Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 15 juni 2004, 20:29   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

De ideeën van VLD, CD&V, NV-A en VB lopen echt niet zoveel uit elkaar. Waarom vormen die dan geen regering zou je zeggen?

CD&V-NV-A en VLD hebben samen 46% van de stemmen, VB heeft er 24%. Allen samen zijn ze goed voor 70% van de stemmen. Een centrumrechtse regering met en ruime 2/3 meerderheid dus.

Een regering waarin het Blok een derde van de ministerposten zou bezetten en dus in een niet overheersende positie zou zitten. Het Blok zou moeten bewijzen dat het ook kan meeregeren als het moet en het zou moeten tonen dat het in staat is om water bij de wijn te doen.

Het zou meteen ook duidelijk worden wat het Blok waard is. Kan het regeren of niet?

Als men nog 1 of 2 verkiezingen wacht dan zal het Vlaams Blok geen vragende partij meer zijn, maar kan het uit elke partij kiezen die met haar scheep wil gaan en is het de grootste partij. Nu kan men het Blok nog redelijk klein houden en een Volksunie behandeling geven. Over enkele jaren zal dit veel moeilijker het geval zijn.
Darwin is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:32   #2
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Darwin ze durven niet om dat ze zeker weten dat het blok het goed doet
Oud 15 juni 2004, 20:33   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uitstekend idee maar...
het zijn niet wij die het recht hebben een coalitie samen te stellen.

Niemand durft trouwens nog het cordon doorbreken. Dat betekent de dag van vandaag immers niet meer of minder dan politieke en maatschappelijke zelfmoord.
Oud 15 juni 2004, 20:37   #4
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik heb daar eerlijk gezegd wel iets tegen...
1 omdat de besparingsmaatregelen en verder asociaal beleid een nederlaag zou zijn voor de arbeidersklasse
2 omdat dan de Spa in de oppositie zou zitten, en zo de gedesillusioneerde kiezers trekken, zo van we kiezen voor het minst kwade...
Alleszinds hebben we gezien dat vorige verkiezingen net al die centru- tot nieuw-rechtse regeringen afgestraft zijn voor slecht beleid... (Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Nederland, Engeland...) het zou dus fout zijn eenzelfde fout te maken als in die landen, maar dan 5 jaar na datum!
Oud 15 juni 2004, 20:37   #5
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De ideeën van VLD, CD&V, NV-A en VB lopen echt niet zoveel uit elkaar. Waarom vormen die dan geen regering zou je zeggen?

CD&V-NV-A en VLD hebben samen 46% van de stemmen, VB heeft er 24%. Allen samen zijn ze goed voor 70% van de stemmen. Een centrumrechtse regering met en ruime 2/3 meerderheid dus.

Een regering waarin het Blok een derde van de ministerposten zou bezetten en dus in een niet overheersende positie zou zitten. Het Blok zou moeten bewijzen dat het ook kan meeregeren als het moet en het zou moeten tonen dat het in staat is om water bij de wijn te doen.

Het zou meteen ook duidelijk worden wat het Blok waard is. Kan het regeren of niet?

Als men nog 1 of 2 verkiezingen wacht dan zal het Vlaams Blok geen vragende partij meer zijn, maar kan het uit elke partij kiezen die met haar scheep wil gaan en is het de grootste partij. Nu kan men het Blok nog redelijk klein houden en een Volksunie behandeling geven. Over enkele jaren zal dit veel moeilijker het geval zijn.
Het Blok zou mee kunnen regeren maar hebben al meermaaals aangegeven dat ze niet willen. Ze willen wel maar zonder enige toegeving en zo werkt het nu eenmaal niet.

Lamzakl
George is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:40   #6
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Hoe kom je trouwen bij het gedacht dat ze niet zoveel verschillen.

Lamzakl
George is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:42   #7
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
1 omdat de besparingsmaatregelen en verder asociaal beleid een nederlaag zou zijn voor de arbeidersklasse
2 omdat dan de Spa in de oppositie zou zitten, en zo de gedesillusioneerde kiezers trekken, zo van we kiezen voor het minst kwade...
Alleszinds hebben we gezien dat vorige verkiezingen net al die centru- tot nieuw-rechtse regeringen afgestraft zijn voor slecht beleid... (Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Nederland, Engeland...) het zou dus fout zijn eenzelfde fout te maken als in die landen, maar dan 5 jaar na datum!
als linkse zou gij daar beter niets op tegen hebben ...

VLD + CD&V + blok in regering = linkse oppositie.

Die linkse oppositie kan dan ZONDER probleem de Blok strategie gebruiken tov. de 3 regeringspartijen: nl. : alles afbreken. Het enige alternatief voor de kiezer zou dan zijn : links stemmen.

Brrr... erg, maar een natte droom voor een linkse zeker
justme is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:49   #8
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

dan toch liever VB en Cd&v - n-va ZONDER DE VLD is ook al de meerderheid hé , en ik heb het zo niet met de vld
pibo® is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:52   #9
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk geef ik Darwin een beetje gelijk als hij zegt dat het Blok zich alleen zo kan bewijzen. Het Blok is ook geen partij zoals andere partijen: het lijkt op een snel samengestelde groep (waaronder ontslagen mensen, twee onervaren blondjes om de eenzame man aan te trekken,...) en dat is net als met het LPF.

Ik zou zeggen: laat ze meeregeren om zich te bewijzen, op voorwaarde dat ze geen belangrijke rol krijgen (ik vertrouw ze voor geen cent).

Misschien dat iemand ook op mijn vraag kan antwoorden, die ook te maken heeft met de waarde van het Blok? => http://forum.politics.be/viewtopic.p...2e9e461b9330ad
Moby is offline  
Oud 15 juni 2004, 20:55   #10
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Hoe kom je trouwen bij het gedacht dat ze niet zoveel verschillen.
VLD en CD&V zouden het Blok gemakkelijk in toom houden en de scherpe kantjes van het programma eraf kunnen vijlen.

Er zou weliswaar in het regeerakkoord staan dat Vlaanderen meer autonomie zou moeten krijgen en er zou een strenger vreemdelingenbeleid komen, maar de "extreme" stellingnamen van het Blok zouden zeker getemperd worden.

Het zou eerder zoiets worden als de maatregelen die we zien bij een Balkenende in Nederland. Met dit verschil dat we hier niet met een onthoofde en stuurloze LPF zouden zitten, maar met een doorwinterd Blok. Het zou een stevig bestuur te zien geven. Een regering die zou gaan voor een no nonsens beleid waar zowel de economie als het herstel van de sociale weefsels van de samenleving voorrang zouden krijgen.

Het zou een beleid te zien geven dat de burger weer vertrouwen in de overheid geeft, waar veiligheid en stabiliteit primeren en waarbij de mensen zouden zien dat rechtvaardigheid opnieuw geschiedt en dat wetteloosheid niet langer de norm is.
Darwin is offline  
Oud 15 juni 2004, 21:05   #11
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...en er zou een strenger vreemdelingebeleid komen, maar de "extreme" stellingnamen van het Blok zouden zeker getemperd worden...
Voel je je wel goed, Darwin? Je begint nu op een mens te lijken... Je beseft dus ook goed dat het Blok nooit zal (mee)regeren met extreme punten in hun programma. En als het ooit zal regeren dan zal het alleen zijn als ze 51% halen, en het gevaar voor het Blok is dat de mensen alsnog tevreden zullen zijn met de andere partijen.

Kan je misschien wat meer uitleg geven bij wat je als een acceptabele vreemdelingenbeleid vindt en wat je zou laten schrappen uit het VB-programma?

...en het verbod op hoofddoeken op straat is al onnozel. Joden hebben bvb ook bepaalde regels betreft kleding en hoewel ik hun smaak niet deel, stoort het me helemaal niet.
Moby is offline  
Oud 15 juni 2004, 21:21   #12
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Citaat:
...en er zou een strenger vreemdelingebeleid komen, maar de "extreme" stellingnamen van het Blok zouden zeker getemperd worden...
Voel je je wel goed, Darwin? Je begint nu op een mens te lijken... Je beseft dus ook goed dat het Blok nooit zal (mee)regeren met extreme punten in hun programma. En als het ooit zal regeren dan zal het alleen zijn als ze 51% halen, en het gevaar voor het Blok is dat de mensen alsnog tevreden zullen zijn met de andere partijen.

