![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De ideeën van VLD, CD&V, NV-A en VB lopen echt niet zoveel uit elkaar. Waarom vormen die dan geen regering zou je zeggen?
CD&V-NV-A en VLD hebben samen 46% van de stemmen, VB heeft er 24%. Allen samen zijn ze goed voor 70% van de stemmen. Een centrumrechtse regering met en ruime 2/3 meerderheid dus. Een regering waarin het Blok een derde van de ministerposten zou bezetten en dus in een niet overheersende positie zou zitten. Het Blok zou moeten bewijzen dat het ook kan meeregeren als het moet en het zou moeten tonen dat het in staat is om water bij de wijn te doen. Het zou meteen ook duidelijk worden wat het Blok waard is. Kan het regeren of niet? Als men nog 1 of 2 verkiezingen wacht dan zal het Vlaams Blok geen vragende partij meer zijn, maar kan het uit elke partij kiezen die met haar scheep wil gaan en is het de grootste partij. Nu kan men het Blok nog redelijk klein houden en een Volksunie behandeling geven. Over enkele jaren zal dit veel moeilijker het geval zijn. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Darwin ze durven niet om dat ze zeker weten dat het blok het goed doet
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitstekend idee maar...
het zijn niet wij die het recht hebben een coalitie samen te stellen. Niemand durft trouwens nog het cordon doorbreken. Dat betekent de dag van vandaag immers niet meer of minder dan politieke en maatschappelijke zelfmoord.
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb daar eerlijk gezegd wel iets tegen...
1 omdat de besparingsmaatregelen en verder asociaal beleid een nederlaag zou zijn voor de arbeidersklasse 2 omdat dan de Spa in de oppositie zou zitten, en zo de gedesillusioneerde kiezers trekken, zo van we kiezen voor het minst kwade... Alleszinds hebben we gezien dat vorige verkiezingen net al die centru- tot nieuw-rechtse regeringen afgestraft zijn voor slecht beleid... (Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië, Nederland, Engeland...) het zou dus fout zijn eenzelfde fout te maken als in die landen, maar dan 5 jaar na datum!
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe kom je trouwen bij het gedacht dat ze niet zoveel verschillen.
#7 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
VLD + CD&V + blok in regering = linkse oppositie. Die linkse oppositie kan dan ZONDER probleem de Blok strategie gebruiken tov. de 3 regeringspartijen: nl. : alles afbreken. Het enige alternatief voor de kiezer zou dan zijn : links stemmen. Brrr... erg, maar een natte droom voor een linkse zeker ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() dan toch liever VB en Cd&v - n-va ZONDER DE VLD is ook al de meerderheid hé , en ik heb het zo niet met de vld
|
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Persoonlijk geef ik Darwin een beetje gelijk als hij zegt dat het Blok zich alleen zo kan bewijzen. Het Blok is ook geen partij zoals andere partijen: het lijkt op een snel samengestelde groep (waaronder ontslagen mensen, twee onervaren blondjes om de eenzame man aan te trekken,...) en dat is net als met het LPF.
