![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt veel gezegd over schulden en euro en rentes en recessie en werkloosheid en belastingen en duurder worden van het noodzakelijke, maar wie heeft er eigenlijk ook wat gedaan om er niet mee de dupe van te worden?
Dus voor diegenen die dat deden: wat heeft u zoal gedaan? Om met mijn geval te beginnen: - mijn bankrekening is nog enkel het korte termijn verdiende volgens de verwachte uitgaven. - mijn spaargeld zit in edelmetaal. - een voorraad van alledaagse zaken die iedereen nodig heeft. - een voorraad voedsel dat een paar jaar bewaart. - reserves voor dingen die regelmatig aan vervanging toe zijn. - een stock van kledij dat het meest slijt. - reserve lampen, aanstekers, kaarsen, plakband, mobiel zonnepaneeltje en een mechanische wekker. - ook de huisdieren hebben eten voor een jaar vooruit. Dit zijn allemaal simpele zaken die weinig kosten en waar nu gemakkelijk aan kan worden geraakt en netzogoed nu als later kan worden gekocht. Als we geen supermarktenrun analoog aan bankrun zien dan is het gewoon een concentratie van deze uitgaven gevolgd door geen uitgaven geweest. Ik hou de discipline aan om deze stocks stelselmatig aan te vullen zolang er geen beterschap in zicht is. En een tweede vraag: Voorziet u voor uzelf moeilijkheden (of hebt u die al) vanwege de crisis? Zoals werk, inkomen, kosten enz? Om opnieuw het voorbeeld te geven: mijn inkomen wordt onzeker. afwisselende weken werkloosheid ongeweten op voorhand (ttz de vrijdag voordien ofzo). Kwestie ook van ideeen op te doen. Soms zijn dingen zo vanzelfsprekend geworden dat we vergeten dat ze er zijn.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Verwacht je dan oorlog of zo?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om u ook een randwaarde als antwoord te geven: nee, rozegeur en maneschijn.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Neenee, serieus hoor, we weten allemaal dat we serieus zwarte sneeuw zullen zien de komende tijd, maar aangezien u producten hamstert vraag ik mij af of je verwacht of er oorlog van komt
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Ik heb mezelf een schuilkelder gebouwd en voorzien met allerhande provisie die bestand is tegen een kernoorlog en ook de nucleaire winter kan overbruggen. De volgende generaties kunnen er opgroeien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik leef gezellig van dag tot dag, en als het te erg wordt, dan kan ik nog altijd zelfmoord plegen he. Ik heb tot hier toe een prima leven gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Onzin. Zwaar overroepen is dat. +De 'klassieke' wapens zijn tegenwoordig zo effectief en hoogtechnologisch dat kernwapens overbodig geworden zijn.
Laatst gewijzigd door poekieJ : 27 november 2011 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een gezin en merk dat alles duurder wordt, terwijl dat qua inkomen niet kan.
Ik hou de beurs voor bepaalde zaken die niet echt nodig zijn dicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2011 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Oh ja een burgeroorlog waarin we elkaar op zo barbaars mogelijke manier de kop inslaan en elkaars bronnen willen afpakken.
Mijn voorbereidingen: Geen spaargeld, geen aandelen, geen voorraden, geen schuilkelder, niks niet. En ja ik ben een werkende arme loonslaaf waar elke maand langer is dan zijn loon. huur/aflossingen van leningen en elektriciteitsrekeningen zijn de grootste aderlatingen telkens.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() op internet kan je zo van gekke sites vinden van mensen die bv. geloven dat ooit de zombies uit hun graven gaan komen en dan de mensheid uitroeien.
Andere, meer serieus bedoelde sites, hebben het over oorlog of totale instorting van de maatschappij (kan om verschillende redenen). Maar hoe dan ook, ze geven uitgebreid survival tips en hoe je je het best kan voorbereiden op zulke dingen. Dit 'survivalism' kan weleens nuttig zijn om een keer erbij stil te staan. Je kan er alles lezen over bug-in en bug-out bags, hamsteren, bouwen van veilige schuilplaatsen, wapens, de klassieke survival-technieken in de natuur enz. Sommige mensen maken er echt hun hobby van. persoonlijk heb ik er ook interesse in, alleen ben ik zo hard bezig met andere (noodzakelijk) zaken dat ik er geen tijd voor heb. wie heeft welke tips voor wat? of misschien links naar sites? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd best wel interessant en zeker voor de jeugd die opgegroeid is achter het schermpje. Wij oude rotten hebben al die survival dingen in onze mouw meestal. De langste survival die ik ooit meegedaan heb was 3 dagen in de ardennen met per 2 personen 1 levend konijn (achter op de rug in een kooi) en 1 liter water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zou eens de proef op de som moeten nemen en voor een paar dagen gaan survivalen met een minimum aan uitrusting en water en totaal geen eten bij hebben. Eens zien of je in de natuur iets eetbaars kunt vinden of vangen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja survival vraagt natuurlijk een ietsje meer dan enkel zoals op tv in een oude fles wat water aan de kook brengen en wat kakkerlakken in uw mond steken. Maar nu goed wie een beetje oplet weet dat er overal voorraden liggen. In caravans, chalets, huizen, magazijnen, winkels en noem maar op. Die zijn er in overvloed, ook bij een ramp zullen ze er nog zijn. Begin dus maar te plunderen en te bunkeren in één of ander gebouw, liefst iets met tralies voor de vensters en een geweer of 2 achter u. 't is survival hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vietcong had een redelijke doeltreffende manier om te overleven. Die zaten soms maanden in de bossen met niks.
Achter op hun rug droegen sommigen een holle pan aan een touw en een stok over hun schouders waar ze gans de dag wat hout in smeten om te branden. Al wat ze passeerden, motten, vlinders, wespen...noem maar op smeten ze op de gril al wandelend. En dat aten ze de dag door. Maar ja dat zijn vietcongs hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat wat dat plunderen betreft, ik in een heel gunstige positie zit. De Aldi zit slechts 100 meter verder, de Colruyt zo'n 200 meter. Verder ook nog 2 benzinestations in een straal van 250 meter. 2 kruidenierszaken op nog geen 50 meter afstand. Een doe het zelf zaak en een ijzerwinkel kan ik wandelend binnen 5 minuten bereiken, 2 apotheken en 3 dokterkabinetten in een straal van 300 meter... Moest het ooit zover komen, dan is mijn plundertaak rap gebeurd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik drink een glas wijn meer.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, al wat je nodig hebt pak je in overvloed. Dat geeft toch al wat ruimte om verder eens te kijken hoe en wat er te gebeuren staat. En zorg voor wapens hé. Een serieus mes, iets om te schieten en zo. Want wie je dan tegenkomt is afwachten wat die van u wil pakken. |
|
![]() |
![]() |