Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 15 juni 2004, 14:19   #1
Seba
Europees Commissaris

Standaard

wie kunnen ze naar voor schuiven als minister, want buiten de Winter loopt er tich niet veel vets rond op het Vlaams niveau bij het Blok?

op welke post gaan die ministers zetelen? alle communautaire zaken en vreemdelingenzaken liggen federaal, en we weten allemaal dat het Blok daar nooit geraakt.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 14:34   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wie kunnen ze naar voor schuiven als minister, want buiten de Winter loopt er tich niet veel vets rond op het Vlaams niveau bij het Blok?

op welke post gaan die ministers zetelen? alle communautaire zaken en vreemdelingenzaken liggen federaal, en we weten allemaal dat het Blok daar nooit geraakt.
Seba, het Vlaams Blok heeft het cordon niet ingesteld en kan het dus evenmin doorbreken.

Persoonlijk vind ik dat Annemans en 'Morelleke' veel meer 'niveau' hebben dan Dewinter. Ook Vanhecke heeft meer kwaliteiten.

Als er toch geen 'passend' werk is voor Vlaams Blokkers op Vlaams niveau, waarom laten ze hen dat dan niet bewijzen? Dat is toch de beste manier om zich binnen te kortste keren weer te laten uitrangeren?

Je weet toch waarom het Vlaams Blok nooit in een federale regering zal geraken? Dat het NIET wegens 'vreemdelingenzaken' is?
Oud 15 juni 2004, 14:41   #3
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

goeie vraag: welke blokkers zien jullie minister werden en inzake welke vlaamse bevoegdheden ?
annemans zit federaal in de Kamer natuurlijk, net als Vanhecke (senaat)
Oud 15 juni 2004, 14:48   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ooit was Bert Anciaux minister van ' Vlaamse' cultuur.
Maar die was wél bekwaam, zeker?
Oud 15 juni 2004, 15:09   #5
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

ik vraag het maar uit interesse hoor. ik weet gewoon niet welke Blokkers waarmee bezig zijn en in welke commissies zaten...
Oud 15 juni 2004, 15:20   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Da zijn volgens mij maar schijnbewegingen. ze weten toch dat het cordon nog blijft tellen.

Ik durf er op verwedden dat ze gewoon wachten tot ze een meerderheid hebben en dan zullen ze hun mannen wel naar voor schuiven.

Ik heb trouwens eens horen zeggen dat ze dan ook eventueel niet politikers ministers zouden durven maken.

't zou misschien nog zo een slecht idee nog nie zijn.

Ik stel mij alvast hiermede officieel kandidaat voor het ministerie van verzuring.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:23   #7
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Het Blok moet minstens de schijn hooghouden dat het daadwerkelijk wil meestappen in het bestuur. Dat is het zijn kiezers verplicht.

Totdat het erop aankomt natuurlijk. Wat als Leterme het Blok de handschoen zou toewerpen (zoals zoveel Blokkers zouden willen)... tja, wat dan? Wie schuiven ze dan naar voor als minister? Ik hoor namen vallen van volslagen nieuwelingen �* la Morel (met alle respect overigens), maar kan je die al beschouwen als een doorwinterd politica of overtuigd Vlaams Blokster? Is de spoeling zo dun dat men nieuwkomers moet gaan voordragen? En als ik die vraag stel, dan wordt dit geïnterpreteerd als een slinkse poging om het Blok "uit te lachen"... wat het niet is. Van de andere partijen is het vrij duidelijk wie min of meer ministrabel is; voor het Blok zou dit m.i. wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Maar dan inhoudelijk... Welke departementen eist het Blok op? En wat wil het daar dan CONCREET gaan realiseren? Wat is nu het grote project dat het Blok in Vlaanderen wil gaan uitbouwen? Welke garanties op kwaliteit zien zij? Opnieuw: ijzige stilte... Zowel tijdens de debatten als in de publicaties van het Blok (website, krantjes, pamfletten... die ik WEL gelezen heb) als in de populistische speeches voor intern gebruik. Vaagheid troef.

Als partij die bijna 1.000.000 Vlamingen vertegenwoordigt heb je m.i. minstens de morele plicht om nu eens klare wijn te schenken i.p.v. heel die schijnvertoning op te voeren rond het cordon sanitaire. Stel uw programma voor; uw breekpunten en uw objectieven. Presenteer het aan uw kiezers en aan de overige 80% van de Vlamingen. En presenteer meteen ook de sterke figuren die dit programma dan daadwerkelijk zullen moeten gestalte geven.

