![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoe verhouden jullie je tot de belijders (no pun intended) van de verschillende religies?
Ik heb even voor mezelf de meest voorkomende op een rijtje gezet. - Atheïsten: pains in the ass. - Agnosten: moeten eens leren keuzes te maken. - Hindoes: viezerds die de Ganges bevuilen - Boeddhisten: blijf vooral samen in jullie tempels, want voor de rest kan het niemand wat schelen. - Joden: gah. Hoewel ik werd gestalkt door de joodse jongen in mijn klas en nu met een semiet (Arabier) ben die een verdachte neus en rostbruine krulletjes heeft. - Christenen: ça va. - Moslims: goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik verdraag alleen geen Getuigen van Jehova, omdat ze aan de deur komen.
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 november 2011 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() - Atheïsten: Gewone atheïsten, helemaal geen probleem. De militante anti-theïsten zijn echter vaak eikels, en meestal een stuk minder intelligent als ze zelfs bewezen.
- Agnosten: Ik weet het niet. - Hindoes: Dringend die Ganges opkuisen! En deze hier zijn zeker niet de geweldloze engeltjes zoals velen denken, ook hier zit geweld. Verder, meh... - Boeddhisten: Hopelijk komt het nog goed met de Chinezekes.Verder, meh... - Joden: De gemeenschap een beetje minder gesloten maken zou echt wonderen doen, denk ik. - Christenen: De Amerikaanse fundamentalisten zijn een erg groot probleem. Katholieken moeten hun rangen uitkuisen en Protestanten moeten zich wat meer verenigen. - Moslims: Moeten eens wat meer trachten hun geloof in onze cultuur in te kaderen, zoals in Azië gelukt is. Minder focus op het Arabisch zou misschien ook wel kunnen helpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ![]() De grote moskee van Xian. En de gehele Indo-Islamitische kunt natuurlijk. Als er effectief een moskee wordt gebouwd, is dat in een Arabische stijl die botst met onze architecturale tradities, wat alles nog 'exotischer' maakt. Laatst gewijzigd door Albrecht : 5 november 2011 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedankt voor dit voorbeeld. De meeste moskeeën hier zijn toch gewone gezinshuizen?
Dit is een andere moskee China ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Beide. Iedereen wordt als moslim geboren en ik heb later ook de religie, of liever levenswijze, bestudeerd.
Laatst gewijzigd door Mam : 6 november 2011 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Dat gezegde heb ik nooit begrepen. Je kan zeggen dat we allemaal als kinderen van Allah geboren worden, maar hoe kan je nu beweren dat de leden van een Amazonestam, die in de 1400 jaar dat de islam al bestaat nog nooit gehoord hebben van Mohammed, als moslims geboren worden? Waarom zou elke mens een moslim zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, binnen de islam is de eerste mens die op aarde geboren is (Adam) een moslim. Als je even verder denkt is dit het antwoord op je eerste vraag. Ten derde, waarom zou elke mens een moslim zijn? Natuurlijk is elk mens geen moslim. De mens bepaalt nog steeds zelf wat hij met zn leven doet. De mens bewandelt het pad dat hijzelf verkiest.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() - Atheïsten: Met gewone atheïsten heb ik geen problemen. Ik kom heel goed overeen met zulke mensen. Aan die-hard atheïsten heb ik de pest.
- Agnosten: Zo zijn er veel. Geen probleem mee. - Hindoes: Who cares - Boeddhisten: Who cares - Joden: Respect voor de chassidische joden. Enerzijds, vind ik ze te gesloten. Anderzijds, ik kan ze alleen maar gelijk geven. Ze liggen niet wakker van wat de Vlaam voelt en denkt. Groot gelijk. - Christenen: Who cares. Zolang ze mij maar niet opdringen dat Jezus de zoon van God is. - Moslims: Er is niks beters dan dat! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarin zijn ze in nét hetzelfde bedje ziek als de christenen destijds... Hun geloof is vooral een reden om op anderen neer te kijken... Vooral de topicstarster geeft hier in haar openingspost al duidelijk de toon aan... Citaat:
Gelukkig voor mij ben ik voor haar een pain in the ass,en dat willen we vooral zou houden... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 7 november 2011 om 00:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Allemaal één pot nat voor mij. Een praktiserend gelovige is zowat hetzelfde als een mentaal gehandicapte wat mij betreft. Ik loop er met een wijde boog omheen als het kan. Als contact onvermijdelijk is zo kort mogelijk houden, neutrale houding en elke discussie over hun zever mijden als de pest.
Bij de militante atheisten (type Richard Dawkins) die daarmee in discussie gaan is er ook een hoek af. Positieve noot: die typische joodse muziek bij Bar Mitzvahs/Bat Mitzvahs vind ik best leuk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En waarom zouden agnosten niet mogen verkiezen zich niet uit te spreken over sommige dingen in het leven volgens jou? Wat is het precies dat die mensen doen dat je zo irriteert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() - Atheïsten: ok. die anti theisten maken mij wel zenuwachtig.
- Agnosten: geen probleem. - Hindoes: Brrr de ganges. - Boeddhisten: geen probleem - Joden: Geen probleem. - Christenen: Die achterlijke VS fundi's steken beetje tegen, maar de rest is cool ![]() Suqar (Jezus is de zoon van God) - Moslims: geen commentaar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() minder dan
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Ik discrimineer niet, ik veracht elke religie in gelijke mate.