Kan je misschien wat meer uitleg geven bij wat je als een acceptabele vreemdelingenbeleid vindt en wat je zou laten schrappen uit het VB-programma?

...en het verbod op hoofddoeken op straat is al onnozel. Joden hebben bvb ook bepaalde regels betreft kleding en hoewel ik hun smaak niet deel, stoort het me helemaal niet.
Er zijn zaken waar niet over te onderhandelen valt.

De intrekking van de erkenning van de islam als eerste stap naar een volledig verbod op het publiek uitdragen en verspreiden van de islam in Vlaanderen op termijn is zoiets.

Als het Blok op deze gebieden teveel water bij de wijn zou moeten doen zou het geheel ongeloofwaardig worden en bij volgende verkiezingen gewoon weggespoeld worden.

De islam valt niet te rijmen met de westerse samenleving. De paus heeft nog maar enkele weken geleden in een brief duidelijk gemaakt dat dat de islam moreel niet verzoenbaar is met de westerse waarden.

Over onze waarden wordt niet gesjacherd. Wat dat betreft zal het altijd zijn : AANPASSEN OF OPKRASSEN.
Darwin is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:29   #13
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Er zijn zaken waar niet over te onderhandelen valt.

De intrekking van de erkenning van de islam als eerste stap naar een volledig verbod op het publiek uitdragen en verspreiden van de islam in Vlaanderen op termijn is zoiets.

Als het Blok op deze gebieden teveel water bij de wijn zou moeten doen zou het geheel ongeloofwaardig worden en bij volgende verkiezingen gewoon weggespoeld worden.

De islam valt niet te rijmen met de westerse samenleving. De paus heeft nog maar enkele weken geleden in een brief duidelijk gemaakt dat dat de islam moreel niet verzoenbaar is met de westerse waarden.

Over onze waarden wordt niet gesjacherd. Wat dat betreft zal het altijd zijn : AANPASSEN OF OPKRASSEN.
Sorry. Ik had eventjes gedacht dat je serieus bezig was, maar je blijft nog steeds vechten tegen een vijand die er niet is. Net als Don Quichot en zijn molens...
De moslims in België/Europa zijn niet de extremisten uit Iran en andere landen waar er vooral oorlog heerst. Daarom vind je het Vlaams Blok ook gewoon temidden van de allochtone gemeenschap en vallen ze allochtonen aan (met name moslims), omdat ze weten dat ze niets van hen te vrezen hebben.

De Paus is gewoon een symbool, en zoals iedereen weet luistert niemand naar hem. En dat hij de moslims veroordeelt op basis van enkele terroristen (zoals Osama...mischien wel jou tweelingbroer...ook zo krankzinnig) vertelt al waar hij zijn informatie haalt...de media.
Moby is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:36   #14
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De moslims in België/Europa zijn niet de extremisten uit Iran en andere landen waar er vooral oorlog heerst. Daarom vind je het Vlaams Blok ook gewoon temidden van de allochtone gemeenschap en vallen ze allochtonen aan (met name moslims), omdat ze weten dat ze niets van hen te vrezen hebben.
Daarom dat Abou Jahjah zegt op:
http://www.indymedia.be/news/hidden.php?id=85968
Citaat:
Maar ik verwacht wel iets van de Europese dimensie. Met een Europese mobilisatie kunnen we Vlaanderen klein krijgen.
tabufferkwa is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:45   #15
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Daarom dat Abou Jahjah zegt op:
http://www.indymedia.be/news/hidden.php?id=85968
Citaat:
Maar ik verwacht wel iets van de Europese dimensie. Met een Europese mobilisatie kunnen we Vlaanderen klein krijgen.
Abou Jahjah... Blijkbaar ben je nog nieuw (of gewoon achterlijk): De Moslims in België staan NIET achter Abou, en dat werd ook al verteld door een woordvoerder van de Moskee's in België, ook door de woordvoerders van de Marokkaanse en turkse gemeenschap in Nederland, en ook....

