Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2011, 08:38   #1
Sean
Burgemeester

Standaard Uniek racismeproces

Uniek racismeproces
De woordvoerster van een immigrantenbeweging in Frankrijk is woensdag voor de rechter verschenen omdat ze blanke Fransen zou hebben beledigd. Het is mogelijk de eerste racismezaak in het land waarin blanken de rol van slachtoffer aannemen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111214_170

Als de lat voor vrije meningsuiting niet drastisch hoger gelegd word dan gaan we naar een toekomst waarin het racismeprocessen zal regenen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 09:20   #2
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Omdat ze degenen die haar ondersteunen 'soutiens' genoemd heeft en haar dictie niet onberispelijk is...
Oud 15 december 2011, 09:27   #3
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Zal wel weer een arme misbegrepen vrouw zijn....
Nogal straf dat men daar voor de eerste keer een praces heeft dat een keertje in de andere richting gaat, normaal gezien schuift men zo'n klachten opzij...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 16:41   #4
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is mijn persoonlijke mening dat Frankrijk een van de 1e landen zal zijn waar men de Noord-Afrikanen massaal zal gaan counteren. De emmer wordt langzaam aan gevuld met druppels. Tot de laatste dus. En zo lang zal dat niet meer duren.
Oud 17 december 2011, 03:48   #5
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Ik ben anti-racist (als in pro-multicultureel) en vind dat anti-blank racisme véél meer aangklaagd moet worden (.. denk aan Zuid-Afrika vooral nu, maar Frankrijk is inderdaad al een paar jaar verziekt ook). Het enige wat ik spijtig vind is dat deze klacht van extreem-rechts moet komen. Kon geen linkse organisatie aanstoot nemen aan de belachelijke termen die dat mens gebruikte?

Er was een paar jaar geleden een filmpje vanuit 1 of andere Franse banlieue. Een groepje zwarte kerels vallen een jonge vrouw lastig en slaan ahar uiteindelijk op haar gezicht omdat ze gewoon door wil stappen. Ze valt neer, en 1 van die kerels loopt naar de camera toe en lacht "Frankrijk, al julli blanke vrouwen horen tot ons".

Racisme is een resultaat van sociale vervreemding - wie links is moet sociaal denken en dit soort zaken allesbehalve in een taboe-deken proberen te rollen wat het merendeel lijkt te doen. Heel jammer.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 10:18   #6
surprise buttsecks
Banneling

Standaard

@Tamam:

Inderdaad, daarom ben ik "racist" en anti-multicultureel geworden, en velen met mij.
surprise buttsecks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 10:23   #7
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het is mijn persoonlijke mening dat Frankrijk een van de 1e landen zal zijn waar men de Noord-Afrikanen massaal zal gaan counteren. De emmer wordt langzaam aan gevuld met druppels. Tot de laatste dus. En zo lang zal dat niet meer duren.
Ik gok eerder op Nederland.
Oud 17 december 2011, 10:51   #8
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Uniek racismeproces
De woordvoerster van een immigrantenbeweging in Frankrijk is woensdag voor de rechter verschenen omdat ze blanke Fransen zou hebben beledigd. Het is mogelijk de eerste racismezaak in het land waarin blanken de rol van slachtoffer aannemen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111214_170

Als de lat voor vrije meningsuiting niet drastisch hoger gelegd word dan gaan we naar een toekomst waarin het racismeprocessen zal regenen.
Het is een, woordspeling op " sous-chiens ", wat " lager dan een hond " betekent, en " " Français de souche", het is te zeggen "Fransman met Franse wortels ".
Dat afkomstigen uit ex-kolonies gelijke rechten ern dergelijke opeisen en zich tegen racisme afzetten is één ding, maar als zij zelf racistische beledigingen uitten zijn zij ook in de fout, dus waarom geen klacht indienen ?
In de Franse " banlieus " ( = voorsteden ) is anti-Frans & anti-blank racisme trouwens schering en inslag. Je kan daar beter een kleurtje hebben, om niet op te vallen, en als doelwit te dienen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 17:10   #9
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks Bekijk bericht
@Tamam:

Inderdaad, daarom ben ik "racist" en anti-multicultureel geworden, en velen met mij.
Dan ben je minstens even erg bezig als de persoon waartegen klacht ingedient is wegens anti-blank racisme.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be