Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2011, 12:14   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Justitie werkt, zei ooit een voorzitster van de tsjeven ...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111005_009

titel: Voetgangers die rood licht negeren niet langer vervolgd door Brussels parket

Over wat gaat het eigenlijk? Meneer gaat gewoonweg vrijuit voor:
- het rood licht als voetganger negeren, in een drukke straat, onder de neus van een flik
- het bezit (op dat ogenblik) van een boksijzer

Ik begrijp dat niet.
Vooral dat bezit van dat boksijzer; maar ook die belediging naar die flikken: waarom zouden zij nog uit hun burelen komen ?

een paar zinnetjes tekst:

Citaat:
Op 24 oktober 2010 stak Denis Le Moal te voet de straat over tussen de Nieuwstraat en het Rogierplein in Brussel. De man stoorde zich niet aan het feit dat daar ook enkele agenten van de zone Brussel-Hoofdstad-Elsene stonden. Een agent beschouwde de man echter als een gevaar voor het drukke verkeer en zwierde Le Moal onverbiddelijk op de bon.

Omdat de overtreding plaatsvond tijdens de spits in hartje Brussel, classificeerde hij de overtreding als een 'zware overtreding' en nam hij de voetganger mee naar het commissariaat.

Bijna een jaar na de feiten heeft Le Moal bericht gekregen dat het Brusselse parket de zaak heeft geseponeerd. 'De vervolging van bepaalde overtredingen wordt niet beschouwd als een prioriteit', is de verklaring. Opmerkelijk, want toen de voetganger op het commissariaat werd gefouilleerd, bleek hij ook nog een boksijzer op zak te hebben. Daarmee was de man in het bezit van een verboden wapen, maar ook aan die zaak werd geen gevolg gegeven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 13:11   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111005_009

titel: Voetgangers die rood licht negeren niet langer vervolgd door Brussels parket

Over wat gaat het eigenlijk? Meneer gaat gewoonweg vrijuit voor:
- het rood licht als voetganger negeren, in een drukke straat, onder de neus van een flik
- het bezit (op dat ogenblik) van een boksijzer

Ik begrijp dat niet.
Vooral dat bezit van dat boksijzer; maar ook die belediging naar die flikken: waarom zouden zij nog uit hun burelen komen ?

een paar zinnetjes tekst:
Het lijkt me logisch dat mensen zichzelf in deze tijden proberen te bewapenen zodat ze zich wanneer nodig zouden kunnen verdedigen.

Als ze iedereen die dat doet gaan opsluiten zal er snel geen plaats meer zijn in de gevangenis. Of wacht, dat is nu al.

Typisch Belgisch, als de politie met Kalashnikovs van de straat wordt geschoten doen ze niets, als iemand de straat oversteekt als voetganger moet hij naar de gevangenis...

Ben ik nu werkelijk nog de enige normale hier?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 oktober 2011 om 13:13.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2011, 13:36   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het lijkt me logisch dat mensen zichzelf in deze tijden proberen te bewapenen zodat ze zich wanneer nodig zouden kunnen verdedigen.

Als ze iedereen die dat doet gaan opsluiten zal er snel geen plaats meer zijn in de gevangenis. Of wacht, dat is nu al.

Typisch Belgisch, als de politie met Kalashnikovs van de straat wordt geschoten doen ze niets, als iemand de straat oversteekt als voetganger moet hij naar de gevangenis...

Ben ik nu werkelijk nog de enige normale hier?
Als gij ergens gelezen hebt dat die voetganger in 't gevang moet, dan zijt ge misschien wel de enige hier; maar zeker ook niet de normale.

Maar toegegeven: met al die fait d'hivers, volgens de burgervader van onze koloniale hoofdstad ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 oktober 2011, 13:55   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gij ergens gelezen hebt dat die voetganger in 't gevang moet, dan zijt ge misschien wel de enige hier; maar zeker ook niet de normale.

Maar toegegeven: met al die fait d'hivers, volgens de burgervader van onze koloniale hoofdstad ...
Jaja, ok, naar de gevangenis was enigzins symbolisch uitgedrukt, het gaat over "vervolgen."

