![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() vr 03 feb 2012
Buskaartje te duur door truc NS AMSTERDAM - Buspassagiers betalen gemiddeld 2,5 procent te veel voor hun kaartje. Dat komt door een financiële truc van de NS bij chipkaarthouder TLS, zeggen bronnen bij busbedrijven. ![]() De NS kreeg in 2000 ruim 226 miljoen euro staatssubsidie voor de ontwikkeling van het systeem van de chipkaart. NS beloofde de toenmalige minister van Verkeer, De Boer, een groot deel in TLS te stoppen. De NS gaf echter maar 25 miljoen euro uit aan de chipkaartbeheerder, blijkt uit onderzoek. TLS heeft tot nu toe ruim 133 miljoen euro verlies geleden. NS zuivert die verliezen aan door TLS peperdure leningen te verstrekken, met woekerrentes van 7 en 10 procent. De reizigers moeten de miljoenen opbrengen. Gemiddeld is 5% van de ritprijs van de bus voor het financieren van de transactie met de chipkaart. Uit berekeningen van deskundigen blijkt dat dit hooguit de helft zou zijn als NS, zoals beloofd, de staatssubsidie wel had gebruikt. http://www.telegraaf.nl/overgeld/con...truc_NS__.html Leve het OV zou ik zeggen. Das nog eens oplichterij van het zuiverste water. Zo krijg wel weer het volk in den auto, mijn gedacht Zwartrijders aanpakken oké, maar dan zelf zo foetelen, SCHANDALIG Wat stond er ook in het evangelie: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen... Wel de NS directie mag dan gauw afdruipen met als de farizeeërs indertijd.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Jackpot bonus promotie tot minister van verkeer aub.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Graag zie ik meer van dit soort consument-achtige berichten, want dat lijkt mij een gezondere functie voor dit forum, dan haat zaaien tegen bruine en zwarte Europese burgers. Elke burger loopt te hoop tegen alle soort van vreemde bureaucratie en regelrecht onrecht, om niet te spreken van terreur door instanties en bedrijven. Pas als ik een cc. naar de klachtencommissie stuur worden mijn klachten aan bedrijven normaal beantwoord. Nu heb ik al 21 jaar huur betaald voor een geyser, en lijkt het alsof ik weer 21 huur ga doorbetalen, als het van het bedrijf afhangt, want na een eerste ontvangstbevestiging op mijn klacht, is het al maanden stil, ook na een rappel. Kortom, ik hoop dat de echte kritische burger hier de zaak overneemt en de huurlingen en nazi's mogen doodvriezen.
Maar goed, dit betreft het openbaar vervoer. Zonder OV pas betaalt men in Den Haag, Nederland, euro 2,50 voor een rit per bus of tram. Het kaartje is wellicht rond de 45 minuten geldig. Ik verwacht dat de meeste mensen net als ik twee kaartjes moeten kopen voor de terugreis. Het is te duur. Wat het milieu betreft beschouw ik elke uitspraak van de politiek in die richting als leugens, want wij zouden toch het autogebruik terugdringen? Wie gaat de NS voor het gerecht slepen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() De ontevreden belazerde klant..
![]() Miss een actie voor de consumentenbond of soortelijke clubs, Tros Opgelicht, Radar e.d ?? ![]()
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommige burgers zullen uit angst elke onterechte rekening betalen die deze soort bedrijven sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() 'Schultz moet zich aan haar woord houden'
UTRECHT - Minister Schultz van Haegen moet zich aan haar woord houden en de NS straffen voor de chaos op het spoor als gevolg van het winterweer. Dat stelt Chris Vonk van reizigersorganisatie Rover, nadat de vorst ook zaterdag tot chaostaferelen op de Nederlandse rails leidde. „We hebben deze hele discussie vorig jaar ook al gevoerd”, stelt Vonk. „En toen zei de minister dat ze een laatste waarschuwing gaf. Dan moet ze zich nu ook aan haar woord houden.” Volgens de zegsman staan er zaterdagochtend sinds 10 uur mensen op Utrecht Centraal die geen kant op kunnen. „Het is diep- en diep- en diepdroevig.” Ook collegabond Maatschappij Voor Beter OV vindt dat Schultz eindelijk eens actie moet ondernemen. „Een forse aanscherping van de nieuwe concessie voor de NS en het vertrek van de hoofdschuldige aan dit zoveelste spoorwegdrama lijkt ons het minste”, aldus woordvoerder Rikus Spithorst. Beide organisaties ergeren zich ook kapot aan de gebrekkige communicatie van de NS naar de reizigers toe. „Vorige keer lag het aan de bijzondere ijsvlokjes, nu weer aan de vastklittende ijsklompen”, stelt Vonk geërgerd. „Terwijl in de rest van de Europa alle treinen bij alle temperaturen moeiteloos doordenderen.” http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...traffen__.html En niet enkel de buskaartjes zijn het probleem. Ze leveren voor de zoveelste keer prutswerk af.