Mocht ik Leterme zijn, ik zou weten op welke manier ik het Blok "voor het blok" zou moeten zetten. Het zou snel duidelijk zijn dat een open invitatie om ook daadwerkelijk "waar voor het geld" te leveren een heel stotterend antwoord zou krijgen.
Oud 15 juni 2004, 15:33   #8
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Het Blok moet minstens de schijn hooghouden dat het daadwerkelijk wil meestappen in het bestuur. Dat is het zijn kiezers verplicht.

Totdat het erop aankomt natuurlijk. Wat als Leterme het Blok de handschoen zou toewerpen (zoals zoveel Blokkers zouden willen)... tja, wat dan? Wie schuiven ze dan naar voor als minister? Ik hoor namen vallen van volslagen nieuwelingen �* la Morel (met alle respect overigens), maar kan je die al beschouwen als een doorwinterd politica of overtuigd Vlaams Blokster? Is de spoeling zo dun dat men nieuwkomers moet gaan voordragen? En als ik die vraag stel, dan wordt dit geïnterpreteerd als een slinkse poging om het Blok "uit te lachen"... wat het niet is. Van de andere partijen is het vrij duidelijk wie min of meer ministrabel is; voor het Blok zou dit m.i. wel eens voor problemen kunnen zorgen.

Maar dan inhoudelijk... Welke departementen eist het Blok op? En wat wil het daar dan CONCREET gaan realiseren? Wat is nu het grote project dat het Blok in Vlaanderen wil gaan uitbouwen? Welke garanties op kwaliteit zien zij? Opnieuw: ijzige stilte... Zowel tijdens de debatten als in de publicaties van het Blok (website, krantjes, pamfletten... die ik WEL gelezen heb) als in de populistische speeches voor intern gebruik. Vaagheid troef.

Als partij die bijna 1.000.000 Vlamingen vertegenwoordigt heb je m.i. minstens de morele plicht om nu eens klare wijn te schenken i.p.v. heel die schijnvertoning op te voeren rond het cordon sanitaire. Stel uw programma voor; uw breekpunten en uw objectieven. Presenteer het aan uw kiezers en aan de overige 80% van de Vlamingen. En presenteer meteen ook de sterke figuren die dit programma dan daadwerkelijk zullen moeten gestalte geven.

Mocht ik Leterme zijn, ik zou weten op welke manier ik het Blok "voor het blok" zou moeten zetten. Het zou snel duidelijk zijn dat een open invitatie om ook daadwerkelijk "waar voor het geld" te leveren een heel stotterend antwoord zou krijgen.
De Vexille, 500% akkoord, dit is de beste analyse die ik hier al geruime tijd heb gelezen. het Blok blijft zo ijzingwekkend vaag. Zie mijn andere topic over de Winter in de Standaard vandaag ook: het blijft vaagheid dat de klok slaagt, volgens mij maakt het Blok het zichzelf heel moeilijk
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:38   #9
Tegendradigaard

Standaard

Inderdaad het wordt tijd dat het Blok klaar en duidelijk zegt wat het gratis gaat maken ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:03   #10
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
ik vraag het maar uit interesse hoor. ik weet gewoon niet welke Blokkers waarmee bezig zijn en in welke commissies zaten...
...
lievendr is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:06   #11
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
...
je zult geen antwoord krijgen, en dat bevestigt mijn idee: het doorbreken van het cordon is geen middel meer voor het Blok, maar louter een doel op zich, het is het ideale middel om kiezers te lokken en verantwoordelijkheid te ontlopen: niets moet, alles kan geroepen worden...
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:11   #12
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Stel je de schok voor moesten ze ooit in de regering geraken...Het Vlaams Blok heeft al die jaren gestoken in keihard oppositie voeren...maar wat zouden ze concreet doen in de regering?

Applaus voor de Vexille.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:13   #13
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Ik moet toegeven dat de politieke bekwaamheid bij de vlaams blok-top niet altijd op een redelijk niveau ligt buiten enkel reeds in de media vertoonde personen zoals dewinter, vanhecke, annemans en dillen. Het barbie-duo marie-rose en anke stoort mij enorm, het zijn 2 meelopertjes die steeds in de media alles klakkeloos verkondigen wat ze moesten vanbuiten leren. In de fractie van het vlaams parlement zijn er nog wat bekwame personen te vinden maar ik ga me er niet verder over uitspreken.
Cyperken is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:15   #14
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
...
je zult geen antwoord krijgen, en dat bevestigt mijn idee: het doorbreken van het cordon is geen middel meer voor het Blok, maar louter een doel op zich, het is het ideale middel om kiezers te lokken en verantwoordelijkheid te ontlopen: niets moet, alles kan geroepen worden...
Juist! en daar ligt meteen ook de achilleshiel van het Blok. Neem het mee in het debat; sluit niks uit, laat het Blok zo concreet worden als maar mogelijk; zweer het cordon publiekelijk af zodat het Blok zich daar niet meer achter kan verschuilen. Rook het blok uit in z'n eigen hol en presenteer het resultaat aan de achterban, aan de "gewone man".

