![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn wij de enige? Bijna iedere morgen ergeren mijn vrouw en ik ons aan de lamentabele kwaliteit van de stemmen op de VRT-radio. Op Radio één zijn er enkele vrouwelijke presentatrices van wie ik de stem best omschrijf als die van puber-meisjes. Bovendien worden die piepstemmetjes gekenmerkt door een slechte articulatie en een tempo dat dusdanig wordt opgedreven dat ze hun woorden maar half uitspreken of er soms over struikelen. Een paar markante voorbeelden op Radio één: Sarah Van Boxstael en Ruth Joos. Bij de laatstgenoemde komt er nog eens bij dat haar stem ook nog eens zéér nasaal klinkt. Hoe onduidelijk hun stemgeluid wel is valt nog veel meer op wanneer ze iemand interviewen. De geïnterviewde, die meestal geen radio- presentator is, heeft doorgaans een veel beter verstaanbaar stemgeluid dan dat van de betrokken radio-dame. Bij Liesbeth Imbo krijg je de indruk dat ze hamsterwangen heeft waar een flink stuk van haar stem blijft in hangen. Ze heeft bovendien een zéér onhebbelijke gewoonte om geïnterviewden voortdurend te onderbreken om haar persoonlijke mening erdoor de wurmen (zoals Kathleen Cools op TV één). Annelies Beck is iets beter, maar klinkt ook erg tiener-achtig.
Maar er zijn ook mannelijke collega's in hetzelfde bedje ziek. Ik beluister regelmatig de rubriek "Persoverzicht" op Klara. Als de presentator Lukas De Vos is dan weet ik dat de ergernis zal beginnen. Die man heeft een gebarsten en korrelige stem. Je krijgt bovendien de indruk dat zijn mond constant boordevol speeksel zit. En het tempo waarin hij dat persoverzicht leest laat hem onmogelijk toe de woorden duidelijk te articuleren. Een aantal Klara-programmas worden gepresenteerd door Kurt Van Eeghem. Die heeft dan de onhebbelijke gewoonte in de tweede helft van een zin te versnellen met een stemgeluid dat in volume plots sterk daalt, zodat je negen keer op tien er niets van snapt. Kortom, ze zouden op VRT eens wat beter horen te letten op de stemkwaliteit en de dictie.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 21 november 2011 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt helemaal gelijk. Ik was even misleid door de (gedeeltelijke) gelijkenis van de namen Liesbeth Imbo en Liesbeth Van Impe. Ik heb ondertussen de gelegenheid gehad om de fout te corrigeren. Dank om mijn aandacht erop te vestigen.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Wie luistert er in hemelnaam nog naar de radio ? Slechte muziek, reclame en opgekoffiede presentatoren. Neen dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sam
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik kan Lieven Vandenhaute op radio 1 wel verdragen. Goede uitspraak, gepaste toonhoogte en aangenaam timbre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Radio 1
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Die gast gisteren op de pappenheimers moet op Radio 1 komen.
![]()
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() FB is keej
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() STEM OM 18U AF OP RADIO SCORPIO LEUVEN (ook online te beluisteren) voor een pracht van een radiostem!!
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ow, ze is er niet vandaag blijkbaar.
![]() Wordt vervolgd. ![]()
![]() |