Iemand die de straat oversteekt naast het zebrapad, of snel overloopt als er geen verkeer is, die mensen vervolgen is toch om te lachen als je weet dat de burger tegenwoordig zelf moet optreden als de straat gevuld staat met drugdealers die door de politie niet eens opgemerkt worden.
Oud 23 oktober 2011, 10:36   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ortkosten.aspx

Dringend nieuwe steigers plaatsen, want de oude kreunen reeds onder al de andere voornemens, die naar commissies verwezen werden.
Hoeveel van die 20,5 miljoen is voor de bezorgers van die post (deurwaarders) en hoeveel voor de gewone aangetekende post.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 11:47   #6
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Dat is allemaal nonsens,moet je de teef Anne Bouton eens bezig zien,vrederechter canton Binche...Die is goed om rechter te zijn in correctioneel,maar niet op een Vredegerecht.Dat zit daar te lullen over telefoon die ze krijgt,over rokers die niet voor HAAR deur mogen staan,dan dat ze de Boss is van haar gekozen gebouw.......

Ze speelt het zelfs klaar van op 3 uur,170 dossiers af te werken....ik heb genen tijd,de dag is lang enz....

En de kosten van Justitie krijg je binnen hé........

Ze lacht zelfs openlijk de advocaten in het gezicht.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2011, 12:17   #7
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Dat is allemaal nonsens, moet je de teef Anne Bouton eens bezig zien, vrederechter Kanton Binche...Die is goed om rechter te zijn in correctioneel, maar niet op een Vredegerecht. Dat zit daar te lullen over telefoon die ze krijgt, over rokers die niet voor HAAR deur mogen staan, dan dat ze de Boss is van haar gekozen gebouw.......

Ze speelt het zelfs klaar van op 3 uur, 170 dossiers af te werken....ik heb genen tijd, de dag is lang enz....

En de kosten van Justitie krijg je binnen hé........

Ze lacht zelfs openlijk de advocaten in het gezicht.
En dat gebeurd enkel in Binche? Straf hè! Niet dat ik hiermee wil zeggen dat het overal zo is, maar de serieuze rechters worden zo stilaan een rariteit in België.
Oud 23 oktober 2011, 14:43   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En dat gebeurd enkel in Binche? Straf hè! Niet dat ik hiermee wil zeggen dat het overal zo is, maar de serieuze rechters worden zo stilaan een rariteit in België.
Het is gewoon zo dat rechters baas spelen over die advocaten die ooit nog rechter willen worden.

Ik moest eens voor correctioneel verschijnen en we waren met drie. Eèn van ons had een goedkope advocaat, de twee anderen, waaronder ik dus, hadden een iets duurdere advocaat.

Toen de verdediging haar zaak mocht pleiten stond de goedkope advocaat recht en stak van wal, maar na enkele woorden gebaarde de voorzitter met de hand naar de advocaat dat hij mocht gaan zitten, Meester, het is goed, zei hij betuttelend, en de advocaat zweeg en ging zitten.
Mijn advocaat was aan de beurt en voor hij kon beginnen zei de rechter, Meester, probeer het kort te houden. Dat zal moeilijk gaan zo sprak mijn raadsman, ik heb minstens 3 uur nodig om te pleiten.
Maar, stamelde de rechter ontzet, dan moeten we de zaak uitstellen.
Ja, dat is uw keuze, zei mijn advocaat, dan pleiten we de volgende keer wel.

Begrijp je? Advocaten die niets waard zijn willen graag rechter worden, dus die houden de rechters liever te vriend. Jammer wel voor diegenen die door hen verdedigd worden.
Oud 25 oktober 2011, 06:40   #9
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is gewoon zo dat rechters baas spelen over die advocaten die ooit nog rechter willen worden.

Ik moest eens voor correctioneel verschijnen en we waren met drie. Eèn van ons had een goedkope advocaat, de twee anderen, waaronder ik dus, hadden een iets duurdere advocaat.

Toen de verdediging haar zaak mocht pleiten stond de goedkope advocaat recht en stak van wal, maar na enkele woorden gebaarde de voorzitter met de hand naar de advocaat dat hij mocht gaan zitten, Meester, het is goed, zei hij betuttelend, en de advocaat zweeg en ging zitten.
Mijn advocaat was aan de beurt en voor hij kon beginnen zei de rechter, Meester, probeer het kort te houden. Dat zal moeilijk gaan zo sprak mijn raadsman, ik heb minstens 3 uur nodig om te pleiten.
Maar, stamelde de rechter ontzet, dan moeten we de zaak uitstellen.
Ja, dat is uw keuze, zei mijn advocaat, dan pleiten we de volgende keer wel.