Ik zou zeggen: laat ze meeregeren om zich te bewijzen, op voorwaarde dat ze geen belangrijke rol krijgen (ik vertrouw ze voor geen cent). Misschien dat iemand ook op mijn vraag kan antwoorden, die ook te maken heeft met de waarde van het Blok? => http://forum.politics.be/viewtopic.p...2e9e461b9330ad |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zou weliswaar in het regeerakkoord staan dat Vlaanderen meer autonomie zou moeten krijgen en er zou een strenger vreemdelingenbeleid komen, maar de "extreme" stellingnamen van het Blok zouden zeker getemperd worden. Het zou eerder zoiets worden als de maatregelen die we zien bij een Balkenende in Nederland. Met dit verschil dat we hier niet met een onthoofde en stuurloze LPF zouden zitten, maar met een doorwinterd Blok. Het zou een stevig bestuur te zien geven. Een regering die zou gaan voor een no nonsens beleid waar zowel de economie als het herstel van de sociale weefsels van de samenleving voorrang zouden krijgen. Het zou een beleid te zien geven dat de burger weer vertrouwen in de overheid geeft, waar veiligheid en stabiliteit primeren en waarbij de mensen zouden zien dat rechtvaardigheid opnieuw geschiedt en dat wetteloosheid niet langer de norm is. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Kan je misschien wat meer uitleg geven bij wat je als een acceptabele vreemdelingenbeleid vindt en wat je zou laten schrappen uit het VB-programma? ...en het verbod op hoofddoeken op straat is al onnozel. Joden hebben bvb ook bepaalde regels betreft kleding en hoewel ik hun smaak niet deel, stoort het me helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De intrekking van de erkenning van de islam als eerste stap naar een volledig verbod op het publiek uitdragen en verspreiden van de islam in Vlaanderen op termijn is zoiets. Als het Blok op deze gebieden teveel water bij de wijn zou moeten doen zou het geheel ongeloofwaardig worden en bij volgende verkiezingen gewoon weggespoeld worden. De islam valt niet te rijmen met de westerse samenleving. De paus heeft nog maar enkele weken geleden in een brief duidelijk gemaakt dat dat de islam moreel niet verzoenbaar is met de westerse waarden. Over onze waarden wordt niet gesjacherd. Wat dat betreft zal het altijd zijn : AANPASSEN OF OPKRASSEN. |
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De moslims in België/Europa zijn niet de extremisten uit Iran en andere landen waar er vooral oorlog heerst. Daarom vind je het Vlaams Blok ook gewoon temidden van de allochtone gemeenschap en vallen ze allochtonen aan (met name moslims), omdat ze weten dat ze niets van hen te vrezen hebben. De Paus is gewoon een symbool, en zoals iedereen weet luistert niemand naar hem. En dat hij de moslims veroordeelt op basis van enkele terroristen (zoals Osama...mischien wel jou tweelingbroer...ook zo krankzinnig) vertelt al waar hij zijn informatie haalt...de media. |
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.indymedia.be/news/hidden.php?id=85968 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Jullie zien in Abou Jahjah wat wij, allochtonen, zien in het Vlaams Blok. Ze zijn beiden niet te vertrouwen. |
|||
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zo zal ik eens uit mijn belastingen iets verduidelijken: Vorige keer kreeg ik meer dan 600 euro terug van de belastingen. Deze keer moet ik 430 bij betalen. Mijn loonbrief is ongeveer onveranderd gebleven. Ik ben dus meer dan 1000 euro extra kwijt. En ik ben arbeider. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Dat de Vlamingen niet achter het Blok stonden werd ook vroeger gezegd. En nog 75% staat er niet achter, maar ze worden wel een serieus probleem. En denk jij dat de jongeren nog naar moskeeen gaan om te luisteren? Wie is achterlijk?
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
In de Handelstraat waar vooral Marokkanen komen (ook autochtonen voor de goedkope/eerlijke prijzen... ![]() Abou Jahjah brengt net als het Vlaams Blok alleen maar haat, en daarom koos men voor reclame als "Méér oplossingen, minder haat!", waar je soms twee posters bij één winkel zag. ![]() En dat jij als Vlaams blokker zegt dat Marokkaanse/Turkse jongeren niet meer naar de Moskee gaan vind ik moedig, want de meeste van jouw blokvrienden beweren graag het tegenovergestelde omdat ze dan kunnen zeggen dat extremisten ze daar ophitsen. Wat ze dan ook weer niet weten, als buitenstaander, is dat refki's (priesters) in de meeste moskeeën om de enkele maanden verwisseld worden voor een andere refki. Die refki's verdienen bitter weinig en gaan vaak naar iets anders op zoek, of de moskeebezoekers (vooral gepensioneerden) zijn het niet eens met bepaalde uitspraken van de refki. Het gaat vaak om iets belachelijks, maar ja...als je op pensioen bent dan ga je je vervelen en over alles klagen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |