Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 december 2011, 11:15   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Elia helpt succesvolle fiscale outsourcing: geen derivative handel meer in Belgie

http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...35287-3467.art

voila ze,onze genien in de regering zijn goed bezig
brother paul is offline  
Oud 7 december 2011, 11:18   #2
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Goed nieuws. Die sukkels doen toch meer kwaad dan goed.
Goudbever is offline  
Oud 7 december 2011, 13:56   #3
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De bankentaks draait ook al op de burger, ze zijn goed bezig met brandjes blussen

Ha we gaan eens onderhandelen met de banken,dat kan niet dat ze dit afwentelen op de burger ??

Wat beelden die sossen zich in

Je takseert een sector die precies nog wonden aan het likken is van 20miljard
wij hebben ze moeten redden, ja, inderdaad, er staat nog 1 recht van de 3 ze hebben inderdaad hun vakbondsbankske en Arco moeten redden die abnormale dingen deed

KBC mag zijn wonden zelf likken, en Fortis helpt parijs de stront opkuisen.
brother paul is offline  
Oud 7 december 2011, 14:32   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
uit de link:

Het is ook compleet idioot enkel meerwaarden in rekening te brengen en geen minwaarden, maar het betekent niet de doodsteek voor de activiteit.’
Het zou niet idioot zijn de speculanten hun verliezen te laten aftrekken dus
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 14:39   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het zou niet idioot zijn de speculanten hun verliezen te laten aftrekken dus
een marktmaker is gewoon een firma die continu zit te traden en zorgt dat er liquiditeit is op de markt. Als een pensioenfonds dus grote hoeveelheden aandelen kope/verkopen zorgen zij dat dit ordentelijk verloopt op de markt zonder dat daar snukskes gebeuren. Je kunt zelfs zeggen dat 50% van de handel zo'n liquiditeitshandel is. Er zit daar altijd wel een marktmaker tussen die een voorraadje aandelen heeft en aan de andere kant bij een tekort een voorraadje zit te shorten, en dit volgens goed bestudeerde algoritmen zodat hij bijna altijd winst maakt. Dat traden gaat dus echt op zeer korte termijn je moet je inbeelden dat de markt elke minuut in evenwicht komt en dat ze dit met wiskunde in automated trade mode doen.
Als je alleen de winsten zit te belasten en niet de verliezen en dan nog alleen voor de belgische afdelingen... goed bezig. Meestal compenseren de verliezen met de winsten en halen ze bvb in die beurshandel een 1% winst, op die omzet handel. Maar als ze alleen de winst belasten zonder de verliezen dan heb je natuurlijk een probleem in Belgie, die handel kun je niet meer doen.
brother paul is offline  
Oud 7 december 2011, 16:27   #6
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Elia helpt succesvolle fiscale outsourcing: geen derivative handel meer in Belgie
"Elia"??
drosophila is offline  
Oud 7 december 2011, 16:42   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
een marktmaker is gewoon een firma die continu zit te traden en zorgt dat er liquiditeit is op de markt. Als een pensioenfonds dus grote hoeveelheden aandelen kope/verkopen zorgen zij dat dit ordentelijk verloopt op de markt zonder dat daar snukskes gebeuren. Je kunt zelfs zeggen dat 50% van de handel zo'n liquiditeitshandel is. Er zit daar altijd wel een marktmaker tussen die een voorraadje aandelen heeft en aan de andere kant bij een tekort een voorraadje zit te shorten, en dit volgens goed bestudeerde algoritmen zodat hij bijna altijd winst maakt. Dat traden gaat dus echt op zeer korte termijn je moet je inbeelden dat de markt elke minuut in evenwicht komt en dat ze dit met wiskunde in automated trade mode doen.
Als je alleen de winsten zit te belasten en niet de verliezen en dan nog alleen voor de belgische afdelingen... goed bezig. Meestal compenseren de verliezen met de winsten en halen ze bvb in die beurshandel een 1% winst, op die omzet handel. Maar als ze alleen de winst belasten zonder de verliezen dan heb je natuurlijk een probleem in Belgie, die handel kun je niet meer doen.
Ik ga niet zitten wenen voor die Quantums die aan de basis lagen van de crisis
met al hun "wetenschappelijke" trade in gederiveerde derivaten
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 16:44   #8
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En waren die quantums de oorzaak van de crisis? Of van de huidige crisis. Wat wel een zekerheid is dat er opnieuw ondernemingen uit belgië zullen vertrekken door dergelijke maatregelen. In plaats van belastingswinst zal het dus resulteren in een verlies.
Bollywood is offline  
Oud 7 december 2011, 16:48   #9
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een partij reageert sceptisch: ‘Ik heb al in september aan Van Dessel gevraagd pro-actief te lobbyen en een uitzondering voor marktmakers te vragen. Maar hij nam de dreiging niet ernstig. Hij dacht dat er nooit een meerwaardetaks voor aandelen zou komen.’
mannekes mannekes
Ik ga mijn mening herzien: die ratingburo's hebben misschien toch een nut
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 7 december 2011 om 16:49.
Steben is offline  
Oud 7 december 2011, 17:14   #10
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
"Elia"??
ja je moet nu wel kiezen hé, een vrouwelijke versie van ELio is Elia, dus ik noem ze Elia, ik ben consequent.
brother paul is offline  
Oud 7 december 2011, 17:15   #11
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ja je moet nu wel kiezen hé, een vrouwelijke versie van ELio is Elia, dus ik noem ze Elia, ik ben consequent.
Hoezo, "vrouwelijke versie van Elio"??
drosophila is offline  
Oud 7 december 2011, 17:15   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hehe, die doen wel geen CDO's hoor, die hebben ook geen derivaten handel, een trader is gewoon iemand zoals het zegt die altijd koopt of verkoopt, en die als tussenpersoon optreedt en de liquiditeit in de markt creeert
brother paul is offline  
Oud 7 december 2011, 17:16   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo, "vrouwelijke versie van Elio"??
zeg nu niet dat Elio de vent in de menage is ?? ik vind hem verwijfd als wat met zijn piepstemmeke, dus volgens mij is Elio een zij, dus Elia
brother paul is offline  
Oud 7 december 2011, 17:17   #14
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zeg nu niet dat Elio de vent in de menage is ?? ik vind hem verwijfd als wat met zijn piepstemmeke, dus volgens mij is Elio een zij, dus Elia
Elio is toch een homo, niet?
drosophila is offline  
Oud 7 december 2011, 17:21   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elio is toch een homo, niet?
Kijk ik ken zo homo's die ulder laten castrere en hun zwellichaam invagineren en hun eikel als clitoris laten ombouwen, en dat werkt perfect, die worden dus vrouw op die manier; Ik ga nu niet zeggen dat Elia dat al gedaan heeft, maar volgens mij is hij toch wel de vrouw in het gezin. Het zou mij verwonderen dat die zich als man gedraagt
brother paul is offline  
Oud 7 december 2011, 17:23   #16
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk ik ken zo homo's die ulder laten castrere en hun zwellichaam invagineren en hun eikel als clitoris laten ombouwen, en dat werkt perfect, die worden dus vrouw op die manier; Ik ga nu niet zeggen dat Elia dat al gedaan heeft, maar volgens mij is hij toch wel de vrouw in het gezin. Het zou mij verwonderen dat die zich als man gedraagt
Is zijn partner een man?
drosophila is offline  
Oud 7 december 2011, 18:00   #17
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...35287-3467.art
voila ze,onze genien in de regering zijn goed bezig
Ja, die belasting op de veelal tijdelijke meerwaarde van aandelen zonder dat minwaarden mogen verrekend worden betekent gewoonweg het einde van deze activiteit in België.
Het doet me denken aan het geniale volle en hoogste BTW-tarief voor goudtransacties (baar en staven, geen juwelen) in de 80-er jaren. Van de ene dag op de andere verhuisde de gehele handel naar Luxemburg. Dat hebben ze dan moeten terugdraaien en beperkt tot een 1 % aanslag.

