![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Net 'De dag' van Filip Dewinter op Kanaal twee gezien. En gezien hoe FDW zich ergert aan de multiculturele samenleving.
FDW zit in de auto, en rijdt naar het parlement. "Deze rit is interessant omdat je iedere dag ziet tot wat de multiculturele samenleving leidt. Winkels met arabische tekens bijvoorbeeld." Er was niks speciaals te zien op straat, gewoon een typische stad. En inderdaad een winkel met zowel Nederlands en Arabisch opschrift. Die opschriften zijn precies wel het nieuwe strijdpunt voor Flip aan het worden, ook al in de Standaard...
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Dankzij deze reportage zullen ze nog meer stemmen halen,
|
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Vlaams Blok integratie eis (om hier te kunnen 'functioneren') is Nederlands spreken. Winkels met etalageteksten in het Arabisch passen daar allicht niet in.
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#6 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er lopen hier namelijk heel wat joden rond die niet alleen het nederlands niet machtig zijn(zoveelste generatie) , maar ook nog enkel naast hun oorspronkelijke taal ENKEL het frans machtig zijn.. De chassidische joden zijn trouwens diegenen die ge met de klassieke klederdracht ziet rondlopen. van integratie /GEEN SPRAKE , van assimilatie : NOG VEEL MINDER. Vlaamse waarden en normen voor die groep ? ![]() Maar dan wordt het : ja maar daar heb je geen criminele overlast van ... Dan spelen die Vlaamse waarden en normen ; assimilatie ineens niet meer ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#7 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Inderdaad, daar heb je geen criminele last van en ook geen finaciele last, deze mensen zorgen ook voor hun mensen en profiteren niet van het vlaamse geld ![]() |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
In elk geval moeten die Joden dringend Nederlands leren. Ben ik nu behalve racist ook antisemiet? Je hebt wel een punt dat van Joden blijkbaar toch minder integratie wordt verwacht. Enerzijds hebben die een heel sterk emotioneel argument : kritiek op Joden is gewoon not done, als je als neo-nazi bestempeld wilt worden moet je daar vooral mee beginnen. Verder heb je gelijk wat het argument van de (zo goed als) onbestaande overlast betreft : ze zijn er niet geïntegreerder door, maar daar ligt de prioriteit toch vanzelf lager dan.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het grote verschil.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() tegen arabische tekens ?
Dan kunde evengoe ook al tegen engelstalige reclameslogans zijn he, want das in wezen ook niet onze cultuur... Anyway, zelf vind ik multiculturele winkels wel tof, dan heb ik nog ns de kans om in de keuken iets nieuws uit te proberen... Ik kan me echt niet voorstellen dat een multiculturele samenleving fundamentele nadelen meebrengt voor de autochtone bevolking. |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Buiten hetgeen u vertelt wordt ! Brussel he , ERTvelde en andere plaatsen...Gelle leeft samen met veel joden zekers ![]() ![]() geen criminele overlast : Ja maar Overlast ? : JA !!!!!! zij WEIGEREN manifest de Nederlandse taal . Zij zullen ook de enige zijn die als je een goedendag zegt NIETS zullen terugzeggen. die van jou verwachten dat je voor hen uit de weg gaat als ze met drie naast elkaar lopen op het voetpad. zij zullen OOK VERWACHTEN dat ze in het frans verdergeholpen worden in hartje Antwerpen! Ook in berchem wonen joden die tot vandaag ALLEEN FRANS gebruiken !!!!!!! Dit heeft echter niets met anti semitisme te maken. Ik zeg alleen dat onze waarden en normen EN ZELFS DE TAAL voor een zeer groot deel hen absoluut gestolen kunnen worden. Maar dat is blijkbaar ok. zolang ze maar geen criminele overlast bezorgen. WEL DAN MOET GE DAT PRINCIPE MAAR DORRTREKKEN NAAR DE ANDERE GROEPEN He !!! Marrokanen, turken (dus niet de jongere krapulekes die soms voor overlast zorgen) zijn meestal geen enkel probleem, en