Begrijp je? Advocaten die niets waard zijn willen graag rechter worden, dus die houden de rechters liever te vriend. Jammer wel voor diegenen die door hen verdedigd worden.
Daarom mijn vraag, enkel in Binche?
In een andere draad heb ik aangetoond dat er ook goede rechters bestaan ( arbeidsrechter) maar daarom ook de vermelding dat die een rariteit aan het worden zijn.
Oud 13 december 2011, 10:04   #10
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Justitie ontdekt de boekhouder

Honderden miljoenen euro's die het gerecht de voorbije jaren in beslag genomen heeft, zijn rampzalig beheerd. Daardoor zijn de oorsprong en de bestemming van de geldbedragen nog amper te achterhalen. Dat blijkt uit een gesprek dat De Tijd had met Thierry Freyne, de nieuwe directeur van het Centraal Orgaan voor de Inbeslagneming en Verbeurdverklaring

Een en ander heeft te maken met het feit dat de politie inbeslagnames nog altijd meldt per fax. 'Zo belandt er soms geld op onze rekening waarvan we de herkomst niet kunnen achterhalen', aldus Freyne. Daarnaast kreeg de dienst nooit een professioneel boekhoudprogramma. Pas nu, acht jaar na zijn oprichting, gaat het COIV op zoek naar een professionele boekhouder.

Freyne benadrukt dat de vorige minister van Justitie, Stefaan De Clerck (CD&V), de problemen ten volle heeft ingezien en dat er nu maatregelen worden genomen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 23:36   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Honderden miljoenen euro's die het gerecht de voorbije jaren in beslag genomen heeft, zijn rampzalig beheerd. Daardoor zijn de oorsprong en de bestemming van de geldbedragen nog amper te achterhalen. Dat blijkt uit een gesprek dat De Tijd had met Thierry Freyne, de nieuwe directeur van het Centraal Orgaan voor de Inbeslagneming en Verbeurdverklaring

Een en ander heeft te maken met het feit dat de politie inbeslagnames nog altijd meldt per fax. 'Zo belandt er soms geld op onze rekening waarvan we de herkomst niet kunnen achterhalen', aldus Freyne. Daarnaast kreeg de dienst nooit een professioneel boekhoudprogramma. Pas nu, acht jaar na zijn oprichting, gaat het COIV op zoek naar een professionele boekhouder.

Freyne benadrukt dat de vorige minister van Justitie, Stefaan De Clerck (CD&V), de problemen ten volle heeft ingezien en dat er nu maatregelen worden genomen.
Declerck heeft véél ingezien maar heeft er weinig van gebakken.
Ik vermoed dat Turtel de daad bij het woord zal voegen. Het zal niet lang duren.

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 08:03   #12
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Brussel begint hoe langer hoe meer op Johannesburg te lijken. En dat is niet overdreven. Wie wil weten wat de toekomst van Brussel is binnen 10 a 20 jaar, ga eens kijken.

Laatst gewijzigd door Snerror : 14 december 2011 om 08:04.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 08:25   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Declerck heeft véél ingezien maar heeft er weinig van gebakken.
Je bent wel fout. Mag ik je verbeteren:
Declerck heeft (véél) alles ingezien maar heeft er (weinig) niks van gebakken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik vermoed dat Turtel de daad bij het woord zal voegen. Het zal niet lang duren.

Ze zit gevangen in een regeerakkoord en onder de knoet van meer Franstalige ministers dan Vlaamse.
Ze pakte indertijd inderdaad de migratie aan op overtuigende wijze. Maar werd stevig teruggefloten: alle bevoegdheden afgepakt en overgeheveld naar twee Franstaligen.
Bij de de rest van binnenlandse zakken, alsmede bij politie, brandweer, civiele bescherming ... heeft ze geen potten gebroken.

Oud 14 december 2011, 08:47   #14
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent wel fout. Mag ik je verbeteren:
Declerck heeft (véél) alles ingezien maar heeft er (weinig) niks van gebakken.
hij moest dan ook voordurend "wachten" op allerlei adviezen en studies ... Aldus de wollige wachter ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be