België en handel gaan niet samen.
fcal is offline  
Oud 7 december 2011, 23:32   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
hehe, die doen wel geen CDO's hoor, die hebben ook geen derivaten handel, een trader is gewoon iemand zoals het zegt die altijd koopt of verkoopt, en die als tussenpersoon optreedt en de liquiditeit in de markt creeert
Maar het gaat wel over een aanslag op winst op derivaten....
eno2 is offline  
Oud 7 december 2011, 23:34   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ja, die belasting op de veelal tijdelijke meerwaarde van aandelen zonder dat minwaarden mogen verrekend worden betekent gewoonweg het einde van deze activiteit in België.
Het doet me denken aan het geniale volle en hoogste BTW-tarief voor goudtransacties (baar en staven, geen juwelen) in de 80-er jaren. Van de ene dag op de andere verhuisde de gehele handel naar Luxemburg. Dat hebben ze dan moeten terugdraaien en beperkt tot een 1 % aanslag.

België en handel gaan niet samen.
Hoe defaitistisch
De sector zegt zelf dat het niet het einde betekent.

Er gaat er ééntje weg van de vier, geloof ik, nee?
eno2 is offline  
Oud 8 december 2011, 00:09   #20
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe defaitistisch
De sector zegt zelf dat het niet het einde betekent.
Er gaat er ééntje weg van de vier, geloof ik, nee?
Kijk de grotere banken en financiële dienstverleners gaan niet zomaar tegen de overheid stelling nemen, die kunnen immers de regeringssteun in deze moeilijkere tijden op hun andere en meer kernactiviteiten nog nodig hebben. Maar wees maar zeker, die bijkomstige, qua opbrengst, maar noodzakelijke activiteiten zullen onder verschillende vormen verdwijnen naar het buitenland. Er zal duchtig gerationaliseerd worden. Bovendien veel van deze handel is reeds uiterst mobiel gezien ze zonder elektronica en informatica niet zou kunnen bestaan.

Binnenkort vangt de fiscus hier niets meer en blijven we zitten met het zoveelste onnuttige controle-orgaan met tal van goedbetaalde postjes, die uiteindelijk meer kosten dan de belasting kan opbrengen. We hebben wel nog recht op een aantal politiek correcte zegebulletins.
fcal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be