heb alleen zeer goede ervaringen met de ouderen... de jongeren zijn SOMS een probleem en het zijn SOMMIGE van die jongeren de andere jongeren en de ouderen zijn vaak heel sympathieke mensen . De eerste generatie spreekt nederlands, uiteraard hoort ge dat het hun eerste taal niet is. de latere generaties spreken de taal wel ! de derde generatie is allang niet meer bezig met Mekka en toestanden , maar wil studeren , werken en carriere. De frustratie is echter groot. Ze vinden dat er geen harde aanpak komt van die kleine groep die hun naam bezoedelt (vergeet niet : "eer" heeft bij die mensen nog wat te zeggen !!! )+ ze voelen maar al te goed de uitsluiting op de verhuurmarkt, de arbeidsmarkt en het uitgaansleven.... DAAR(beide punten) moet werk van gemaakt worden ZONDER racistische uitgangspunt of houding, en daar is het blok (nog) niet aan toe... Maar niemand durft wat tegen de joden zeggen, want anders ANTI SEMIET!!! "en weet gij wel dat de vlamingen de meest aktieve collaborateurs waren "? dit is de commentaar die ge van de joden hier kunt verwachten, en dan nog dikwijls in het frans als ge er iets van DURFT zeggen. Onlangs stond hier nog een bordje van een apartement te huur in de betere wijk ; IN HET FRANS !..... (en alleen in het frans!!!) van wie ? juist! nu , ik moet zeggen; het heeft er wel niet lang gehangen ![]() |
||
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Van mij mag je gerust je couscous, dadels, etc gaan kopen bij de plaatselijke Marokkaan, hoor. Die winkeltjes mogen er immers zijn, niemand heeft ooit iets anders beweerd. Alleen moeten hun uithangborden en papiertjes achter het raam wel in het Nederlands zijn.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Ik heb er maar een stukje van gezien maar het beste vond ik zijn "Hallo Echtgenote" over de telefoon
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() bruut geweld, ik vind dat een terechte opmerking die je daar maakt.. En 't duidt hoe zeer de moslims hier (onterecht) als groep gestigmatiseerd worden in dit land .. Met het overgrote merendeel van de moslims is er geen probleem , maar toch veralgemeent men de problemen met die enkele jongeren die zich verloren wanen tot die hele gemeenschap..
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() mja, bekijk het dan eens puur economisch he,
ne winkelier zijn doel is om zoveel mogelijk te verkopen, dus waarschijnlijk zijn er daarvoor opschriften in het arabisch. Als ge die mensen kunt overtuigen dat ze meer kunnen verkopen door meer marketing te maken naar nederlandstaligen toe ... dan zullen die papierkes er rap hangen hoor. Maar zelf denk ik dat mensen die enkel nederlands spreken & weinig interesse hebben in andere culturen, interesse zouden hebben om daar gerief te kopen. Om je nog een anekdote van dit te geven ... In de cafetaria op de Titlis (een van de hoogst gelegen bergen in centraal zwitserland .. dat duitstalig is) hebben ze al jaren speciale aziatische menu's en opschriften in het indisch & chinees. Gewoon omdat er daar zoveel van die toeristen komen kijken, dat ze gezien hebben dat da goed is voor hunnen business. Ik vind het dus vreemd dat je daar zo strikt op zou zijn... |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Allee Bruut Geweld, straks moet ik u nog sympathiek gaan vinden ofzo.
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het heeft toevallig niets te te maken met het feit dat Joden over het algemeen blank zijn en niet bruin ? Weet je trouwens waarom de orthodoxe Joden zich isoleren in hun eigen gemeenschap ? Omdat zij niet Joden (de "gentiles" zoals ze ons noemen), als minderwaardig beschouwen. Zij zijn tenslotte het enige uitverkoren volk van god. Ze willen zelfs geen voedsel eten dat geproduceerd wordt of bereid is door niet Joden (koosjer). Echt een toonbeeld van integratie he ![]() |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste is gewoon een keiharde werkelijkheid. Moesten de Marrokanen positief bijdragen tot de economie zou men er ook meer van door de vingers zien. |
|
![]() |