![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111005_009
titel: Voetgangers die rood licht negeren niet langer vervolgd door Brussels parket Over wat gaat het eigenlijk? Meneer gaat gewoonweg vrijuit voor: - het rood licht als voetganger negeren, in een drukke straat, onder de neus van een flik - het bezit (op dat ogenblik) van een boksijzer Ik begrijp dat niet. Vooral dat bezit van dat boksijzer; maar ook die belediging naar die flikken: waarom zouden zij nog uit hun burelen komen ? een paar zinnetjes tekst: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze iedereen die dat doet gaan opsluiten zal er snel geen plaats meer zijn in de gevangenis. Of wacht, dat is nu al. Typisch Belgisch, als de politie met Kalashnikovs van de straat wordt geschoten doen ze niets, als iemand de straat oversteekt als voetganger moet hij naar de gevangenis... Ben ik nu werkelijk nog de enige normale hier?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 oktober 2011 om 13:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toegegeven: met al die fait d'hivers, volgens de burgervader van onze koloniale hoofdstad ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die de straat oversteekt naast het zebrapad, of snel overloopt als er geen verkeer is, die mensen vervolgen is toch om te lachen als je weet dat de burger tegenwoordig zelf moet optreden als de straat gevuld staat met drugdealers die door de politie niet eens opgemerkt worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ortkosten.aspx
Dringend nieuwe steigers plaatsen, want de oude kreunen reeds onder al de andere voornemens, die naar commissies verwezen werden. Hoeveel van die 20,5 miljoen is voor de bezorgers van die post (deurwaarders) en hoeveel voor de gewone aangetekende post. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat is allemaal nonsens,moet je de teef Anne Bouton eens bezig zien,vrederechter canton Binche...Die is goed om rechter te zijn in correctioneel,maar niet op een Vredegerecht.Dat zit daar te lullen over telefoon die ze krijgt,over rokers die niet voor HAAR deur mogen staan,dan dat ze de Boss is van haar gekozen gebouw.......
Ze speelt het zelfs klaar van op 3 uur,170 dossiers af te werken....ik heb genen tijd,de dag is lang enz.... En de kosten van Justitie krijg je binnen hé........ Ze lacht zelfs openlijk de advocaten in het gezicht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moest eens voor correctioneel verschijnen en we waren met drie. Eèn van ons had een goedkope advocaat, de twee anderen, waaronder ik dus, hadden een iets duurdere advocaat. Toen de verdediging haar zaak mocht pleiten stond de goedkope advocaat recht en stak van wal, maar na enkele woorden gebaarde de voorzitter met de hand naar de advocaat dat hij mocht gaan zitten, Meester, het is goed, zei hij betuttelend, en de advocaat zweeg en ging zitten. Mijn advocaat was aan de beurt en voor hij kon beginnen zei de rechter, Meester, probeer het kort te houden. Dat zal moeilijk gaan zo sprak mijn raadsman, ik heb minstens 3 uur nodig om te pleiten. Maar, stamelde de rechter ontzet, dan moeten we de zaak uitstellen. Ja, dat is uw keuze, zei mijn advocaat, dan pleiten we de volgende keer wel. Begrijp je? Advocaten die niets waard zijn willen graag rechter worden, dus die houden de rechters liever te vriend. Jammer wel voor diegenen die door hen verdedigd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
In een andere draad heb ik aangetoond dat er ook goede rechters bestaan ( arbeidsrechter) maar daarom ook de vermelding dat die een rariteit aan het worden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Honderden miljoenen euro's die het gerecht de voorbije jaren in beslag genomen heeft, zijn rampzalig beheerd. Daardoor zijn de oorsprong en de bestemming van de geldbedragen nog amper te achterhalen. Dat blijkt uit een gesprek dat De Tijd had met Thierry Freyne, de nieuwe directeur van het Centraal Orgaan voor de Inbeslagneming en Verbeurdverklaring
Een en ander heeft te maken met het feit dat de politie inbeslagnames nog altijd meldt per fax. 'Zo belandt er soms geld op onze rekening waarvan we de herkomst niet kunnen achterhalen', aldus Freyne. Daarnaast kreeg de dienst nooit een professioneel boekhoudprogramma. Pas nu, acht jaar na zijn oprichting, gaat het COIV op zoek naar een professionele boekhouder. Freyne benadrukt dat de vorige minister van Justitie, Stefaan De Clerck (CD&V), de problemen ten volle heeft ingezien en dat er nu maatregelen worden genomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat Turtel de daad bij het woord zal voegen. Het zal niet lang duren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Brussel begint hoe langer hoe meer op Johannesburg te lijken. En dat is niet overdreven. Wie wil weten wat de toekomst van Brussel is binnen 10 a 20 jaar, ga eens kijken.
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 14 december 2011 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Declerck heeft (véél) alles ingezien maar heeft er (weinig) niks van gebakken. Citaat:
Ze pakte indertijd inderdaad de migratie aan op overtuigende wijze. Maar werd stevig teruggefloten: alle bevoegdheden afgepakt en overgeheveld naar twee Franstaligen. Bij de de rest van binnenlandse zakken, alsmede bij politie, brandweer, civiele bescherming ... heeft ze geen potten gebroken.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |