. Laatst gewijzigd door JurgenD : 4 december 2011 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Er zijn geen gewone mannen meer in de straat.
De armoede beperkt zich tot nog geen 15% van de bevolking. De rest heeft het vrij tot behoorlijk tot zeer goed. Dat is dus een meerderheid van 85% Geen brand roepen dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De schuld van iedere werknemer groeit evenredig met de schuld naar iedere werkloze / uitkering toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Klep toe. Antwoord op het artikel en niet terzijde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is onzin om beide groepen tegen elkaar uit te spelen, want ik zeg dat er minder werk zal zijn in de toekomst. Draai of keer het. En dit argument wordt gewoon gebruikt door de rechtse vleugel om de sociale verworvenheden af te bouwen, zodat zij nog meer de mensen kunnen uitbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Sociale afbouw, maar 60% dragen we af van het loon De OS heeft natuurlijk niet door dat de vakbonden vermoedelijk hieraan de grootste fout hebben... Of vindt hij dat het de schuld is van de werkgever dat - niettegenstaande deze de hoogste loonkosten van de wereld heeft (of het scheelt niet veel) -60% van het loon naar de staat gaat... en dat we bij de laagste nettolonen en de kleinste pensioenen hebben? ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 4 december 2011 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat U tegen argumenteert en stopt met Uw persoonlijke aanvallen. Je bent gelijk een klein kind. Iedereen kan zijn eigen visie hebben, maar gewoon maar persoonlijk aanvallen, is niet matuur. Stop er gewoon mee man, met Uw puberaal gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() -------- En zou U stilletjesaan niet gaan stoppen met.... uw persoonlijke aanvallen? ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 4 december 2011 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ref: http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() Klep toe?
In dat geval mag jij het eerst met je voeten hier naar buiten gedragen worden, want dit is een discussie-forum. Ik hoop dat je van Freelancer nog wat meer liefs naar je hoofd krijgt, behalve dat hij jou voor knettergek verslijt.. Ik doe dat namelijk niet. Mijn antwoord op jouw zogenaamde artikel luidde zo: Citaat:
![]() Voor wat EU betreft: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2011 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() @Jurgen
Ik vind het altijd leuk en beschouw het als een "score" als mensen in fora woorden gebruiken die op Google geen hit opleveren. Ik ben daar altijd jaloers op. bv: matuur heeft geen uitgebreide woordinformatie. Het woord komt ook niet voor in de woordenlijsten die zijn goedgekeurd door de Taalunie. Ook op encyclo zijn geen resultaten gevonden voor `matuur`. Deze woorden staan wél in de database: •manuur •mixtuur •montuur •natuur Nogmaals gelukgewenst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit zei U, en de 'klep toe was terecht', want het was NIKS terzake : Laatst gewijzigd door JurgenD : 4 december 2011 om 14:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga natuurlijk doorgaan om je klep dicht te laten vallen vanzelf aangezien je blijkbaar geen afdoende antwoorden hebt. ![]() Je kan ook af en toe eens woordjes gebruiken die niet in het woordenboek staan, dat heb ik graag. Een matuur persoon als jij kan dat. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2011 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Afijn, serieus, ik stel vast dat je me noch over de vakbonden noch over Europa een antwoord gegeven hebt.
Behalve "klep toe" Dus zeg ik dringend nog eens tegen jou: klep open! Sesame!! Laatst gewijzigd door eno2 : 4 december 2011 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Echter wie nog maar eens gewoon rondkijkt en die deksels van die stinkende putten afhaalt of verder kijkt in het algemeen ziet een heel andere realiteit. Mij kan het niet meer schelen hoeveel er ook krampachtig zich hieraan trachten vast te houden, hoeveel en wie staat te roepen dat er niets aan de hand is of hoeveel idioten dat willen geloven. Den deze in ieder geval niet en zal het ook nooit doen. Liever vechtend ten onder gaan dan als een onwetende ja knikkend zielloos lammetje de slachtbank inlopende.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vriend van me moet van zijn eindejaars bonus 66% afdragen.
Ik hoor die niet janken, en het is een Waal. Wat nu ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 december 2011 om 15:00. |
![]() |
![]() |