![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.vlaamsbelang.be/persberichten/1621/
De kritiek van het Vlaams Belang bij de algemene bespreking maandag jl. wordt bijgetreden door het advies van de Raad van State. De Raad heeft ernstige bedenkingen bij de ruime bevoegdheidsdelegaties aan de koning. In verschillende gevallen komen die er immers op neer dat bijzondere volmachten worden toegekend aan de regering. De Raad van State merkt op dat dergelijke bevoegdheidstoekenningen enkel mogelijk zijn in uitzonderlijke omstandigheden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 december 2011 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Raad van Strate werkt nogal formalistisch.
Al jaaaren zeveren ze over de noodzaak om in te grijpen, vooral in de werkelijke pensioenleeftijd. Al anderhalf jaar zit men te zeveren in de belastingsregeringsformatie daarover. Is de wil van het parlement niet duidelijk misschien ? Bij wijze van spreken gaat de Raad van Strate straks beslissen dat eenzelfde bepaald gebouw moet afgebroken worden wegens formaliteit 1, en tegelijk beschermd en bewaard moet worden voor het nageslacht wegens formaliteit 2; en voor beide gevallen een dwangsom per dag dat niet voldaan wordt aan de eis. Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 december 2011 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De kritiek is trouwens dat het buitenspel gezet wordt, d u s ....
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja volmachten zonder volmachten gaat ook, schijnbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat schat je? Hoeveel ja's, hoeveel onthoudingen, hoeveel neens ? Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 december 2011 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds moesten er genoeg tegen stemmen om de regering te doen vallen ga je mij niet horen klagen.
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De vakbonden gaan nog hevig strijden
maar het valt niet meer te vermijden. Spijts Daerden, de spons en het Zilverfonds wachten ons straks beroerde tijden. Het Zilverfonds van Vandelanotte |
![]() |
![]() |