![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een ezel stoot zich geen 2 x , tenzij ....
![]() Leterme op 28/11/10 : "Het dossier zit niet in de ijskast : er wordt al lang een mouw aan gepast ! Maar ondanks ons werk met leger en kerk zijn we weer plots door de kou verrast !" De Morgen 29/11/2010 Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 16 november 2011 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lol ijskast
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb verleden week voor het eerst die reportage over de BELGISCHE armen gezien (op VT4 geloof ik? HERUITZENDING? http://www.humo.be/tv-reviews/31356/...oensdag-2135-u). Mogen die mensen eerst even een onderdak hebben aub? Of wat moeten ze doen om warm de winter in het gevang (vol pension, all-in) door te brengen? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 november 2011 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk zegge het voort, speciaal aan de familie Decroo... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Voor onze eigen Daklozen hebben ze geen plaats maar wel voor een hele hoop Asielzoekers die tijdens de winter droog en warm zullen zitten. Met zelfs champagne om het nieuwe jaar te vieren. Een Gsm met gratis abonnement omdat ze zouden kunnen bellen naar hun thuishaven en een bestaansminimum.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kom soep, een deken en een grote lege kartonnen doos, en voor de rest moeten ze hun plan maar trekken. Ik moet ook niet meer verwachten als ik naar verwegistan zou trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met politieke rekwisieten kan je ’t verkrachten van 't recht verwachten en ’t warmhouden van hoge pieten. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 november 2011 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terloops, ik ben ooit eens in Verwegistan 'gestrand', op 200 km van de bewoonde wereld, zonder hoop,die dag nog vervoer te vinden. Ik kreeg toch direct drie aanbiedingen om gast te zijn in de nederzetting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een nieuw stationnetje in Luik, in Antwerpen, één in Mons,binnenkort in Oostende maar nu zien we écht niet waar we mensen zouden kunnen onderbrengen. De winter kwam toch zo onverwacht, Wie had dat nu gedacht? Laatst gewijzigd door filosoof : 19 november 2011 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je kunt u als politici niet verbinden met landgenoten die door uw eigen gedrag zonder inkomen en/of dak en/of voedsel komen te zitten. Spijtig voor onze landgenoten, maar zij zijn nu eenmaal niet fotogeniek en het verhaal dat er achter schuilt is steevast schrijnend en te pijnlijk voor de ruime omgeving; laat staan dat politici verantwoordelijkheid opnemen voor hun ingrepen in onze maatschappij.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om naar een onderdak te streven Voor een paar armen Ze te verwarmen Toen heeft de huisbaas mij verdreven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ach het is weer zo een van die vele structurele problemen in onze maatschappij die we niet opgelost willen zien want dat vraagt teveel.
Daklozen, criminelen, armen, niks te maken met genen maar met de maatschappij waarin ze voorkomen omdat onze psyche nu eenmaal onmiskenbaar daardoor geschapen wordt. En het zit aan de basis fout dus dit zijn de logische gevolgen ervan. Maar ja zolang we onze ogen gesloten kunnen houden voor dat alles, er niet teveel met geconfronteerd worden en ons geweten maar gesust is.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een van de medewerkers wist zelfs te vertellen dat er ene komt eten in een dikke Mercedes. En dat zijn geen uitzonderingen. De Steenhouwer, een inloophuis voor daklozen en gerund door vrijwilligers, wordt zeer dikwijls gezien als een goedkoop restaurant voor mensen die er warmpjes in zitten. Er wordt nergens zo veel misbruik gemaakt als van zulke instellingen. En de arme Vlaming zit te verkleumen omdat hij of zij te beschaamd is om hulp te vragen. Of gewoonweg geen hulp krijgt. Ik herstel zeer dikwijls de toestellen in dit soort gaarkeukens en hoor en zie verhalen waar je misselijk van wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Het zijn - m.i. - vooral 'onze' linkse Franstalige politici die verantwoordelijk zijn voor al die menselijke miserie...
|
![]() |
![]() |