![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf wou ik niet de OP schrijven, daar Globalisme zodanig veel inhoudt.
Dus via deze post stel ik een paar vragen... Is Globalisme onvermijdbaar en noodzakelijk ? -Aangezien de mensheid steeds meer technologie ter beschikking heeft, technologie die de ganse wereld kan veranderen. (Eigenlijk is dit reeds lang zo) -Aangezien de souvereiniteit der landen en de wereldwijde ecologie in het gedrang kunnen komen. ... Ik denk dat ook vele anti-globalisten begrijpen dat enige vorm van globalisme noodzakelijk zal zijn. Waar wringt dan het schoentje ? Het is overduidelijk ! Grootmachten, grootkapitaal en bepaalde religiueze/niet-religiueze strekkingen en jawel de niet zo geheime geheime broederschappen willen op kop staan in deze nieuwe wereldbepalende grootse organisatie. Waarom zouden we dulden dat zij die ons tot heden toe hebben geleid en svfeiuybiuyweqvfkurt... (etc) ook deze nieuwe wereldorganisatie zouden voorzitten en alzo de macht grijpen over al het reilen en zeilen in de wereld. De V.N staan model voor deze nieuwe wereldorganisatie. De reden en het moment van de creatie van de V.N. in acht nemend; willen we werkelijk dat deze organisatie de grondlegger (is) wordt van deze super oppermacht ? Ik denk dat we beter kunnen en zelfs dat een Super V.N.-model voor de wereld uit den boze is. ![]() Hoe zouden we dan deze noodzakelijke 'eerlijke en rechtvaardige' wereldwijde supermacht trachten te creëren, wetend dat de huidige machtsstructuur en lei(ij)dende politiek rot is tot op het bot ? Een voor menig denkend mens prangend vraagstuk. Laat ons even puzzelen... Laatst gewijzigd door zonbron : 28 januari 2012 om 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de draad Vrijmetselarij en Politiek: http://forum.politics.be/showthread....50#post4227250
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Als we niet zouden leven in een geglobaliseerde wereld als nu, zou de schuldencrisis nooit dergelijke omvang hebben gekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou een Papoea-stam in de binnenlanden van Nieuw-Guinea veel last van de schuldencrisis hebben? Hoogstwaarschijnlijk niet. Als je naar een toekomst terug wilt waarin zo'n Papoea-stam leeft, mijn zegen heb je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Globalisme is eigenlijk helemaal niks nieuws. Je kan stellen dat we sinds 1492 in een zich "globaliserende" wereld leven.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit heeft enkel te maken met de herverdeling van geld en macht. (Vooral de centralisatie ervan.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |