Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2012, 09:28   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Hongerstaking . Wat een propaganda .

Hongerstaking . Kijk , heel gemakkelijk op te lossen .

Stel U even de vraag . " wat zou men doen indien een Belg, moedeloos of zwakzinnig wordt en zijn eigen leven in gevaar zou brengen .

Men haalt er een dokter bij , werkt hij tegen en zwaait hij wat te veel met armen en benen, dan krijgt die een spuitje om wat te kalmeren , en men brengt die man naar een instelling in een veilig kamertje waar hij zich niet kan bezeren en opgevolgt wordt , ver van de media . Daarna .....
Nu krijgt die man de kans om de martelaar uit te hangen en een menigte op de been te brengen , Ik die dacht dat via staatsveiligheid , het uitlokken van onrust en massamanifestaties strafbaar was ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 13:52   #2
Klarekijk
Banneling

Standaard

Er is in Belgie een centrum voor zelfmoordpreventie . die blijken in geval van nood mensen toch naar een hospitaal te brengen en te begeleiden ?

Wat is het verschil tussen hongerstaking en zelfmoordpoging .
Zelfmoord onderneemd men meestal in anonimiteit . hongerstaling is op een legubere manier in de media komen om aandacht te trekken .

Wat meer ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2012, 15:26   #3
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Chantage van de overheid --> ~ criminaliteit of het weigeren te volgen van hier geldende wetten of procedures --> wat geeft dat als je zo mensen WERKELIJK in ons land toelaat ??? --> Reden voor dringende uitwijzing manu milatiri.

Direct op een vliegtuig terug zetten dus.

VUB en mensen die gebouwen ter beschikking stellen voor criminaliteit jegens de overheid -> straffen.

Punt.
Oud 31 maart 2012, 15:27   #4
Groentje-18

Standaard

Het gaat hier trouwens zeker niet echt om hongerstaking.

Voor alle duidelijkheid leeft een mens die stopt met eten en drinken zéker niet langer dan een week (drie �* vier dagen maximum).
Hadden deze mensen enige ernst gehad, waren we al lang van ze verlost zodus.
Oud 31 maart 2012, 23:30   #5
den dinges
Banneling

Standaard

Neem iemand zegt " ik begin een hongerstaking als ik hier geen papieren krijg, een werk, een huis enz ", en je zegt " Ok , doe maar ". Dan lost het probleem zichzelf toch op ? En anderen gaan niet geneigd zijn om hem dit na te doen, wetende dat het enige dat zij daarmee kunnen bereiken, de dood is...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:18   #6
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Toch zijn er alweer mensen die de chantage van de hongerstakers goedkeuren en hen willen steunen !! Dimitri Verhulst laat zich weer opmerken!!

http://www.lesoir.be/debats/cartes_b...age-907102.php
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 09:35   #7
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Hongerstaking . Kijk , heel gemakkelijk op te lossen .

Stel U even de vraag . " wat zou men doen indien een Belg, moedeloos of zwakzinnig wordt en zijn eigen leven in gevaar zou brengen .

Men haalt er een dokter bij , werkt hij tegen en zwaait hij wat te veel met armen en benen, dan krijgt die een spuitje om wat te kalmeren , en men brengt die man naar een instelling in een veilig kamertje waar hij zich niet kan bezeren en opgevolgt wordt , ver van de media . Daarna .....
Nu krijgt die man de kans om de martelaar uit te hangen en een menigte op de been te brengen , Ik die dacht dat via staatsveiligheid , het uitlokken van onrust en massamanifestaties strafbaar was ?
Het gaat om Marokkanen. is Marokko een onveilig land?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 11:45   #8
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik begrijp niet waarom men die mensen niet arresteert, en naar het ziekenhuis voert. Dit staat toch gelijk aan zelfdoding?
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 13:20   #9
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom men die mensen niet arresteert, en naar het ziekenhuis voert. Dit staat toch gelijk aan zelfdoding?
Idd..iedere belg die dreigt van zichzelf van kant te maken omdat hij/zij de wet wil laten plooien voor zijn persoonlijke verzuchtingen wordt per direct geinterneerd..