Jullie zien in Abou Jahjah wat wij, allochtonen, zien in het Vlaams Blok. Ze zijn beiden niet te vertrouwen.
Moby is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:51   #16
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
In Vlaanderen worden de arbeiders al langer gestraft.
Zo zal ik eens uit mijn belastingen iets verduidelijken:

Vorige keer kreeg ik meer dan 600 euro terug van de belastingen.
Deze keer moet ik 430 bij betalen.
Mijn loonbrief is ongeveer onveranderd gebleven.

Ik ben dus meer dan 1000 euro extra kwijt.
En ik ben arbeider.
Ive De Beckker is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:51   #17
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Dat de Vlamingen niet achter het Blok stonden werd ook vroeger gezegd. En nog 75% staat er niet achter, maar ze worden wel een serieus probleem. En denk jij dat de jongeren nog naar moskeeen gaan om te luisteren? Wie is achterlijk?
tabufferkwa is offline  
Oud 15 juni 2004, 23:15   #18
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Vlamingen niet achter het Blok stonden werd ook vroeger gezegd. En nog 75% staat er niet achter, maar ze worden wel een serieus probleem. En denk jij dat de jongeren nog naar moskeeen gaan om te luisteren? Wie is achterlijk?
Het aantal stemmen voor Abou en zijn partij was iets van een 2802, en als je daar schrik van hebt dan ben je inderdaad achterlijk.
In de Handelstraat waar vooral Marokkanen komen (ook autochtonen voor de goedkope/eerlijke prijzen... ) zie je geen reclame voor Abou Jahjah en zijn partij. En geloof me dat ze daar al op aangedrongen hebben...
Abou Jahjah brengt net als het Vlaams Blok alleen maar haat, en daarom koos men voor reclame als "Méér oplossingen, minder haat!", waar je soms twee posters bij één winkel zag.

En dat jij als Vlaams blokker zegt dat Marokkaanse/Turkse jongeren niet meer naar de Moskee gaan vind ik moedig, want de meeste van jouw blokvrienden beweren graag het tegenovergestelde omdat ze dan kunnen zeggen dat extremisten ze daar ophitsen. Wat ze dan ook weer niet weten, als buitenstaander, is dat refki's (priesters) in de meeste moskeeën om de enkele maanden verwisseld worden voor een andere refki. Die refki's verdienen bitter weinig en gaan vaak naar iets anders op zoek, of de moskeebezoekers (vooral gepensioneerden) zijn het niet eens met bepaalde uitspraken van de refki. Het gaat vaak om iets belachelijks, maar ja...als je op pensioen bent dan ga je je vervelen en over alles klagen...
Moby is offline  
Oud 15 juni 2004, 23:22   #19
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het aantal stemmen voor Abou en zijn partij was iets van een 2802, en als je daar schrik van hebt dan ben je inderdaad achterlijk.
In de Handelstraat waar vooral Marokkanen komen (ook autochtonen voor de goedkope/eerlijke prijzen... ) zie je geen reclame voor Abou Jahjah en zijn partij. En geloof me dat ze daar al op aangedrongen hebben...
Abou Jahjah brengt net als het Vlaams Blok alleen maar haat, en daarom koos men voor reclame als "Méér oplossingen, minder haat!", waar je soms twee posters bij één winkel zag.

En dat jij als Vlaams blokker zegt dat Marokkaanse/Turkse jongeren niet meer naar de Moskee gaan vind ik moedig, want de meeste van jouw blokvrienden beweren graag het tegenovergestelde omdat ze dan kunnen zeggen dat extremisten ze daar ophitsen. Wat ze dan ook weer niet weten, als buitenstaander, is dat refki's (priesters) in de meeste moskeeën om de enkele maanden verwisseld worden voor een andere refki. Die refki's verdienen bitter weinig en gaan vaak naar iets anders op zoek, of de moskeebezoekers (vooral gepensioneerden) zijn het niet eens met bepaalde uitspraken van de refki. Het gaat vaak om iets belachelijks, maar ja...als je op pensioen bent dan ga je je vervelen en over alles klagen...
Als jij mij een VB noemt dan ben je even goed een AELer. Denk dat jij echt achterlijk bent, maar misschien is het je fout niet.
tabufferkwa is offline  
Oud 15 juni 2004, 23:24   #20
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat vaak om iets belachelijks, maar ja...als je op pensioen bent dan ga je je vervelen en over alles klagen...
Over politiek, bijvoorbeeld.

@ avatar
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be