...en leg daarnaast dan de andere oplossingen, wees constructief en laat dan de kiezer beslissen als opperste rechter.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het Blok hier doodsbang voor is... getuige de vaagheid en de mist die het rond het eigen programma rondspuit. Als ik de recente publicaties van het Blok lees, dan ben ik daar voor 75% mee eens, meteen zonder probleem. Als ik de occasionele concretisering daarvan hoor uit de mond van de weinigen die namens het Blok hun mond mogen opentrekken, dan ziet het er al heel anders uit.
Oud 15 juni 2004, 16:23   #15
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Juist! en daar ligt meteen ook de achilleshiel van het Blok. Neem het mee in het debat; sluit niks uit, laat het Blok zo concreet worden als maar mogelijk; zweer het cordon publiekelijk af zodat het Blok zich daar niet meer achter kan verschuilen. Rook het blok uit in z'n eigen hol en presenteer het resultaat aan de achterban, aan de "gewone man".

...en leg daarnaast dan de andere oplossingen, wees constructief en laat dan de kiezer beslissen als opperste rechter.

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het Blok hier doodsbang voor is... getuige de vaagheid en de mist die het rond het eigen programma rondspuit. Als ik de recente publicaties van het Blok lees, dan ben ik daar voor 75% mee eens, meteen zonder probleem. Als ik de occasionele concretisering daarvan hoor uit de mond van de weinigen die namens het Blok hun mond mogen opentrekken, dan ziet het er al heel anders uit.
precies! de overgang van oppermachtigheid en demagogie naar de harde realiteit van besturen zal hen fataal worden. Het enigste obstakel dat daarbij nog in de weg staat zijn de andere partijen: ik denk dat we zelf wel kritisch genoeg zijn om te beseffen dat het niet om "ethische" redenen te doen is, maar enkel om één feit: men weet en wil vermijden dat men zelf mee ten onder gaat met het Blok. Leterme zal het alvast niet doen met zijn ACW-achterban, VLD zeker niet als progressieve liberalen met een anti-VB achterban, en de andere partijen evenmin. En toch zal er één partij moeten zijn...
gaat waarom men neit met hen wil besturen, maar wel
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:26   #16
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik wil wel eens zien hoe de Vlaams Blokkers daarop reageren...niet uit leedvermaak, wel dat er een interessant punt is aangehaald.

Dit soort dingen is véél en véél effectiever dan Blokkers 'mestkevers' noemen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:32   #17
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, volkomen eens met uw analyse. Zoals ik in een ander topic reeds schreef, bewijst Leterme hiermee een duidelijk gebrek aan politiek inzicht te hebben.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:35   #18
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Is een goede analyse vandaar dat de NV-A in het begin ook een degelijk alternatief bood voor alle Vlaams Nationalisten maar een kartel vormen met de CD&V vond ek dan weer een niet zo verstandige beslissing, één die enkel te maken had met machtsverwerving.
Cyperken is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:45   #19
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Inderdaad, volkomen eens met uw analyse. Zoals ik in een ander topic reeds schreef, bewijst Leterme hiermee een duidelijk gebrek aan politiek inzicht te hebben.
Hmmmm... ik geef Leterme nog even het voordeel van de twijfel. We staan nog maar aan het begin van de (in)formatieronde. Geduld dus, het licht begint misschien nog te schijnen.
Oud 15 juni 2004, 16:50   #20
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Hmmmm... ik geef Leterme nog even het voordeel van de twijfel. We staan nog maar aan het begin van de (in)formatieronde. Geduld dus, het licht begint misschien nog te schijnen.
stel dat Leterme dat inzicht ook krijgt, dan is er nog altijd een ander probleem: die veroordeling zal zeker meewegen. De defenitieve uitspraak van Cassatie volgt binnen korte tijd, volgens mij gaat Leterme daar serieus rekening mee houden
Seba is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be