Ik zou ze standepede deporteren naar marokko..kunnen ze daar wat gaan liggen emotioneel chanteren...
Ik moet zeggen dat ik meer en meer 'fan' ben aan het worden van 'maggie de onwrikbare'

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 april 2012 om 13:21.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 17:50   #10
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Idd..iedere belg die dreigt van zichzelf van kant te maken omdat hij/zij de wet wil laten plooien voor zijn persoonlijke verzuchtingen wordt per direct geinterneerd..

Ik zou ze standepede deporteren naar marokko..kunnen ze daar wat gaan liggen emotioneel chanteren...
Ik moet zeggen dat ik meer en meer 'fan' ben aan het worden van 'maggie de onwrikbare'
Hoorde over een half uurtje een restje van een interview over die gasten op de radio, de vragenstelster was duidelijk weer iemand die iedereen een slecht geweten moest aanpraten! Wanneer men die gasten nu eindelijk hun zin ging geven enz enz,maar het spelletje lukte niet zo goed...
Toen ze op een bepaald ogenblik vroeg: ja, maar in andere landen moet zoiets toch ook al eens voorkomen, wat doet men daar dan mee?
Kreeg ze gewoon als antwoord: Ierland en Noorwegen hadden onlangs nog zoiets aan de hand. Die "hongerstakers" worden gewoon opgepakt en teruggestuurd.
Kon ze alleen nog : "dank U voor het interview "er aan toevoegen
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 17:59   #11
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Patiëntenrecht. Het kan eenvoudigweg wettelijk niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig
Nonsens. Toon mij een voorbeeld van een hongerstaker die geïnterneerd werd. Elke patiënt heeft nu eenmaal het recht medische bijstand te weigeren, zelfs als dit tot de dood leidt. H/zij moet dan wel een document ondertekenen waardoor de artsen/het ziekenhuis in kwestie van alle verantwoordelijkheid ontheven worden.

Voor de liefhebbers: http://users.telenet.be/allemeesch/K...ET20020922.htm

(Art. 8, para. 4)

Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 april 2012 om 18:01.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 18:11   #12
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Patiëntenrecht. Het kan eenvoudigweg wettelijk niet.

Nonsens. Toon mij een voorbeeld van een hongerstaker die geïnterneerd werd. Elke patiënt heeft nu eenmaal het recht medische bijstand te weigeren, zelfs als dit tot de dood leidt. H/zij moet dan wel een document ondertekenen waardoor de artsen/het ziekenhuis in kwestie van alle verantwoordelijkheid ontheven worden.

Voor de liefhebbers: http://users.telenet.be/allemeesch/K...ET20020922.htm

(Art. 8, para. 4)
Nonsens ?...dus iedereen die dreigt van een gebouw af te springen krijgt gewoon een vrijgeleide als hij dat wenst ?

Dreigen met zelfmoord is een bedreiging als een andere, daar kan je voor gestraft worden..en terecht..het is een morele chantage van derden..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 april 2012 om 18:19.
Oud 5 april 2012, 18:13   #13
Steve_M

Standaard

Citaat:
Nonsens ?...dus iedereen die dreigt van een gebouw af te springen krijgt gewoon een vrijgeleide als hij dat wenst ?
Heb ik dat geschreven?
Oud 5 april 2012, 18:20   #14
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik dat geschreven?
Ik heb geschreven dat dreigen met zelfmoord WEL strafbaar is...en jij begint over patientenrechten...
Oud 5 april 2012, 18:29   #15
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik heb geschreven dat dreigen met zelfmoord WEL strafbaar is...en jij begint over patientenrechten...
Ten eerste is dreigen met zelfmoord helemaal niet strafbaar. Ten tweede is er bij een hongerstaking geen sprake van een dreiging met zelfmoord, maar wel van een weigering van medische bijstand. Niemand kan gedwongen worden om medische hulp te aanvaarden, door de patiëntenrechten. Dat is geen mening of zo, gewoon een vaststelling. Bovendien betekent dat ook helemaal niet dat het een vrijgeleide voor om het even wat zou zijn: honger en/of dood zijn nu eenmaal geen criteria bij een asielaanvraag.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 5 april 2012 om 18:29.
Oud 5 april 2012, 18:41   #16
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dreigen met zelfmoord helemaal niet strafbaar. Ten tweede is er bij een hongerstaking geen sprake van een dreiging met zelfmoord, maar wel van een weigering van medische bijstand. Niemand kan gedwongen worden om medische hulp te aanvaarden, door de patiëntenrechten. Dat is geen mening of zo, gewoon een vaststelling. Bovendien betekent dat ook helemaal niet dat het een vrijgeleide voor om het even wat zou zijn: honger en/of dood zijn nu eenmaal geen criteria bij een asielaanvraag.
Ten eerste :
Citaat:
Vormen van partnergeweld.

Psychisch geweld.

Bij psychische mishandeling onderdrukt de partner de persoonlijkheid van de vrouw. De voortdurende onderdrukking bij psychisch geweld is in veel gevallen ingrijpender dan iedere vorm van mishandeling.

Psychisch geweld belemmert het normale functioneren van de vrouw en haalt het zelfvertrouwen van de vrouw naar omlaag. (vernederingen, bedreigingen, achterhouden van huishoudgeld, verbieden van contacten met familie, buren en kennissen, controleren van gedragingen, dreigen met zelfmoord, opzettelijk vernielen van persoonlijke bezittingen…
Ten tweede:
Is een hongerstaker geen patient die medische bijstand weigert maar iemand die bewust levensnoodzakelijk voedsel weigert..

Ten derde:
Er is niet in alle landen een 'wettelijke' consencus over de 'rechten' van een hongerstaking, zo mag men bv. in de US overgaan tot gedwongen voeding..

In ieder geval blijft mijn conclusie dezelfde..asielprocedures uitgeput, opladen en terug naar afzender...simpel
Alleen is er wel geen onmiddelijke dreiging met zelfmoord bij een hongerstaking, dat klopt inderdaad...
Oud 5 april 2012, 18:53   #17
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ten eerste :
Ik dacht niet dat de discussie over partnergeweld ging. Maar je mag mij altijd gerust een link geven naar een wettekst waaruit zou moeten blijken dat dreigen met zelfmoord (wat hier dan nog niet eens expliciet gebeurt) strafbaar is.

Citaat:
Ten tweede:
Is een hongerstaker geen patient die medische bijstand weigert maar iemand die bewust levensnoodzakelijk voedsel weigert..
Juridisch gesproken is hij wel degelijk een patiënt die medische bijstand weigert. Er bestaat immers geen enkele wet die je dwingt te eten.

Citaat:
Ten derde:
Er is niet in alle landen een 'wettelijke' consencus over de 'rechten' van een hongerstaking, zo mag men bv. in de US overgaan tot gedwongen voeding..
Tja, we zitten hier niet in de VS.

Citaat:
In ieder geval blijft mijn conclusie dezelfde..asielprocedures uitgeput, opladen en terug naar afzender...simpel
Hier ben ik het wel mee eens. Het spreekt vanzelf dat iemand niet plots in aanmerking komt voor asiel omdat hij een hongerstaking begint.
Oud 5 april 2012, 20:30   #18
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het gaat hier trouwens zeker niet echt om hongerstaking.

Voor alle duidelijkheid leeft een mens die stopt met eten en drinken zéker niet langer dan een week (drie �* vier dagen maximum).
Hongerstaking Groentje-18, niet drinkstaking.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 20:38   #19
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Het gaat om Marokkanen. is Marokko een onveilig land?
Maroc: liste des detenus politiques en greve de la faim
http://badiltawri.wordpress.com/2012...ve-de-la-faim/
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2012, 20:42   #20
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht niet dat de discussie over partnergeweld ging. Maar je mag mij altijd gerust een link geven naar een wettekst waaruit zou moeten blijken dat dreigen met zelfmoord (wat hier dan nog niet eens expliciet gebeurt) strafbaar is.

Juridisch gesproken is hij wel degelijk een patiënt die medische bijstand weigert. Er bestaat immers geen enkele wet die je dwingt te eten.

Tja, we zitten hier niet in de VS.

Hier ben ik het wel mee eens. Het spreekt vanzelf dat iemand niet plots in aanmerking komt voor asiel omdat hij een hongerstaking begint.
Ok ik was blijkbaar mis...hongerstakingen zijn niet strafbaar in de EU...maar ik blijf het 'chantage' vinden waar niet mag aan toegegeven worden...en zowaar Youssef Le Blanc is het met mij eens

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 april 2012 om 20:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be