Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2013, 22:02   #1
-Jo-
Banneling

Standaard Kwezeltje Alexandra Colen stapt op bij het VB.

17 jaar katholiek-fundamentalistische onzin enerzijds en asociale ultraliberale economische standpunten anderzijds in het parlement rondgespuid in naam van het Vlaams Blok / Vlaams Belang. Aan dit laatste, kwezeltje Colen als VB'ster, komt nu gelukkig een einde!

Het Antwerpse Kamerlid Alexandra Colen (57) zetelt voortaan als onafhankelijk volksvertegenwoordiger en niet langer voor het Vlaams Belang. Colen is teleurgesteld in de partij die ze sinds 1995 onafgebroken vertegenwoordigde in het federaal parlement. Dat bericht Gazet van Antwerpen.
"Ik heb die beslissing genomen na de samenstelling van het nieuwe partijbestuur. Ik heb heel lang afgewacht, maar ik heb vastgesteld dat ik geen rol te spelen heb in de partij", licht Alexandra Colen haar beslissing toe in een gesprek met de krant.
Alexandra Colen heeft niet het gevoel dat er vernieuwing of verandering zal komen in de partij. "Het zijn altijd dezelfde mensen die de kern van de partij vormen", klinkt het.
Colen heeft voorlopig geen concrete politieke plannen. "Ik blijf Kamerlid tot 2014, tot het einde van deze zittingsperiode. Wat ik daarna zal doen, weet ik nog niet."

Bron: HLN

Verhuizen naar de USA samen met haar echtgenoot misschien? Ze vinden dat toch zo'n fantastisch voorbeeldland!

Laat ons bidden!
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 22:09   #2
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of dit invloed gaat hebben op de standpunten van VB betreffende abortus en homoseksualiteit.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 22:15   #3
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik vraag me af of dit invloed gaat hebben op de standpunten van VB betreffende abortus en homoseksualiteit.
Hopelijk wel, maar de katholiek-fundamentalistische klad zit er ten dele nog steeds in.

Wat niet wil zeggen dat ik voorstander ben van ethisch liberalisme, verre van. Alleen zijn die katholieke fundamentalisten meestal een sta-in-de-weg voor een gedegen nationalistische politiek van volkshygiëne én de belangrijkste tegenstanders van de doodstraf binnen het VB.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 22:21   #4
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
17 jaar katholiek-fundamentalistische onzin enerzijds en asociale ultraliberale economische standpunten anderzijds in het parlement rondgespuid in naam van het Vlaams Blok / Vlaams Belang. Aan dit laatste, kwezeltje Colen als VB'ster, komt nu gelukkig een einde!

Het Antwerpse Kamerlid Alexandra Colen (57) zetelt voortaan als onafhankelijk volksvertegenwoordiger en niet langer voor het Vlaams Belang. Colen is teleurgesteld in de partij die ze sinds 1995 onafgebroken vertegenwoordigde in het federaal parlement. Dat bericht Gazet van Antwerpen.
"Ik heb die beslissing genomen na de samenstelling van het nieuwe partijbestuur. Ik heb heel lang afgewacht, maar ik heb vastgesteld dat ik geen rol te spelen heb in de partij", licht Alexandra Colen haar beslissing toe in een gesprek met de krant.
Alexandra Colen heeft niet het gevoel dat er vernieuwing of verandering zal komen in de partij. "Het zijn altijd dezelfde mensen die de kern van de partij vormen", klinkt het.
Colen heeft voorlopig geen concrete politieke plannen. "Ik blijf Kamerlid tot 2014, tot het einde van deze zittingsperiode. Wat ik daarna zal doen, weet ik nog niet."

Verhuizen naar de USA samen met haar echtgenoot misschien? Ze vinden dat toch zo'n fantastisch voorbeeldland!

Laat ons bidden!

Lees dit en je zult begrijpen dat die kwezel dat helemaal niet erg zal vinden dat het blok haar in 2014 niet meer op de lijst zal zetten. (ik ga ervan uit dat dit de echte reden is dat ze nu zo plots tot inkeer is gekomen).

Heel kort samengevat : die vrouw is financieel binnen.

van wiki :
Citaat:
Financieel

Een kamerlid heeft een brutojaarinkomen van € 103.794. Daarenboven genieten kamerleden nog van andere financiële voordelen, en voordelen in natura. Bijvoorbeeld een maandelijkse onkostenvergoeding van € 1.748, postvrije zendingen, en gratis gebruik van het openbaar vervoer.

Kamerleden met functies in de kamer, zoals voorzitter, bureaulid, of fractieleider, krijgen een supplementair bedrag, en een wagen met chauffeur.

Een uittredend kamerlid, dat is een kamerlid dat niet terugkeert in het parlement, met vier, acht of twaalf jaar anciënniteit, krijgt een uittredingsvergoeding. De exacte berekening gebeurt door de quaestuur van de kamer en is zeer complex, bijvoorbeeld

In principe 2 maanden loon per begonnen jaar als kamerlid, met een minimum van 12 en een maximum van 48 maanden loon
Wie twaalf jaar heeft gezeteld, heeft recht op 24 maanden lang een bruto vergoeding van € 7.460, of € 179.000 in totaal.
Wie tegelijk ook fractievoorzitter is geweest, strijkt daarvoor ook nog eens 24 maal € 2.800 op, of zowat € 67.000 euro in totaal.
De pensioengerechtige leeftijd voor een kamerlid is 52 jaar. Het pensioen is 75 % van de laatste parlementaire wedde. Hiervoor moet men 20 jaar anciënniteit hebben als kamerlid. De kamer en senaat beschikken over een aparte pensioenkas.

.
De meeste kwezels dromen in stilte van een gemiddeld inkomen van 12 centimeter, deze kwezel droomt van 75% van haar wedde + een fortuinlijke uittredingsvergoeding.

Dankuwel vlaams blok, dankuwel belgische staat
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 22:30   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hopelijk wel, maar de katholiek-fundamentalistische klad zit er ten dele nog steeds in.

Wat niet wil zeggen dat ik voorstander ben van ethisch liberalisme, verre van. Alleen zijn die katholieke fundamentalisten meestal een sta-in-de-weg voor een gedegen nationalistische politiek van volkshygiëne én de belangrijkste tegenstanders van de doodstraf binnen het VB.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:05   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Het economisch liberalisme van dat mens staat haaks op haar zelfbenoemd Christen zijn. Zo lopen er veel en vooral in de VS.

Een echte katholiek wijst alle vormen van liberalisme af: ethisch, maatschappelijk, maar zeker ook op sociaal economisch vlak.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 31 januari 2013 om 23:06.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:09   #7
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Zij kan dan ook bezwaarlijk fundamentalistisch genoemd worden, juist omdat het Schrift het economisch liberalisme ten strengste afwijst.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:17   #8
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat ons bidden!
Toen was geluk nog heel gewoon:

http://secessie.nu/pdf/999-58.pdf

Hot Marijke zal erg blij zijn...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:18   #9
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zij kan dan ook bezwaarlijk fundamentalistisch genoemd worden, juist omdat het Schrift het economisch liberalisme ten strengste afwijst.
Dit wordt nog een grappige discussie

Citaatje?
Oud 31 januari 2013, 23:20   #10
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
asociale ultraliberale ... kwezeltje

PS: Je bent "volksverrader" vergeten.
Oud 31 januari 2013, 23:21   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat is er mis met volkshygiëne? Elders springen mensen toch ook collectief in, bijvoorbeeld, de Ganges om zich te reinigen? De Jo wil dat hier ook invoeren.
Ok, de rivieren zijn hier misschien te smerig daarvoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:31   #12
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is er mis met volkshygiëne? Elders springen mensen toch ook collectief in, bijvoorbeeld, de Ganges om zich te reinigen? De Jo wil dat hier ook invoeren.
http://www.chinasmack.com/2010/pictu...reactions.html

Nóg liever in onze rivieren.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 31 januari 2013 om 23:31.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:32   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel voila, zie, het kan dus nog.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:38   #14
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom denk je dat Colen tegen de doodstraf is/was?
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 23:52   #15
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Good riddance aan die reactionaire zoeaaf.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 00:28   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
In de rivieren springen in Belgie, je moet je daarbij afvragen, is dat verplicht? Neen? Dan is het verboden.
Oud 1 februari 2013, 00:28   #17
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Max, ge zult rap moeten zijn. Zoekt ze geen nieuw lief?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 00:30   #18
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Alhoewel, de kleine Pieterjan is in opmars in onze rivieren. Zeer pijnlijk.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 00:41   #19
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Het ethisch conservatisme in Vlaanderen is toch al lang doder dan dood.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2013, 08:04   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het ethisch conservatisme in Vlaanderen is toch al lang doder dan dood.
Eerder in een palliatieve fase, zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 februari 2013 om 08:04.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be